Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hade samma tanke nÀr jag köpte min. Nu funderar jag pÄ om det blir naket utan förstoringsglaset?à rets fiasko. Var förbi urmakaren för att fÄ hjÀlp m glaset. UpptÀckte att jag skadat chapter ringen och det tar 5 veckor Ä fÄ hem en ny. Vilket jÀkla antiklimax nÀr man köpt ny klocka och det första man gör Àr att fucka upp den. Röv.
Personligen Àr jag inte sÄ förtjust i bubblan, men det Àr förstÄs en smaksak. Men nu vet du iallafall att du ska ta det lite lagom om du fÄr för dig att ta bort denHade samma tanke nÀr jag köpte min. Nu funderar jag pÄ om det blir naket utan förstoringsglaset?
KÀnns bÀttre att byta till kupat glas istÀllet.
Fick mailsvar frĂ„n Namoki som sa att de inte passade. Men det var nog lika bra dĂ„ original Ă€r snyggast. SĂ„ jag fĂ„r helt enkelt skylla mig sjĂ€lv och vĂ€nta snĂ€llt till urmakaren fĂ„tt sina saker. Ăr huvudet dunt fĂ„r tĂ„lamodet lida i det hĂ€r fallet Lesson learned.NĂ„n som vet med sĂ€kerhet om chapter rings till SRP77X passar King Turtle ocksĂ„? Ett alternativ kan ju isĂ„fall va att sjĂ€lv köpa hem en Ă„ frĂ„ga uris snĂ€llt om han kan montera den istĂ€llet.
SRP Turtle Chapter Ring: Black with Yellow Markers | namokiMODS
Take your watch mod one step further with our range of chapter rings for the Seiko SRP Turtle. We love how a simple chapter ring can transform the look of the entire watch. They add a touch of class to any mod! Compatible with Seiko SRP77X Turtle Reissue Series.www.namokimods.com
Kanske glaset Ă€r tjockare pĂ„ kingen? Kan det förklaringen till att ringen inte Ă€r likadan?Fick mailsvar frĂ„n Namoki som sa att de inte passade. Men det var nog lika bra dĂ„ original Ă€r snyggast. SĂ„ jag fĂ„r helt enkelt skylla mig sjĂ€lv och vĂ€nta snĂ€llt till urmakaren fĂ„tt sina saker. Ăr huvudet dunt fĂ„r tĂ„lamodet lida i det hĂ€r fallet Lesson learned.
Vet inte, Àr ju samma case sÄ jag trodde det skulle passa men Kingen har ju safirglas dÄ det kanske Àr som du sÀger? Men som sagt, jag vÀntar in urmakaren sÄ fÄr jag ett original sÄ blir det ordning och redaKanske glaset Àr tjockare pÄ kingen? Kan det förklaringen till att ringen inte Àr likadan?
Vridringen Àr iaf annorlunda och tjockare, antagligen p.g.a. det keramiska vridringsinlÀgget.Vet inte, Àr ju samma case sÄ jag trodde det skulle passa men Kingen har ju safirglas dÄ det kanske Àr som du sÀger? Men som sagt, jag vÀntar in urmakaren sÄ fÄr jag ett original sÄ blir det ordning och reda
Jag Àr ocksÄ sugen pÄ en 6105-8000. Men hittar man en lika fint skick som 6306an sÄ blir det sinnessjukt dyrtDen hÀr behöver kompletteras med en lika fin 6105 i lika fint skick (vilken av de tvÄ versionerna spelar mindre roll).
Ja det Àr sant. Det Àr inget jag kommer köpa i nulÀget men förr eller senare hoppas jag!Jag Àr ocksÄ sugen pÄ en 6105-8000. Men hittar man en lika fint skick som 6306an sÄ blir det sinnessjukt dyrt
Det vÀrsta men ocksÄ det bÀsta nÀr man vÀl hittar en Àr ju att de Àr förhÄllandevis svÄra att hitta i bra skick. Jag tycker att vintage Seiko Àr prisvÀrt, Àven de ovanliga och lite dyrare modellerna eller exemplaren.Jag Àr ocksÄ sugen pÄ en 6105-8000. Men hittar man en lika fint skick som 6306an sÄ blir det sinnessjukt dyrt
Allt Àr relativt och upp till var och en vad man tycker Àr prisvÀrt.Det vÀrsta men ocksÄ det bÀsta nÀr man vÀl hittar en Àr ju att de Àr förhÄllandevis svÄra att hitta i bra skick. Jag tycker att vintage Seiko Àr prisvÀrt, Àven de ovanliga och lite dyrare modellerna eller exemplaren.
DÄ skulle jag sÀga att det Àr Crafter Blue som gÀller. Fina armband!NÄgon som har tips pÄ bra gummi till sköldpaddor, med "curved end". Typ Rubber B.
Sköter PostNord sitt sÄ bör min King Turtle trilla in hos mig imorgon, lÀngtar! Bild för topic.
Kanon. Testar dÄ. Hade hittat dom pÄ nÀtet redan. Men kul att fÄ lite bekrÀftelse pÄ att de funkar.DÄ skulle jag sÀga att det Àr Crafter Blue som gÀller. Fina armband!
WOW!!!
TackWOW!!!
Vilket skick!!!
ĂRrden helt original? kan du inte berĂ€tta om denna om det nu finns en kĂ€nd historia?
Bara en massa aftermarket-delar tyvÀrTack
Köpt av forummedlem som Àr duktig pÄ vintage-seiko. Allt verkar korrekt och sÀljaren menade pÄ att den Àr helt reko, men 100% kan man vÀl aldrig vara