• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Ja, originallÀnken till turtle Àr vÀldigt tung. Finishen pÄ den Àr bra, men spÀnnet Àr litet vÀl enkelt. Strapcodes Àr trevligare sÀrskilt I det utförandet som smalnar av till 18 mm vid lÄset. Den Àr mindre blingig ocksÄ.

Eine kleine sköldpadda
Avqxphk.jpg

Kom att tÀnka pÄ, SRP 789 den svartröda "coke" turtle reissuen, Àr det nÄn hÀr som har en sÄn? Verkar ovanliga. Skulle varit kul och sett en i trÄden. Tror jag frÄgat förr, för ganska lÀnge sen.

DessvÀrre bild frÄn nÀtet:

srp789.jpg

Senast Àndrad:
NÄgon som vill uttala sig om Àktheten pÄ den hÀr sköldpaddan? SÄg den pÄ ett amerikanskt forum. Undviker alla klassiska AM-missar (infÀllt dagfönster, rÀtt storlek pÄ lume-pluppen, nedersta index över texten pÄ tavlan) vad jag kan se, men visare och tavla ser liksom alldeles för frÀscha ut för att vara frÄn 81?
tzaydyhwbqo71.jpg

v7s8qxi5cqo71.jpg

NÄgon som vill uttala sig om Àktheten pÄ den hÀr sköldpaddan? SÄg den pÄ ett amerikanskt forum. Undviker alla klassiska AM-missar (infÀllt dagfönster, rÀtt storlek pÄ lume-pluppen, nedersta index över texten pÄ tavlan) vad jag kan se, men visare och tavla ser liksom alldeles för frÀscha ut för att vara frÄn 81?
tzaydyhwbqo71.jpg

v7s8qxi5cqo71.jpg
Tycker den ser ok ut men dÄlig bild. En klocka frÄn 81 kan mycket vÀl se bra ut, beror pÄ hur den har anvÀnts och förvarats. Jag har en likadan frÄn samma tid och den Àr minst lika frÀsch.

tzaydyhwbqo71.jpg

v7s8qxi5cqo71.jpg
Jag Àr inte riktigt övertygad, och som sagt inte dom bÀsta bilderna, visarna stÄr lite dumt lr strategiskt placerade, baksidan sÀger Amerika-vers. 7049 men tavlan Àr inte den Amerikanska sÄ vitt jag vet.

Jag Àr inte riktigt övertygad, och som sagt inte dom bÀsta bilderna, visarna stÄr lite dumt lr strategiskt placerade, baksidan sÀger Amerika-vers. 7049 men tavlan Àr inte den Amerikanska sÄ vitt jag vet.
Reagerade för att samma kille hade flera eftertraktade vintage-Seiko, b.l.a en Pogue och en 6105-8110, i samma mer eller mindre NOS-skick. Antingen Àr han en samlare i vÀrldsklass eller sÄ har förfalskningar av de modellerna gÄtt framÄt.

Reagerade för att samma kille hade flera eftertraktade vintage-Seiko, b.l.a en Pogue och en 6105-8110, i samma mer eller mindre NOS-skick. Antingen Àr han en samlare i vÀrldsklass eller sÄ har förfalskningar av de modellerna gÄtt framÄt.

tzaydyhwbqo71.jpg

v7s8qxi5cqo71.jpg
Tycker den ser ok ut. Men behövs mer vettiga bilder för att kunna se riktigt

Typsnittet pÄ daghjulet ser lite skumt ut men kanske bilden ljuger. Fel sprÄk? 7049 brukar vÀl ha engelskt/spanskt?

Tillbaka
Topp