• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Hej mina vÀnner! Jag har nördat in mig pÄ spring drive samtidigt som jag bara Àlskar min tuna. sbbn017 tror jag det va, osÀker sÄ hÀr pÄ kvÀllskvisten. Jag va lite sugen pÄ en GS dressare eller GS dykare som finklocka med spring drive men upptÀckte att det finns 600 m tunas med spring drive! Dock ej senaste spring drive men typ samma spec. Jag tÀnkte att jag kanske skulle uppgradera min nuvarande tuna och fÄ allt i ett! NÄgon hÀr som har erfarenhet eller egna tankar om en tuna med spring drive? Helst skulle man ju vilja ha jubileumsmodellen med gulddetaljer.
Spring drive Àr det ultimata verket Àven i en Tuna. SBDB013.
IMG_20180721_142904_493.jpg

Kör en liten paketöppning hĂ€r i trĂ„den! Jag köpte/bokade den kommande golden tuna reissuen i början av augusti men fick panikavbestĂ€lla i helgen nĂ€r jag upptĂ€ckte att den internationella referensen inte har kanji. DĂ€r satt jag tonfisklös och uppgiven tills S.L rĂ€ddade dagen och lĂ€t mig ta över hans superfina SSBS018. Är mycket nöjd och ska försöka köra owg ett tag med denna. :)
28DAD6AC-B320-45D7-A6B5-CD9733585858.jpeg
9028B55E-A4C8-48FA-93B3-89E67C124F75.jpeg
140155C9-42E0-4293-B6E7-FC0203989090.jpeg

Kör en liten paketöppning hĂ€r i trĂ„den! Jag köpte/bokade den kommande golden tuna reissuen i början av augusti men fick panikavbestĂ€lla i helgen nĂ€r jag upptĂ€ckte att den internationella referensen inte har kanji. DĂ€r satt jag tonfisklös och uppgiven tills S.L rĂ€ddade dagen och lĂ€t mig ta över hans superfina SSBS018. Är mycket nöjd och ska försöka köra owg ett tag med denna. :)
28DAD6AC-B320-45D7-A6B5-CD9733585858.jpeg
9028B55E-A4C8-48FA-93B3-89E67C124F75.jpeg
140155C9-42E0-4293-B6E7-FC0203989090.jpeg

En riktig pÀrla det dÀr, ta vÀl hand om den.
Hade nog inte slÀppt den om den inte vore för just reissuen (men min Àr JDM versionen med Kanji).

Hej alla tonfiskfanatiker:D

Jag reser till Tokyo nÀsta vecka och har ett tydligt mÄl i sikte: En Tuna!

Finns hÀr nÄgon som har erfarenhet och har köpt sin Tuna i Tokyo? Finns den "inne" hos vilken handlare som helst eller mÄste jag ta mig till en speciell butik? Tack! :)

Hej alla tonfiskfanatiker:D

Jag reser till Tokyo nÀsta vecka och har ett tydligt mÄl i sikte: En Tuna!

Finns hÀr nÄgon som har erfarenhet och har köpt sin Tuna i Tokyo? Finns den "inne" hos vilken handlare som helst eller mÄste jag ta mig till en speciell butik? Tack! :)

Är det nĂ„gon sĂ€rskild ref du letar?
Yodobashi Camera finns pÄ flera stÀllen och brukar ha ett bra sortiment: https://www.yodobashi.com/store/510018/

Den va mycket trevlig! Det fÄr bli ett passionsköp helt enkelt, beroende pÄ vad som kÀnns bÀst ! Tack för tipsen, jag Äterkommer i trÄden med update :)
SpÀnnande! Om du rÄkar se en SBDX011 Emperor Tuna sÄ fÄr du gÀrna notera priset och kanske knipa nÄgon bild!

I led med min tidigare frÄgestÀllning i trÄden: vad kostar packningsbyte/tÀthetsservie pÄ den vanliga 300m Tunan? Och vart gÄr man för detta? Ber om ursÀkt för tjatighet :rolleyes:

Tillbaka
Topp