• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Chuck

Patek
2-Faktor
Datumbyte tar lite olika tid mellan klockmĂ€rken😃
20231005_233035.jpg
Triss i datumkaos 😎

IMG_2917.jpeg
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Helt underbart vintage, Àr de dyra om man skulle vilja leta efter ett hyfsat fint exemplar?
Den hĂ€r hade jag ute ett bra tag. Den blev inte sĂ„ld sĂ„ tydligen var det lite för högt pris. För 7k kanske den hade blivit sĂ„ld. Spekulation givetvis men jag har sett fina gĂ„ för 7–8k.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
AlltsÄ, de Àr otroligt snygga pÄ icke-lÀnk.
Gummi eller Nato skit samma.
Finns dessa med finare urverk?
Är en 8’a i min 300 MarineMaster och kĂ€nslan i kronan kan jag lĂ€ngta efter!

Ja verkligen! Gummit som följde med var bÄde snyggt och skönt. BestÀllde en ny tunnare clasp sÄ fÄr se om lÀnken funkar bÀttre efter det.
 

Minuten

Cartier
Stor skillnad i lume, samma i verkligheten?
Min handgranat-Turtle har bra lume, men som min 300 MarineMaster SLA021 Àr den inte.
Det Àr helt olika fÀrg pÄ lumen, det Àr nog det som gör den visuella skillnaden hÀr, Àven visarna har olika fÀrg pÄ lumen.
HĂ€r ett nytt kort som kanske visar skillnaden bĂ€ttre, tyvĂ€rr svĂ„rt att fĂ„ rĂ€ttvisande Ă„tergivning av visarna. UrsĂ€kta ej instĂ€llda klockor😉
20231014_170905.jpg
 

Sigurd

Cartier
NÄgon mer Àn jag som tycker att det blir en stor skillnad pÄ hur man upplever boettform och storlek beroende pÄ om man kör lÀnk eller band pÄ dessa?

Har en nyare Turtle (SRPE93) som jag tycker sitter perfekt pÄ ett simpelt single pass-nato eller tvÄdelat cordura. Vill dock kunna ha den pÄ en original Seiko-lÀnk som hör till en annan Turtle-referens men sÄ fort jag monterat pÄ lÀnken och sÀtter pÄ mig klockan kÀnns den frÀmmande. Den blir stor, otympligt tung och formsprÄket försvinner nÀr ÀndlÀnkarna gör boetten i princip oval.

Upplever inte samma sak med andra klockor nÀr man skiftar mellan band och lÀnk.

Tankar om detta?
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
NÄgon mer Àn jag som tycker att det blir en stor skillnad pÄ hur man upplever boettform och storlek beroende pÄ om man kör lÀnk eller band pÄ dessa?

Har en nyare Turtle (SRPE93) som jag tycker sitter perfekt pÄ ett simpelt single pass-nato eller tvÄdelat cordura. Vill dock kunna ha den pÄ en original Seiko-lÀnk som hör till en annan Turtle-referens men sÄ fort jag monterat pÄ lÀnken och sÀtter pÄ mig klockan kÀnns den frÀmmande. Den blir stor, otympligt tung och formsprÄket försvinner nÀr ÀndlÀnkarna gör boetten i princip oval.

Upplever inte samma sak med andra klockor nÀr man skiftar mellan band och lÀnk.

Tankar om detta?
Det jag tÀnker om det Àr vÀl att du fÄr strunta i att ha den pÄ lÀnk och köra vidare med andra alternativ.
 

Sigurd

Cartier
Det jag tÀnker om det Àr vÀl att du fÄr strunta i att ha den pÄ lÀnk och köra vidare med andra alternativ.

FrÄgan var ju inte om jag mÄste bestÀmma mig för om jag kan eller inte kan ha den pÄ lÀnk, det kan jag förstÄs ta stÀllning till sjÀlv, utan frÄgan var om nÄgon mer upplever att klockan Àndras betydligt nÀr den bÀrs pÄ lÀnk.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
FrÄgan var ju inte om jag mÄste bestÀmma mig för om jag kan eller inte kan ha den pÄ lÀnk, det kan jag förstÄs ta stÀllning till sjÀlv, utan frÄgan var om nÄgon mer upplever att klockan Àndras betydligt nÀr den bÀrs pÄ lÀnk.
Jaha. Nej dÄ har jag nog inget att bidra med.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
NÄgon mer Àn jag som tycker att det blir en stor skillnad pÄ hur man upplever boettform och storlek beroende pÄ om man kör lÀnk eller band pÄ dessa?

Har en nyare Turtle (SRPE93) som jag tycker sitter perfekt pÄ ett simpelt single pass-nato eller tvÄdelat cordura. Vill dock kunna ha den pÄ en original Seiko-lÀnk som hör till en annan Turtle-referens men sÄ fort jag monterat pÄ lÀnken och sÀtter pÄ mig klockan kÀnns den frÀmmande. Den blir stor, otympligt tung och formsprÄket försvinner nÀr ÀndlÀnkarna gör boetten i princip oval.

Upplever inte samma sak med andra klockor nÀr man skiftar mellan band och lÀnk.

Tankar om detta?
Har gjort samma observation sjĂ€lv. Klockan förĂ€ndras mycket beroende pĂ„ lĂ€nk eller annat armband. Även om jag har min Padi pĂ„ lĂ€nk sĂ„ föredrar jag normalt sett ett gummiarmband till den. DĂ„ kommer boettformen mer till sin rĂ€tt tycker jag.
20190725_221209.jpg
20211016_160407.jpg
 
Senast Àndrad:

Ghostie

Omega
2-Faktor
NÄgon mer Àn jag som tycker att det blir en stor skillnad pÄ hur man upplever boettform och storlek beroende pÄ om man kör lÀnk eller band pÄ dessa?

Har en nyare Turtle (SRPE93) som jag tycker sitter perfekt pÄ ett simpelt single pass-nato eller tvÄdelat cordura. Vill dock kunna ha den pÄ en original Seiko-lÀnk som hör till en annan Turtle-referens men sÄ fort jag monterat pÄ lÀnken och sÀtter pÄ mig klockan kÀnns den frÀmmande. Den blir stor, otympligt tung och formsprÄket försvinner nÀr ÀndlÀnkarna gör boetten i princip oval.
Jag har kört min SRP777 mest pÄ single pass i nÄgra Är, men skaffade nyss en Uncle Seiko-lÀnk. Ett dubbelt nato Àr egentligen mer proportionerligt Àn single, men boettens rundade undersida blir inte bra nÀr den hamnar sÄ lÄngt upp. Det enda som stört mig med single pass Àr att den blir sÄ topptung att man Àr tvungen att ha bandet tight.
Intressant att du upplever den som otymplig och tung, för det var min oro innan jag köpte en lÀnk, men jag upplevde den tvÀrtom som nÀstan tyngdlös nÀr den topptunga kÀnslan försvann.
Men formsprÄket hÄller jag med om, den ser mindre speciell ut pÄ lÀnk!

IMG_2260.jpeg
 
Topp