Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vilken som helst. Jag tycker ju SBBN031 Ă€r den bĂ€sta tonfisken som tillverkas just nu, inte den charmigaste, men den bĂ€sta.OK, nu behöver jag lite rĂ„d hĂ€r. Ăr ju sjukt sugen pĂ„ en vintage 7549:
Men det vore ju ocksÄ trevligt att ha en ny, helt problemfri klocka som man inte behöver bekymra sig det minsta över. TÀnkte dÄ nÀrmast pÄ en SBBN031. Fortfarande klassisk Tuna, om Àn ny:
Har ocksÄ fÄtt span pÄ en White Dolphin som ju Àr sjukt najs pÄ mÄnga sÀtt. Dock inte lika klassisk tonfisk:
SÄ hjÀlp mig, jag har beslutsÄngest. Vad fan ska jag vÀlja?
Hur Àr det att korta lÀnken pÄ SBBN031, behövs ett sÀrskilt verktyg för det, eller funkar det med liten skruvmejsel. Har vÀl I skrivandets stund bestÀmt mig för vilken modell det kan bli, nu Àr bara nÀsta steg...nÀr.Ett lÄngt utlÀgg finner du hÀr:
https://klocksnack.se/threads/recension-seiko-sbbn031.47011/
Sammanfattningsvis allt (utom kronans utseende).
LÀnk, tavlan, lume, lÀsbarhet, visare, finish.
Det Àr ju stift sÄ ett verktyg lÀmpligt för lÀnkar med stift Àr önskvÀrt. Jag har Àven lyckats med tunn spik och hammare.Hur Àr det att korta lÀnken pÄ SBBN031, behövs ett sÀrskilt verktyg för det, eller funkar det med liten skruvmejsel. Har vÀl I skrivandets stund bestÀmt mig för vilken modell det kan bli, nu Àr bara nÀsta steg...nÀr.
Det Àr push-pins sÄ antingen kör man med en liten spik eller liknande och försöker trycka ut pinsen med blodvite som följd eller sÄ anvÀnder man ett verktyg liknade detta:Hur Àr det att korta lÀnken pÄ SBBN031, behövs ett sÀrskilt verktyg för det, eller funkar det med liten skruvmejsel. Har vÀl I skrivandets stund bestÀmt mig för vilken modell det kan bli, nu Àr bara nÀsta steg...nÀr.
MisstÀnkte det, en grej till att inhandlaDet Àr ju stift sÄ ett verktyg lÀmpligt för lÀnkar med stift Àr önskvÀrt. Jag har Àven lyckats med tunn spik och hammare.
Ăr det olika storlekar pĂ„ verktygsstiftet eller passar alla, vilket som? Spelar det nĂ„gon roll frĂ„n vilken sida som man trycker ut stiftet?Det Ă€r push-pins sĂ„ antingen kör man med en liten spik eller liknande och försöker trycka ut pinsen med blodvite som följd eller sĂ„ anvĂ€nder man ett verktyg liknade detta:
Ăr det olika storlekar pĂ„ verktygsstiftet eller passar alla, vilket som? Spelar det nĂ„gon roll frĂ„n vilken sida som man trycker ut stiftet?
Lite gulligt att lÀmna in en tonfisk för bandbyte.Gyllene mÄndag NOS 7549-7009 Golden Tuna. à ter igen, stort tack Seikosthlm för vÀgledning och gummi. God och proffsig service hos Klockmaster, tack Svante för snabbt bandbyte.
Till och med Svante hade problem. Knivar och dylikt behövs tydligen dÄ bandet hade suttit en tid. Tackar för komplimangerna!Lite gulligt att lÀmna in en tonfisk för bandbyte.
Kul köp! Snyggaste tonfisk-tavlan!
Jaha, hehe. Ja, gamla band kan sitta riktigt illa.Till och med Svante hade problem. Knivar och dylikt behövs tydligen dÄ bandet hade suttit en tid. Tackar för komplimangerna!
En bild pÄ SRP453 Babytuna
Men jag Àr pÄ vÀg o lÀgga nÀt, tÀnkte mig att fÄ upp en sÄdan hÀr fÄngst
Bilder frÄn seiyajapan, dÀr jag Àven funderar pÄ slÀnga ut nÀtet. De verkar bra att ha och göra med, eller finns det nÄgon avvikande Äsikt om dem i trÄden
BÀrs lite stort eller?Köttig tonfisk
Vanesak, efter ett par dagar sÄ mÀrker man inte av den.....jag lovarBÀrs lite stort eller?
Men de Àr ju inte pÄ burkKul med ruljans i den hÀr trÄden!
yonssons patenterade tredygnsregel funkar alltid!Vanesak, efter ett par dagar sÄ mÀrker man inte av den.....jag lovar
Finns den pÄ blocket? I sÄfall var?yonssons patenterade tredygnsregel funkar alltid!
Grym. Var köpte du den, vÀntar skÀlv pÄ en SBBN03, bestÀlld frÄn SeiyanEfter en veckas Ängestfylld vÀntan pÄ Postnord skulle slÀppa min Tuna ur sitt vÄld sÄ kom den... SBBN035
Jag köpte den av Watchhubs i Hongkong. Tog en vecka innan de skickade men klockan men de svarade snÀllt nÀr jag mejlade dem. Mardrömmen dÀremot var Postnords hanteringGrym. Var köpte du den, vÀntar skÀlv pÄ en SBBN03, bestÀlld frÄn Seiyan
Vad hÀnde dÀr? Det Àr den delen i hela upplÀgget jag inte gillarJag köpte den av Watchhubs i Hongkong. Tog en vecka innan de skickade men klockan men de svarade snÀllt nÀr jag mejlade dem. Mardrömmen dÀremot var Postnords hantering