BestÀlld, fÄr se nÀr det kommer. Vad Àr historien med namnet James Bond pÄ bandet?Ja, jag tycker den passar riktigt bra. Denna Àr det. Bra pris nu ocksÄ. Fraktfritt inom Sverige men kan dröja lite med leveransen nu pga stor mÀngd ordrar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
BestÀlld, fÄr se nÀr det kommer. Vad Àr historien med namnet James Bond pÄ bandet?Ja, jag tycker den passar riktigt bra. Denna Àr det. Bra pris nu ocksÄ. Fraktfritt inom Sverige men kan dröja lite med leveransen nu pga stor mÀngd ordrar.
Detta band Àr ju för jÀkla snyggt, vad heter fÀrgen?Ett vaderat band i vintagestil frÄn Watchgecko. Satte upp lite hemmastudio för att roa mig i isoleringen. Blev nöjd med bilden, detta Àr inte en klocka man sÀljer!
Sean âThe Manâ Connery hade ett nato-liknande nylonband i rollen som James Bond i Goldfinger. Bandet sĂ„g ut som detta men var egentligen inget nato, skillnaden Ă€r bl a avsaknad av ringar. Natobanden kom först pĂ„ 70-talet.BestĂ€lld, fĂ„r se nĂ€r det kommer. Vad Ă€r historien med namnet James Bond pĂ„ bandet?
Vintage Highley Dark BrownDetta band Àr ju för jÀkla snyggt, vad heter fÀrgen?
Jag tycker den kÀnns sÄ liten, lÀngesedan jag bar nÄgot under 43mm
Hur stor handled har du? Har sjÀlv 18cm och undrar hur det hade funkat.
jag har 17.5mm, jag tycker at alpinisten kÀnns jÀtteliten, men Ät andra sidan sÄ har jag burit min Gwg-1000 mudmaster i tvÄ veckor som Àr gigantisk, sÄ det kan ju vara dÀrför?
Sitter precis som en sÄn klocka ska göra tycker jag att det ser ut som. Riktigt tjusigt!
Vintage Highley Dark Brown
Man mĂ„ste Ă€lska storleken pĂ„ bandet sĂ„ bandstiften synsSean âThe Manâ Connery hade ett nato-liknande nylonband i rollen som James Bond i Goldfinger. Bandet sĂ„g ut som detta men var egentligen inget nato, skillnaden Ă€r bl a avsaknad av ringar. Natobanden kom först pĂ„ 70-talet.
Connery hade för övrigt Rolex Submariner i alla sina filmer. I böckerna stÄr det att Bond har Rolex, men inte exakt vilket modell. Ian Fleming sjÀlv var kÀnd för att alltid bÀra Explorer (ref 1016 kanske?).
Haha. Fan vad dĂ„ligt. TĂ€nkte jag inte pĂ„. RĂ€knas det som en âgoofâ?Man mĂ„ste Ă€lska storleken pĂ„ bandet sĂ„ bandstiften syns
VÀldigt sober och smakfull! Kör försiktigt!Riktigt nöjd med den hÀr
En sak som jag funderat pÄ; om jag köper en Rolex vet jag att den kan hÀnga med resten av livet. Delar finns och man kan alltid serva den. Nu kostar ju tex en Alpinist mindre Àn en tiondel, men hur lÀnge skulle man kunna hÄlla liv i denna om man bygger upp lite affektionsvÀrde? Om glaset gÄr sönder om 20 Är kanske det tar stopp, rasar lÀnken kanske inte nya delar finns osv...
Alpinisten Àr massproducerad, du lÀr om ca 20 Är utan tvekan hitta en donationsklocka, ifall aftermarketdelar ej gÄr att köp.En sak som jag funderat pÄ; om jag köper en Rolex vet jag att den kan hÀnga med resten av livet. Delar finns och man kan alltid serva den. Nu kostar ju tex en Alpinist mindre Àn en tiondel, men hur lÀnge skulle man kunna hÄlla liv i denna om man bygger upp lite affektionsvÀrde? Om glaset gÄr sönder om 20 Är kanske det tar stopp, rasar lÀnken kanske inte nya delar finns osv...
Vi kommer att kÀnna samma om 5 Är, det hÀr Àr en keeper.Upplever en liten renÀssans med Sarben.
Upplever en liten renÀssans med Sarben.
Vi kommer att kÀnna samma om 5 Är, det hÀr Àr en keeper.
Det Àr den kÀnslan jag letar efter varje gÄng jag tar fram min. TyvÀrr kommer den inte lÀngre, den kÀnns för stor och tung, men jag kan inte göra mig av med den. Om den ÀndÄ varit 36mm och ett par mm tunnare, dÄ hade den suttit som en smÀck!Varenda gÄng jag tar pÄ mig den funderar jag en stund över vad jag har mina andra klockor för. SÄ bra Àr den.
Det Àr den kÀnslan jag letar efter varje gÄng jag tar fram min. TyvÀrr kommer den inte lÀngre, den kÀnns för stor och tung, men jag kan inte göra mig av med den. Om den ÀndÄ varit 36mm och ett par mm tunnare, dÄ hade den suttit som en smÀck!
Den fĂ„r ligga kvar i lĂ„dan och köras manuellt ibland sĂ„ den inte torkar ihop helt. Vem vet hur det blir i framtiden.TrĂ„kigt att höra. Ăr fortfarande i sweetspot för min del- i alla fall diametern.
Tja,Varenda gÄng jag tar pÄ mig den funderar jag en stund över vad jag har mina andra klockor för. SÄ bra Àr den.
Den lÀnken med polerade inlÀgg Àr super, Presage?Varenda gÄng jag tar pÄ mig den funderar jag en stund över vad jag har mina andra klockor för. SÄ bra Àr den.
En sak som jag funderat pÄ; om jag köper en Rolex vet jag att den kan hÀnga med resten av livet. Delar finns och man kan alltid serva den. Nu kostar ju tex en Alpinist mindre Àn en tiondel, men hur lÀnge skulle man kunna hÄlla liv i denna om man bygger upp lite affektionsvÀrde? Om glaset gÄr sönder om 20 Är kanske det tar stopp, rasar lÀnken kanske inte nya delar finns osv...
Tja,
Vad Àr det för latjo lÀnk som du har den pÄ? Ser riktigt trevlig ut!
Den lÀnken med polerade inlÀgg Àr super, Presage?
Riktigt nöjd med den hÀr