• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SSK033
IMG_1949.jpeg

God kvÀll!

Jag har en SSK003 som fĂ„tt nĂ„gra repor, framför allt pĂ„ cyclops/datumförstoraren. Är det plug and play att byta glaset till ett safirglas frĂ„n tex Namokimods, eller Ă€r det nĂ„got man behöver tĂ€nka pĂ„?
Ikke handlat just dĂ€r sjĂ€lv men det har inte varit nĂ„gra konstigheter att byta glas sjĂ€lv för egen del nĂ€r jag köpt till mina Seikos. Bara glaset Ă€r anpassat till modellen sĂ„ har det varit att ta av bezel och byta glas 👍

Jag köpte en Seiko 4843-8050 med ”diamant-damm”-tavla igĂ„r, ska bli spĂ€nnande att fĂ„ hem den 😊

NlNeRDz.jpeg

Har levt med sprÀckt bezel pÄ den hÀr ett tag men funderat pÄ att fixa den. Gillar fÀrgen sÄ nÄgot liknande kan det bli eller Àr det nÄgon annan ni tror kan bli schysst?

Har inte tummen helt mitt i handen sÄ borde nog klara det pÄ egen hand tror jag. NÄgon som testat billiga frÄn aliexpress eller ska man satsa pÄ att köpa frÄn nÄgon lite mer vÀlkÀnd?

NlNeRDz.jpeg

Har levt med sprÀckt bezel pÄ den hÀr ett tag men funderat pÄ att fixa den. Gillar fÀrgen sÄ nÄgot liknande kan det bli eller Àr det nÄgon annan ni tror kan bli schysst?

Har inte tummen helt mitt i handen sÄ borde nog klara det pÄ egen hand tror jag. NÄgon som testat billiga frÄn aliexpress eller ska man satsa pÄ att köpa frÄn nÄgon lite mer vÀlkÀnd?
Byta insert Àr inga bekymmer att göra sjÀlv, behöver bara en kniv. Oavsett var du köper ifrÄn sÄ se till att inserten Àr platt sÄ den passar din nuvarande bezel. Jag gjorde det misstaget nÄn ggn för lÀnge sedan och köpte en "sloped" som inte passade. Hittar du passande dubbelhÀftande tejp sÄ passa pÄ att bestÀll det ocksÄ, kan va bra att ha om du river sönder den gamla nÀr du tar isÀr grejerna.

Byta insert Àr inga bekymmer att göra sjÀlv, behöver bara en kniv. Oavsett var du köper ifrÄn sÄ se till att inserten Àr platt sÄ den passar din nuvarande bezel. Jag gjorde det misstaget nÄn ggn för lÀnge sedan och köpte en "sloped" som inte passade. Hittar du passande dubbelhÀftande tejp sÄ passa pÄ att bestÀll det ocksÄ, kan va bra att ha om du river sönder den gamla nÀr du tar isÀr grejerna.
Tack för tipsen fÄr söka lite pÄ vart det verkar vettigt/prisvÀrt och nÄgorlunda sÀkert att köpa nÄgon gÄng framöver.

Jag Àr sugen pÄ att köpa en spb143 beganat. Jag har varit och testat en spb453 i butik och den sitter bra (har smÄ handleder). Om 453:an sitter bra kan jag rÀkna med att spb143 ocksÄ borde sitta bra? LÀste nÄgonstans att spb143 bÀrs större Àn 453:an. Kanske svÄrt att svara pÄ, men Àr det nÄgon som testat bÄda och upplever att den ena Àr mycket större Àn den andra?

Kan inte hitta en butik som har spb143 i nÀromrÄdet..

Jag Àr sugen pÄ att köpa en spb143 beganat. Jag har varit och testat en spb453 i butik och den sitter bra (har smÄ handleder). Om 453:an sitter bra kan jag rÀkna med att spb143 ocksÄ borde sitta bra? LÀste nÄgonstans att spb143 bÀrs större Àn 453:an. Kanske svÄrt att svara pÄ, men Àr det nÄgon som testat bÄda och upplever att den ena Àr mycket större Àn den andra?

Kan inte hitta en butik som har spb143 i nÀromrÄdet..
Har Àgt 143 ett gÀng gÄnger och har 453 nu. 453 Àr lite bekvÀmare och marginellt mindre. Men upplever bara den ökade bekvÀmligheten pÄ armen. LÀnken har kortare lÀnkbitar nu och det Àr ocksÄ en klar förbÀttring pÄ armen.

HÀr kommer en dÄlig jÀmförelsebild:
ADCDAA3E-371B-45C8-BAB2-B9AA234F24FD.jpeg

Med det sagt, för mig Ă€r skillnaderna sĂ„ pass smĂ„ att jag tycker du ska ta den som du tycker bĂ€st om

Har Àgt 143 ett gÀng gÄnger och har 453 nu. 453 Àr lite bekvÀmare och marginellt mindre. Men upplever bara den ökade bekvÀmligheten pÄ armen. LÀnken har kortare lÀnkbitar nu och det Àr ocksÄ en klar förbÀttring pÄ armen.

HÀr kommer en dÄlig jÀmförelsebild:
ADCDAA3E-371B-45C8-BAB2-B9AA234F24FD.jpeg

Med det sagt, för mig Ă€r skillnaderna sĂ„ pass smĂ„ att jag tycker du ska ta den som du tycker bĂ€st om

Mycket uppskattat svar, fan va tack!

Tillbaka
Topp