Vilken pÀrla!Nytt i lÄdan. SJE093
![]()
![]()
Grattis, tokgillar de gamla klassikerna.
Denna 62MAS-kopia har dessutom mer lika storlek (diameter och höjd) som originalet.
SLA017 Àr 40mm och tjockare. Kanske för att rymma 8L-verket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vilken pÀrla!Nytt i lÄdan. SJE093
![]()
![]()
KrÀnkt Ä @Jesborn vÀgnar. "62MAS-kopia"Vilken pÀrla!
Denna 62MAS-kopia har dessutom mer lika storlek (diameter och höjd) som originalet.
Vilken pÀrla!
Jo, helt sÀkert, men Àr inte övertygad om att det Àr ett tydligt steg upp i kvalitet jÀmfört med Miltat. Eller Àr jag ute och cyklar?à nkel seiko har ingen lÀnk som passar?
GL831 frÄn honom Àr förövrigt det bÀsta gummit jag Àgt till en seiko, rekommenderas varmt.
KrÀnkt Ä @Jesborn vÀgnar. "62MAS-kopia"![]()
Jo, helt sÀkert, men Àr inte övertygad om att det Àr ett tydligt steg upp i kvalitet jÀmfört med Miltat. Eller Àr jag ute och cyklar?
SĂ„, fin va. Ăr det Ă€ven original lĂ€nkVilken pĂ€rla!
Ăr det 38 mm?Alpinisten fĂ„r vara med idag
![]()
StĂ€mmer bra detĂr det 38 mm?
garanterat
Ăven om det Ă€r inom specsen, sĂ„ Ă€r det rĂ€tt dĂ„ligt för ett 4R36-urverk. De brukar hĂ„lla tiden bĂ€ttre Ă€n sĂ„. Jag har aldrig haft nĂ„n som tappat mer Ă€n 7-8 sek, Ă€ven om de kan gĂ„ vĂ€ldigt olika beroende pĂ„ position. Jag skulle lĂ€mna in den för en ruckning. En klocka som tappar uppemot halvminuten om dan blir man bara trött pĂ„.Slog till pĂ„ min första Seiko5 innan sommaren, har burit den dagligen sedan typ juni. Jag upplever att den bara gĂ„r lĂ„ngsamt. StĂ€llde den tvĂ„ minuter före mobil klockan för en ungefĂ€r en vecka sen. RĂ€knat lite löst att den gĂ„r 17-24 sekunder lĂ„ngsamt varje dag.
Ăr ju inom grĂ€nserna, men borde den inte gĂ„ lite bĂ„de lĂ„ngsamt och lite snabbt?
Min första automat och Seiko, sÄ vet inte riktigt vad jag kan förvÀnta mig
![]()
Wow! Ăr det original lĂ€nk pĂ„ bĂ€gge? Hur stora?![]()
Jag fick min nya Flightmaster med posten idag inköpt hÀr pÄ forumet.
Den behövde givetvis omgÄende trÀffa sitt syskon Flightmaster pilot.
![]()
PÄ nÄgot sÀtt lite mer komplett i sjÀlen.
Ja, det Ă€r originallĂ€nk pĂ„ bĂ„da. Flightmastern (SNA411) Ă€r ca 42mm och Flightmaster Pilot (SNJ017) Ă€r 45mm mĂ€tt med tumstock. Bezeln Ă€r 42mm pĂ„ bĂ„da.Wow! Ăr det original lĂ€nk pĂ„ bĂ€gge? Hur stora?
JĂ€dritt snyggHade paketöppning i eftermiddags. Ănda sedan jag sĂ„g första bilderna pĂ„ SRPL93K1 har den lockat, sĂ„ slog till nu och Ă€r mycket nöjd. Snygg, bekvĂ€m lĂ€nk och -60-talsvibbar. Vacklade mellan silver och svart tavla men valde till slut svart pĂ„ min första nyköpta Seiko pĂ„ mycket lĂ€nge.![]()
![]()
Grattis till snygg klockaHade paketöppning i eftermiddags. Ănda sedan jag sĂ„g första bilderna pĂ„ SRPL93K1 har den lockat, sĂ„ slog till nu och Ă€r mycket nöjd. Snygg, bekvĂ€m lĂ€nk och -60-talsvibbar. Vacklade mellan silver och svart tavla men valde till slut svart pĂ„ min första nyköpta Seiko pĂ„ mycket lĂ€nge.![]()
![]()
Nice! Var bestÀllde du frÄn/köpte den?![]()
![]()
Blev en Gene Kranz för min del, lite mycket pengar ny för vad det Àr egentligen men vadfan, tyckte lite för mycket om den. Blir nog min dagliga ett bra tag framöver. Klart man Àr en tönt och kör veckodag pÄ kanji.
Magnussons i Göteborg, gav 6000. Hade sÀkert gÄtt att hitta en lite billigare pÄ grÄmarknaden men det blev ett trevligt spontanköp. Har i princip inte lÀmnat handleden sedan jag köpte den, 5/5 toast.Nice! Var bestÀllde du frÄn/köpte den?
Vad fick du ge?
DÄ mÄste du klippt deras sista. Hittar den inte lÀngre pÄ deras hemsida!Magnussons i Göteborg, gav 6000. Hade sÀkert gÄtt att hitta en lite billigare pÄ grÄmarknaden men det blev ett trevligt spontanköp. Har i princip inte lÀmnat handleden sedan jag köpte den, 5/5 toast.