Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ăr det verkligen sant? Trodde att det var ca 25% avgifter!Jag har köpt JDM Seiko dĂ€rifrĂ„n utan problem, du kan nog vara ganska lugn, kolla sĂ€ljarens historik och kör skulle jag sĂ€ga.
Otroligt nice ocksÄ att tullen pÄ klockor frÄn Japan Àr i stort sett noll![]()
Jag köpte en klocka frĂ„n Japan nu i dagarna och fick betala ca 25% extraĂr det verkligen sant? Trodde att det var ca 25% avgifter!
Ăr det verkligen sant? Trodde att det var ca 25% avgifter!
Jag köpte en klocka frÄn Japan nu i dagarna och fick betala ca 25% extra
Ja vad som var tull och moms tÀnkte jag inte pÄ just nuTullen Àr inte mÄnga kronor, men momsen Àr 25%. HÀr kan man rÀkna exakt, klockor frÄn Japan finns tom med bland de vanligaste exemplen.
![]()
Haha tÀnk om det hade vart sÄ enkeltNu kom jag att tÀnka pÄ en leverantör tidigt i mitt arbetsliv. Han fattade inte varför han skulle betala 25% moms pÄ fakturan - trodde det var nÄn typ av avgift.
â- Jag Ă€r inte med i momsâ sa han
![]()
NÀ det var mig en trevlig rackare!Ny Seiko grail i lÄdan! En 6458 frÄn 1983 som enligt den lilla fakta som finns ska ha getts ut till vissa anstÀllda pÄ Yamaha i japan.
![]()
Kollade lite pÄ dessa i veckan:
Efter att ha provat bÄda sÄ kan jag nog sÀga att ingen av dem riktigt klickade för mig. NÄgon hÀr som har erfarenhet av dessa tvÄ? Hur har ni upplevt dem efter en tids anvÀndning?
- SSC813: VÀldigt bekvÀm pÄ handleden och sÄg riktigt bra ut pÄ bild. Men nÀr jag vÀl hade den pÄ mig sÄ störde jag mig lite pÄ den svarta bezeln. Tror inte det Àr nÄgot jag hade trivts med i lÀngden.
- SSC911: UtseendemÀssigt Àr den hÀr min favorit, riktigt snygg. TyvÀrr kÀndes den lite klumpig pÄ handleden, och dimensionerna var inte riktigt vad jag hoppats pÄ. Aningen för stor för min smak.