• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

1000006329.jpg
1000006331.jpg

Crafter blue Àr nog det bekvÀmaste gummi jag haft. Chillar efter en pÄ mÄnga sÀtt hÀftig dag. Ordnat köp/sÀlj av lgh pÄ banken, Betalat för nytt kök, after work. Imorgon kommer folk och köper sÄnt jag inte orkar, eller har plats, att flytta med. 28 april till 16 maj ska allt flyttas. MÄr ovanligt bÀst just nu och speciellt med lite som klirrar i glaset. Trevlig helg alla.
IMG_0100.jpeg

En OG Darth (SBBN011) anlÀnde frÄn Japan, 2008 Ärs modell i ett Àrligt skick.
IMG_5236.jpeg

IMG_5238.jpeg

Blev lite helg-TLC i form av batteri, packningar, en ny (snordyr!) shroudskruv dÄ en var helt rund/skuren och ett nytt DFL3EB-band. Samt nya original springbars sÄklart.

Har under Ären samlat pÄ mig ett bra lager med reservdelar till 1000metarna:)
IMG_5700.jpeg

Shroudskruvarna sitter ofta med loctite vilket innebÀr hög risk för att strippa skruvskallen. VÀrme i form av lödkolv mot skruvhuvudet gör underverk tillsammans med en 1.5 insexmejsel av bra kvalité.

Fram med ”5700” för att lossa glasringen:
IMG_5368.jpeg

Den vackra matta tavlan i all sin prakt:
IMG_5373.jpeg

Nytt seiko SR43SW pÄ plats:
IMG_5374.jpeg

Ny kronpackning som sitter med c-clip och bricka:
IMG_5378.jpeg

Ihopa igen och pÄ med shrouden:
IMG_5392.jpeg

Sitter AR-coatat safirglas pÄ 011, bra uppgradering mot guldtunornas hardlex. HÀr skymtas den röda tonen i coatingen:
IMG_5394.jpeg

Nytt band, nya springbars:
IMG_5518.jpeg

PÄ armen igen, en klassiker! Glad pÄsk!
IMG_5702.jpeg

Senast Àndrad:
En OG Darth (SBBN011) anlÀnde frÄn Japan, 2008 Ärs modell i ett Àrligt skick.
IMG_5236.jpeg

IMG_5238.jpeg

Blev lite helg-TLC i form av batteri, packningar, en ny (snordyr!) shroudskruv dÄ en var helt rund/skuren och ett nytt DFL3EB-band. Samt nya original springbars sÄklart.

Har under Ären samlat pÄ mig ett bra lager med reservdelar till 1000metarna:)
IMG_5700.jpeg

Shroudskruvarna sitter ofta med loctite vilket innebÀr hög risk för att strippa skruvskallen. VÀrme i form av lödkolv mot skruvhuvudet gör underverk tillsammans med en 1.5 insexmejsel av bra kvalité.

Fram med ”5700” för att lossa glasringen:
IMG_5368.jpeg

Den vackra matta tavlan i all sin prakt:
IMG_5373.jpeg

Ny kronpackning som sitter med c-clip och bricka:
IMG_5378.jpeg

Ihopa igen och pÄ med shrouden:
IMG_5392.jpeg

Sitter AR-coatat safirglas pÄ 011, bra uppgradering mot guldtunornas hardlex. HÀr skymtas den röda tonen i coatingen:
IMG_5394.jpeg

Nytt band, nya springbars:
IMG_5518.jpeg

PÄ armen igen, en klassiker! Glad pÄsk!
IMG_5702.jpeg
Grymt jobbat! Kul Ă„ kunna göra ett batteri byte sjĂ€lv pĂ„ en 1000m tonfisk 😊👍

Tillbaka
Topp