Tampa_blord
Silver
@Tampa_blord s SBBN040 på k&s är löjligt prisvärd, köp den!
Japp, det är den fan. Men det är ju helt dött på köp/sälj numera. Snart byter jag bort den mot en Volvo 740 och ett limpa Marlboro.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Tampa_blord s SBBN040 på k&s är löjligt prisvärd, köp den!
Har inte @Molle en sån?Sne535p1 den gröna ,verkar rätt cool
Någon som har testat irl?
Jo, kalasnöjd.Har inte @Molle en sån?
Sjukt grymma bilder!
SBBN040. För bra för att inte ha
Tack! Blev väldigt sugen på att dyka på kuppen. Självklart med SBBN040 på armenSjukt grymma bilder!
Haha ja det blir man! Gött att vara på den säkra sidan med 1000m wr.Tack! Blev väldigt sugen på att dyka på kuppen. Självklart med SBBN040 på armen
Bra beslut! Kolla http://isofrane.com/Tillbakadragen från försäljning. Lite trögt att sälja men kommit på att den skall få en chans... Jag som alltid haft lätt att fatta beslut. Kanske ett ytterligare bra gummi eller annat kan få mig på ett 100% behålla humör. Tips tack!
Har tidigare kört på Borealis som enligt uppgift är likvärdiga, men med ett något sämre spänne. Jag tänker att mossgrönt skulle passa bra. Har ett svart bonetto nu...Bra beslut! Kolla http://isofrane.com/
WtfBra beslut! Kolla http://isofrane.com/
Haha, samma härWtf
Ett mossgrönt Isofrane beställt....
Pricken som är runt 23 betyder precis som du säger att det är då det sannolikt är dags att byta batteri. 89 i 890059 säger att den är tillverkad i september 2018. Det skulle också kunna vara 2008 men jag tror inte att sbbn031 fanns då och om man räknar bakåt från första planerade batteribyte så kommer man till 2018 eftersom sbbn031 har en batteritid på ca. 5 år.Vad betyder baksidan på min sbbn031?
Punkt slutet 23 indikerar batteribyte 2023?
Säger 890059 något om tillverkningstid?
Annat?
Ja den är köpt ny i Japan av mig i feb i år sp 2018 låter rimligt då. Tack för svarPricken som är runt 23 betyder precis som du säger att det är då det sannolikt är dags att byta batteri. 89 i 890059 säger att den är tillverkad i september 2018. Det skulle också kunna vara 2008 men jag tror inte att sbbn031 fanns då och om man räknar bakåt från första planerade batteribyte så kommer man till 2018 eftersom sbbn031 har en batteritid på ca. 5 år.
The other numbers after 23 are there so that your watchmaker can mark when he's changed the battery. Sometimes on older tunas you can see that this has actually been done. 0059, should mean that yours is the 59th example of your reference from 2018, (or maybe for that month?) though I'm a bit less certain about that. Cool souvenir!Ja den är köpt ny i Japan av mig i feb i år sp 2018 låter rimligt då. Tack för svar
Then probably the 59th example that month. I cannot imagine they only produce around 100 pieces per year.The other numbers after 23 are there so that your watchmaker can mark when he's changed the battery. Sometimes on older tunas you can see that this has actually been done. 0059, should mean that yours is the 59th example of your reference from 2018, (or maybe for that month?) though I'm a bit less certain about that. Cool souvenir!
Pruta vet jaNu får ni allt skärpa till er och köpa den här superlyckade fusionen mellan 017 och 033 innan jag köper den av mig själv.
Gissar också att den bärs lite mindre än övriga då urtavlan bryter mot vridringen?Nu får ni allt skärpa till er och köpa den här superlyckade fusionen mellan 017 och 033 innan jag köper den av mig själv.
Håller helt med, vem vet hur länge standard- Tonfiskarna får vara fredade. Vi har ju redan förlorat SBBN039 och 042.Pruta vet ja
Skämt åsido så håller jag med dig. Att ingen klipper en modern Seiko Marinemaster utan prospexloggan på urtavlan är obegripligt...
Absolut, en av de största fördelarna med 033/017 enligt mig i alla fall är att de bärs grymt bra!Gissar också att den bärs lite mindre än övriga då urtavlan bryter mot vridringen?