• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

rickards

Rolex
2-Faktor
Sköter PostNord sitt sÄ bör min King Turtle trilla in hos mig imorgon, lÀngtar! Bild för topic.

pixomatic_7152021162613607.jpg
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Kan ju tipsa om att ta det försiktigt med vĂ€rmen om man fĂ„r feeling och ska ta bort datumbubblan pĂ„ sin nya King Turtle. Kör man pĂ„ för hĂ„rt med vĂ€rmen ploppar hela glaset ut đŸ€Šâ€â™‚ïž Blir till att gĂ„r till urmakaren imorgon Ă„ fĂ„ hjĂ€lp med att pressa tillbaka det. Blev snyggt utan bubblan dock, alltid nĂ„t 😁 Fan för att va för ivrig.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Årets fiasko. Var förbi urmakaren för att fĂ„ hjĂ€lp m glaset. UpptĂ€ckte att jag skadat chapter ringen och det tar 5 veckor Ă„ fĂ„ hem en ny. Vilket jĂ€kla antiklimax nĂ€r man köpt ny klocka och det första man gör Ă€r att fucka upp den. Röv.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
NÄn som vet med sÀkerhet om chapter rings till SRP77X passar King Turtle ocksÄ? Ett alternativ kan ju isÄfall va att sjÀlv köpa hem en Ä frÄga uris snÀllt om han kan montera den istÀllet.

 
Senast Àndrad:
Årets fiasko. Var förbi urmakaren för att fĂ„ hjĂ€lp m glaset. UpptĂ€ckte att jag skadat chapter ringen och det tar 5 veckor Ă„ fĂ„ hem en ny. Vilket jĂ€kla antiklimax nĂ€r man köpt ny klocka och det första man gör Ă€r att fucka upp den. Röv.
Hade samma tanke nÀr jag köpte min. Nu funderar jag pÄ om det blir naket utan förstoringsglaset?

KÀnns bÀttre att byta till kupat glas istÀllet.

IMG_20210806_150533.jpg
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Hade samma tanke nÀr jag köpte min. Nu funderar jag pÄ om det blir naket utan förstoringsglaset?

KÀnns bÀttre att byta till kupat glas istÀllet.

IMG_20210806_150533.jpg
Personligen Àr jag inte sÄ förtjust i bubblan, men det Àr förstÄs en smaksak. Men nu vet du iallafall att du ska ta det lite lagom om du fÄr för dig att ta bort den :)
 

rickards

Rolex
2-Faktor
NÄn som vet med sÀkerhet om chapter rings till SRP77X passar King Turtle ocksÄ? Ett alternativ kan ju isÄfall va att sjÀlv köpa hem en Ä frÄga uris snÀllt om han kan montera den istÀllet.

Fick mailsvar frĂ„n Namoki som sa att de inte passade. Men det var nog lika bra dĂ„ original Ă€r snyggast. SĂ„ jag fĂ„r helt enkelt skylla mig sjĂ€lv och vĂ€nta snĂ€llt till urmakaren fĂ„tt sina saker. Är huvudet dunt fĂ„r tĂ„lamodet lida i det hĂ€r fallet 😑 Lesson learned.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Fick mailsvar frĂ„n Namoki som sa att de inte passade. Men det var nog lika bra dĂ„ original Ă€r snyggast. SĂ„ jag fĂ„r helt enkelt skylla mig sjĂ€lv och vĂ€nta snĂ€llt till urmakaren fĂ„tt sina saker. Är huvudet dunt fĂ„r tĂ„lamodet lida i det hĂ€r fallet 😑 Lesson learned.
Kanske glaset Àr tjockare pÄ kingen? Kan det förklaringen till att ringen inte Àr likadan?
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Vet inte, Ă€r ju samma case sĂ„ jag trodde det skulle passa men Kingen har ju safirglas dĂ„ det kanske Ă€r som du sĂ€ger? Men som sagt, jag vĂ€ntar in urmakaren sĂ„ fĂ„r jag ett original sĂ„ blir det ordning och reda 🙂
Vridringen Àr iaf annorlunda och tjockare, antagligen p.g.a. det keramiska vridringsinlÀgget.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Jag Àr ocksÄ sugen pÄ en 6105-8000. Men hittar man en lika fint skick som 6306an sÄ blir det sinnessjukt dyrt
Det vÀrsta men ocksÄ det bÀsta nÀr man vÀl hittar en Àr ju att de Àr förhÄllandevis svÄra att hitta i bra skick. Jag tycker att vintage Seiko Àr prisvÀrt, Àven de ovanliga och lite dyrare modellerna eller exemplaren.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Det vÀrsta men ocksÄ det bÀsta nÀr man vÀl hittar en Àr ju att de Àr förhÄllandevis svÄra att hitta i bra skick. Jag tycker att vintage Seiko Àr prisvÀrt, Àven de ovanliga och lite dyrare modellerna eller exemplaren.
Allt Àr relativt och upp till var och en vad man tycker Àr prisvÀrt.

GÀllande 6105 sÄ tycker jag de har blivit sÄ pass dyra nu sÄ jag inte riktigt kan motivera ett köp :(
 
Topp