• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nytt i lĂ„dan. SJE093 🌊

B69444B6-CFF1-4092-A561-7796C0B99156.jpeg
67D7D6B7-0C22-4792-8C25-A6EC3184F68C.jpeg
Vilken pÀrla!
Grattis, tokgillar de gamla klassikerna.
Denna 62MAS-kopia har dessutom mer lika storlek (diameter och höjd) som originalet.
SLA017 Àr 40mm och tjockare. Kanske för att rymma 8L-verket.

Slog till pÄ min första Seiko5 innan sommaren, har burit den dagligen sedan typ juni. Jag upplever att den bara gÄr lÄngsamt. StÀllde den tvÄ minuter före mobil klockan för en ungefÀr en vecka sen. RÀknat lite löst att den gÄr 17-24 sekunder lÄngsamt varje dag.
Är ju inom grĂ€nserna, men borde den inte gĂ„ lite bĂ„de lĂ„ngsamt och lite snabbt?
Min första automat och Seiko, sĂ„ vet inte riktigt vad jag kan förvĂ€nta mig 😅

1000006180.jpg
Även om det Ă€r inom specsen, sĂ„ Ă€r det rĂ€tt dĂ„ligt för ett 4R36-urverk. De brukar hĂ„lla tiden bĂ€ttre Ă€n sĂ„. Jag har aldrig haft nĂ„n som tappat mer Ă€n 7-8 sek, Ă€ven om de kan gĂ„ vĂ€ldigt olika beroende pĂ„ position. Jag skulle lĂ€mna in den för en ruckning. En klocka som tappar uppemot halvminuten om dan blir man bara trött pĂ„.

Wow! Är det original lĂ€nk pĂ„ bĂ€gge? Hur stora?
Ja, det Àr originallÀnk pÄ bÄda. Flightmastern (SNA411) Àr ca 42mm och Flightmaster Pilot (SNJ017) Àr 45mm mÀtt med tumstock. Bezeln Àr 42mm pÄ bÄda.
Piloten har jag haft som enda klocka under vÀldigt mÄnga Är, sÄ den har en riktigt hÀrlig brukspatina numera.

Hade paketöppning i eftermiddags. Ända sedan jag sĂ„g första bilderna pĂ„ SRPL93K1 har den lockat, sĂ„ slog till nu och Ă€r mycket nöjd. Snygg, bekvĂ€m lĂ€nk och -60-talsvibbar. Vacklade mellan silver och svart tavla men valde till slut svart pĂ„ min första nyköpta Seiko pĂ„ mycket lĂ€nge.
1000020066.jpg
1000020064.jpg

Hade paketöppning i eftermiddags. Ända sedan jag sĂ„g första bilderna pĂ„ SRPL93K1 har den lockat, sĂ„ slog till nu och Ă€r mycket nöjd. Snygg, bekvĂ€m lĂ€nk och -60-talsvibbar. Vacklade mellan silver och svart tavla men valde till slut svart pĂ„ min första nyköpta Seiko pĂ„ mycket lĂ€nge.
1000020066.jpg
1000020064.jpg
Grattis till snygg klocka

Kom över denna skx013 för typ en vecka sen. Otroligt nöjd. Inte nyskick, men vÀldigt bra. Mycket rött kvar i divers (bilden ser ljusare ut Àn verkligheten) och knappt nÄgon repa att tala om. OriginallÀnk. Den passar bra men hade varit gött med en eller tvÄ extra lÀnkbitar för lite mer justermÄn. Om nÄgon har fÄr den gÀrna DMa.

IMG_7448.jpeg

Tillbaka
Topp