• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

SBBN027
4CEDE028-314D-42CB-B87C-7CEB4F030D4E.jpeg

Du kör med flera 1000m tonfiskar? Dessa monster har alltid lockat men har inte vĂ„gat đŸ˜±. Denna frĂ„gan har ju frĂ„gats i tusen gĂ„nger innan men hur tycker du de funkar till vardags? 🙂
Ja, tycker dom fungerar bra! Sitter som en smÀck. Kan ju vara lite i vÀgen dÄ de bygger en del. NÄgot större Àn 300m men jag tror dom Àr lite mindre Àn automatiska 1000m, har ingen sÄdan. RÀtta mig om jag har fel.

Hörde med klockmaster fÀltöversten vad ett batteribyte kostar pÄ 1000m tonfisk, ca 1500kr och dÄ skickas den till nÄn seiko service verkstad i Norge. Inte sÄ farligt ÀndÄ med tanke pÄ att batteriet hÄller i 5Är enligt seiko men brukar hÄlla uppemot 7Är vad jag har förstÄtt.
7-9 Ă„r i min erfarenhet.

Skrivbordsdyker med lite annat gummi idag. Skulle Äkt pÄ till julen sÄ klart men glömde :oops:

8244-01.jpeg
har alltid varit sÄ emiot quartz under mitt samlande Ä testande av klockor men nÀr jag förra Äret sÄg tonfiskarna i japan sÄ slog de slint i huvet pÄ en och man blev kÀr haha

det Àr fan en löjligt bra klocka!

har alltid varit sÄ emiot quartz under mitt samlande Ä testande av klockor men nÀr jag förra Äret sÄg tonfiskarna i japan sÄ slog de slint i huvet pÄ en och man blev kÀr haha

det Àr fan en löjligt bra klocka!
Ja, jag tror de flesta som börjar samla klockor faller för automatiska/mekaniska klockor men nÀr man stöter pÄ "riktiga" quartzverk sÄ kan man inte förneka att de Àr riktiga slitvargar.

Ja, jag tror de flesta som börjar samla klockor faller för automatiska/mekaniska klockor men nÀr man stöter pÄ "riktiga" quartzverk sÄ kan man inte förneka att de Àr riktiga slitvargar.
jag har mest börjat uppskatta grejen med att slippa stÀlla klockan i tid och otid :angel:

var ett tag dÄ jag bara tog pÄ klockan Ä aket i att stÀlla den
var alltid ett helvete nÀr folk faktiskt frÄga vad tiden var

Skriv gÀrna vad det gÀller sedan :D

Var förbi idag mellan mina möten och det var ett par 200m solar som lÄg dÀr för 50% tillsammans med lite oversized tissot och en hel del parfymklockor.

TyvÀrr blev det inget spontan köp dÄ jag insÄg att jag inte ville ha en nÀstan klocka utan jagar nog rÀtt pÄ en 300m som jag vill ha.

Var förbi idag mellan mina möten och det var ett par 200m solar som lÄg dÀr för 50% tillsammans med lite oversized tissot och en hel del parfymklockor.

TyvÀrr blev det inget spontan köp dÄ jag insÄg att jag inte ville ha en nÀstan klocka utan jagar nog rÀtt pÄ en 300m som jag vill ha.
Vad gÄr en Solar Tuna för vanligtvis dÀr? 4-5K?

Tillbaka
Topp