• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

IMG_1934.jpeg
IMG_1933.jpeg

Kört SBBN025 nÄgon vecka nu. VÀldigt bekvÀm men blir galen pÄ att keepern inte lÄser bandet utan glider bort, mÄste orka klÀmma till den.

För att kunna "nypa fast" keepern mot tapern/dragspelet sÄ mÄste man ju ha tillrÀckligt smÄ handleder. Huruvida det Àr fel pÄ designen eller @yonsson's handleder Àr upp till var och en.. Jag vet vad JAG tycker!
Hehe.

Jag har tallat en massa pÄ yonssons handleder genom Ären och vet att det inte Àr nÄgot fel pÄ dem. DÀrav mitt skÀmt.

Har aldrig fattat att man kan eller borde eller skulle ha kunnat lÄsa keepern mot det vÄgiga.
Kanske för att mina flashback-handleder ger detta resultatet nÀr jag testade.

25470.jpg

SÄ det har aldrig varit aktuellt att köra sÄ.

Min keeper brukar inte krÄngla eller flytta sig nÀr den Àr pÄ vanliga stÀllet. Kanske pga formen pÄ handleden eller jag drar Ät ganska hÄrt.

Tvek pÄ att ALLA Àgare tycker detta Àr ett stort problem eller dÄlig design.

Hehe.

Jag har tallat en massa pÄ yonssons handleder genom Ären och vet att det inte Àr nÄgot fel pÄ dem. DÀrav mitt skÀmt.

Har aldrig fattat att man kan eller borde eller skulle ha kunnat lÄsa keepern mot det vÄgiga.
Kanske för att mina flashback-handleder ger detta resultatet nÀr jag testade.

25470.jpg

SÄ det har aldrig varit aktuellt att köra sÄ.

Min keeper brukar inte krÄngla eller flytta sig nÀr den Àr pÄ vanliga stÀllet. Kanske pga formen pÄ handleden eller jag drar Ät ganska hÄrt.

Tvek pÄ att ALLA Àgare tycker detta Àr ett stort problem eller dÄlig design.
Tyckte det sÄg ut som att det var det du gjort pÄ första bilden. Tydligen inte! StÄr fast vid min Äsikt om att det Àr en kass design med metallkeepers oavsett..

Tyckte det sÄg ut som att det var det du gjort pÄ första bilden. Tydligen inte! StÄr fast vid min Äsikt om att det Àr en kass design med metallkeepers oavsett..
Metallkeepers Àr kasst och inte sÀllan mer obekvÀmt Àn motsvarande gummivariant, det borde vara tvÀrtom tack vare att det inte bygger lika mycket men nej jag gillart inte!

Ok ok.
Jag lÀser era Äsikter.

Är inte sĂ€mre Ă€n att jag ska utvĂ€rdera mig sjĂ€lv.

Jag gillar min (enda tyvÀrr) metall-keeper för den glider lÀtt nÀr man drar i flÀrpen för positionering. Och jag gillar att den ser lite lyxig ut.

Ska ha klockan ett par dagar nu enkom för att kÀnna pÄ om det finns andra störiga egenskaper med keepern jag inte tÀnkt pÄ eller som dolts pga jag fokuserat pÄ fördelar.

Kanske den glider fööör lÀtt, kanske den hakar fast i skjortÀrmar.

Jag ska keeper-testa pÄ allvar nu nÀr jag lÀser det finns starka kÀnslor kring nÄgot jag inte ens tÀnkt pÄ innan.

Ok ok.
Jag lÀser era Äsikter.

Är inte sĂ€mre Ă€n att jag ska utvĂ€rdera mig sjĂ€lv.

Jag gillar min (enda tyvÀrr) metall-keeper för den glider lÀtt nÀr man drar i flÀrpen för positionering. Och jag gillar att den ser lite lyxig ut.

Ska ha klockan ett par dagar nu enkom för att kÀnna pÄ om det finns andra störiga egenskaper med keepern jag inte tÀnkt pÄ eller som dolts pga jag fokuserat pÄ fördelar.

Kanske den glider fööör lÀtt, kanske den hakar fast i skjortÀrmar.

Jag ska keeper-testa pÄ allvar nu nÀr jag lÀser det finns starka kÀnslor kring nÄgot jag inte ens tÀnkt pÄ innan.
Plötsligt hÀnde det. TvÄ gÄnger!

25589.jpg

Har nu bytt sida och Àr med i team: "metall-keepers Àr inte METAL"

De Àr jÀttebra, dock har jag lagt banden med buntband för att forma sig runt handleden innan jag satte dem pÄ klockan. LÄg sÀkert ihoprullade i ett par mÄnader först.
De hette "Marinemaster gummi frÄn WR Watches" köpte dem beg men oanvÀnda hÀr pÄ forumet.

Hittade annonsen:

Tror jag haft den typ 3 Ă„r eller nĂ„tt sĂ„nt i samlingen. FĂ„r inte sĂ„ mycket handledstid (oftast utkonkurrerad av sin brorsa skx:n) men den har Ă€ndĂ„ sin givna plats. Grym kvalitetskĂ€nsla! 👍

Edit: NĂ€stan 5 Ă„r, tiden gĂ„r fort. Uttagen 2018 och fortfarande originalbatteriet 🙂
20260126_165119.jpg

Senast Àndrad:
Tror jag haft den typ 3 Ă„r eller nĂ„tt sĂ„nt i samlingen. FĂ„r inte sĂ„ mycket handledstid (oftast utkonkurrerad av sin brorsa skx:n) men den har Ă€ndĂ„ sin givna plats. Grym kvalitetskĂ€nsla! 👍

Edit: NĂ€stan 5 Ă„r, tiden gĂ„r fort. Uttagen 2018 och fortfarande originalbatteriet 🙂
20260126_165119.jpg
Den dÀr Àr riktigt fin. Kul katter i bakgrunden.

Sjukt nöjd. Den Àr Ànnu bÀttre Àn jag trodde, och tycker den gör sig mycket bÀttre pÄ handleden Àn pÄ bild. LÀr bli sommarklockan 2026 (om Àn i hÄrd konkurrens mot 7548 och Turtle).

Tycker nog ocksÄ att den bÀrs mindre Àn min Turtle, sÄ positivt överraskad Àven av storleken.

Tillbaka
Topp