Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Inget att bli ledsen överFasen alltsÄ. Suget efter en Turtle börjar ta fart ordentligt
VÀlkommen in i turtle vÀrldenInförskaffade min första nya "dyra" (i min vÀrld) klocka hÀromdagen . Klockmaster i Linköping hade dock 30% rea sÄ den blev faktiskt inte sÄ dyr.
Aldrig gillat dykarklockor innan jag sÄg en Turtle live. NÄt med blandingen av mjuka och hÄrda former som var vÀldigt imponerande att se. TyvÀrr Àr det svÄrt att fÄ med hur cool tavlan Àr pÄ bild. Rockorna Àr mycket svÄrare att se IRL Àn pÄ Seikos produktbilder.
SRPE39K1
Nej, jag tror inte att de gör. Du har nog bara haft tur! De brukar vara litet "all over the place".Kalibrerar Seiko sina urverk för just Turtle? Tycker man hör vÀldigt ofta hur bra just en Turtle hÄller tiden.
Har kollat min över flera dagar och den gÄr 3sek+ per dag.
Ah okej. Kanske bara Àr sÄ att de som har en med bra tidshÄllning gÀrna berÀttar det haha.Nej, jag tror inte att de gör. Du har nog bara haft tur! De brukar vara litet "all over the place".
Ăr bandet Feskarns grova canvas ?Kalibrerar Seiko sina urverk för just Turtle? Tycker man hör vĂ€ldigt ofta hur bra just en Turtle hĂ„ller tiden.
Har kollat min över flera dagar och den gÄr 3sek+ per dag.
Korrekt SvĂ„rt som sjutton att fĂ„ loss det frĂ„n armen (alltsĂ„ nĂ€r man vill) och sitter tight med spĂ€nnet. Men tycker det Ă€r snyggt.Ăr bandet Feskarns grova canvas ?
Har ett grönt och vart inne pÄ att flytta över keeper och lÄs med.Korrekt SvÄrt som sjutton att fÄ loss det frÄn armen (alltsÄ nÀr man vill) och sitter tight med spÀnnet. Men tycker det Àr snyggt.
Mellan 2000-2500 kr skulle jag tro.Vad kan man fÄ för en SRP775J1, alltsÄ Made in Japan. Kommer ej pÄ lÀnk och inga tillbehör.
SÄ pass lite? Trots att det Àr en J-modell?Mellan 2000-2500 kr skulle jag tro.
SÄ pass lite? Trots att det Àr en J-modell?
Mellan 2000-2500 kr skulle jag tro.
SÄ pass lite? Trots att det Àr en J-modell?
Tror som er. Saken Ă€r den att Ă€ven King Turtle har börjat gĂ„ ner i pris, sĂ„ vill man fĂ„ det sĂ„lt sĂ„ fĂ„r man nog lĂ€gga sig lite lĂ€gre. Som jag tror som sagt.Har den kanji? Om inte tror jag ingen betalar mer för J Ă€n K tyvĂ€rr. Ăr ju identiska klockor i övrigt.
kanji-modellerna har ju andra namn i japan Ă€n vad dom heter utanför JPHar den kanji? Om inte tror jag ingen betalar mer för J Ă€n K tyvĂ€rr. Ăr ju identiska klockor i övrigt.
Det Àr nog sÄ dumt att en skx tingar mer Àn en turtle just nu. Dumt, men sÄ Àr det.Okej, tack grabbar. SÄg att skx J-modeller gick för 3000kr, sÄ trodde paddorna ocksÄ gick för samma pris.
Vet och det gör mig förbannad faktiskt. En turtle Àr bÀttre pÄ exakt alla punkter!Det Àr nog sÄ dumt att en skx tingar mer Àn en turtle just nu. Dumt, men sÄ Àr det.
HÄller med. Har fem stycken för nÀrvarande, ha ha! Denna kör jag idag.Vet och det gör mig förbannad faktiskt. En turtle Àr bÀttre pÄ exakt alla punkter!
Ăr det sĂ„ eller Ă€r prissĂ€ttningen önsketĂ€nkande? Jag bara skrattar nĂ€r jag ser en skx för de summornaDet Ă€r nog sĂ„ dumt att en skx tingar mer Ă€n en turtle just nu. Dumt, men sĂ„ Ă€r det.
HÄller med fullstÀndigt, ikon eller ej. Turtle Àr bra mkt mer klocka för pengarna enligt mig.Vet och det gör mig förbannad faktiskt. En turtle Àr bÀttre pÄ exakt alla punkter!
Likt allt annat med denna hobby, "nothing makes sense".Ăr det sĂ„ eller Ă€r prissĂ€ttningen önsketĂ€nkande? Jag bara skrattar nĂ€r jag ser en skx för de summorna
HÄller med fullstÀndigt, ikon eller ej. Turtle Àr bra mkt mer klocka för pengarna enligt mig.
Den Àr sjukt fin Hade inte grÄtit om tavlan varit större dock. Det jag ofta ogillar med dykarklockor. Ett dasslock pÄ armen med 15mm visare. Den Àr sjukt fet dock, det och tavlan trumfade det Aldrig haft en klocka med sÄdan vikt. Och ljudet nÀr man fipplar med lÀnken...Mer sÀllan nu nÄt riktigt habegÀr sÄ man mÄste göra nÄgot Ät det infinner sig för nya klockor men den dÀr Àr frestande mÄste jag sÀga. JÀdrars vilken tavla.
Ja, jag vet förstĂ„s inte vad klockorna sĂ€ljs för men de Ă€r definitivt dyrare Ă€n förr.Ăr det sĂ„ eller Ă€r prissĂ€ttningen önsketĂ€nkande? Jag bara skrattar nĂ€r jag ser en skx för de summorna
HÄller med fullstÀndigt, ikon eller ej. Turtle Àr bra mkt mer klocka för pengarna enligt mig.