En bild i lite mer ljus frÄn tidigare idag. Sunbursten Àr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Svag för alpinisten, men att nord/syd-markeringarna inte Àr alignade 100% stör jag mig nÄgot fruktansvÀrt pÄOvÀntat bra den hÀr![]()
![]()
Det bekommer mig icke som tur Àr.Svag för alpinisten, men att nord/syd-markeringarna inte Àr alignade 100% stör jag mig nÄgot fruktansvÀrt pÄ
Svag för alpinisten, men att nord/syd-markeringarna inte Àr alignade 100% stör jag mig nÄgot fruktansvÀrt pÄ
Kör inte mÄnga OEM stiften? Jag köpte olika grova frÄn Strapcode och fick nÄgra att lira perfekt. 1.6mm eller 2.0mm trro jag de var.Att sÀtta ett Ginaultarmband verkar ju vara en toppenlösning för att fÄ snabbjustering.
NÀr jag lÀser runt lite pÄ nÀtet verkar det diskuteras endel om bandstift för att det ska sitta bra och inte glappa.
Vilka stift har ni fÄtt det att funka bra med?
I min lilla vÀrld sÄ Àr det vÀrt detHallÄ gÀnget!
Jag har, i princip, bestÀmt mig för att lÀgga en del av skatteÄterbÀringen pÄ en SPB503. Jag verkligen Àlskar hur den ser ut. Skulle ni sÀga att det Àr vÀrt det?
GMT modellerna Àr riktigt fina. Hade köpt en blÄ om jag inte redan hade en sarb017. Men GMT modellen Àr lite knubbig sÄ kÀnn pÄ den i butik först.KÀra AlpinistrÄd,
GÄr i tankarna att skaffa en Alpinist GMT. à sikter/erfarenheter? SÀrskilt nyfiken pÄ den gröna JDM-versionen.
à h tack. Det Àr det jag misstÀnker.GMT modellerna Àr riktigt fina. Hade köpt en blÄ om jag inte redan hade en sarb017. Men GMT modellen Àr lite knubbig sÄ kÀnn pÄ den i butik först.
à h tack. Det Àr det jag misstÀnker.
Nice! Den förÄldrade designen pÄ stÄllÀnken och lÄset Àr helt klart dess svaga punkt i min lilla vÀrld. Jag kör en Ginault lÀnk pÄ min som har en generös justering.![]()
Har haft den nÄgra mÄnader nu. Roteras med annat sÄ den bÀrs inte varje dag.
Det Àr en lite tjockare modell som nÀmnts men tack vare hur de rundat boetten tycker jag inte den kÀnns speciellt tjock. GÄr in under en tröjÀrm utan större problem.
StÄllÀnken Àr vÀl inte bÀst. Funderar pÄ att skaffa en med snabbjustering. Det Àr mitt enda riktiga klagomÄl sÄhÀr lÄngt.
Jag rekommenderar ocksÄ att prova i butik om möjligt.
![]()
Det Àr en lite tjockare modell som nÀmnts men tack vare hur de rundat boetten tycker jag inte den kÀnns speciellt tjock. GÄr in under en tröjÀrm utan större problem.
StÄllÀnken Àr vÀl inte bÀst. Funderar pÄ att skaffa en med snabbjustering. Det Àr mitt enda riktiga klagomÄl sÄhÀr lÄngt.
Trevlig den dÀr vita. Blir allt mer förtjust i den borstade 24h bezelen.![]()
GinaultlÀnken verkar hur bra som helst. Den Àr bokstavligt talat högst upp pÄ min önskelista just nu. FÄr se vad som kommer i paketen om nÄgon mÄnadNice! Den förÄldrade designen pÄ stÄllÀnken och lÄset Àr helt klart dess svaga punkt i min lilla vÀrld. Jag kör en Ginault lÀnk pÄ min som har en generös justering.
Finns sÀkerligen en drös andra lÀnkar med som utklassar Seiko lÀnken. Gillar verkligen dom nya alpinisterna om man bortser frÄn just lÀnken.
Jag övervÀgde olika fÀrger men fastnade för den vita/silvriga. SÄ mÄngsidig fÀrg och Àr IMHO bÀttre i verkligheten Àn pÄ bild.Trevlig den dÀr vita. Blir allt mer förtjust i den borstade 24h bezelen.