Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
dom hÀr ser riktigt bra ut.Jo, pÄminner ju lite om bÄde Tag Heuer och Patek. Tycker den ser cool ut, gillar den blÄa!![]()
![]()
Oh en till 2205! Fast trÄkigt att den gÄr dÄligt.Har en Seiko automat 2205-0760 som tillverkades runt 1980 och som gÄr dÄligt (för lÄngsamt). Har försökt höra mig för hos urmakare i Stockholm men fÄr svaret att de antingen inte vill ta pÄ sig jobbet (Farfars klocka) eller att det inte finns delar och att det dÀrmed Àr kört.
Men kÀnns otroligt att det ska vara sÄ. KÀnner ni till nÄgon som skulle kunna ta sig an jobbet och göra det bra?
Kan göra det om en stund, men hade varit bra med tips pÄ urmakare som kan serva!Oh en till 2205! Fast trÄkigt att den gÄr dÄligt.
SlÀng gÀrna upp bilder!
De gjorde ett bra jobb med min Omega frÄn 70-talet:Kan göra det om en stund, men hade varit bra med tips pÄ urmakare som kan serva!
Vad Àr det som gör den intressant?SNE595. Solar quartz med safir och i storlek 41mm.
Mycket intressant!
![]()
Vad Àr det som gör den intressant?
Ofattbart vacker. Urtavlan Àr magisk. Tror det finns tre varianter totalt. OvannÀmnda, blÄ och en grÄaktig.Denna SARB005 dök upp i WatchExchange @ Reddit för nÄgon vecka sedan.. vilken pjÀs! MÄste levt under en sten som inte haft koll pÄ dessa.
![]()
Kan bara instÀmma. Man tycker sig ha ganska bra koll, men sen dyker det upp modeller man aldrig sett som funnits i massvis med Är...Ofattbart vacker. Urtavlan Àr magisk. Tror det finns tre varianter totalt. OvannÀmnda, blÄ och en grÄaktig.
Absolut. För mig gÀller det dessutom nÀstan alltid modeller frÄn just Seiko. Ibland Longines men oftast Seiko. Finns sÄ otroligt mycket att upptÀcka, bÄde gammalt och nytt.Kan bara instÀmma. Man tycker sig ha ganska bra koll, men sen dyker det upp modeller man aldrig sett som funnits i massvis med Är...