Triss i datumkaosDatumbyte tar lite olika tid mellan klockmÀrken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Triss i datumkaosDatumbyte tar lite olika tid mellan klockmÀrken
UnderbartTriss i datumkaos
AlltsÄ, de Àr otroligt snygga pÄ icke-lÀnk.Byte till mjukisbyxor, lÀnken Àr nice men claspen Àr pÄ tok för tjock
Helt underbart vintage, Àr de dyra om man skulle vilja leta efter ett hyfsat fint exemplar?Idag Àr det 42-Äringen pÄ handleden
Den hĂ€r hade jag ute ett bra tag. Den blev inte sĂ„ld sĂ„ tydligen var det lite för högt pris. För 7k kanske den hade blivit sĂ„ld. Spekulation givetvis men jag har sett fina gĂ„ för 7â8k.Helt underbart vintage, Ă€r de dyra om man skulle vilja leta efter ett hyfsat fint exemplar?
AlltsÄ, de Àr otroligt snygga pÄ icke-lÀnk.
Gummi eller Nato skit samma.
Finns dessa med finare urverk?
Ăr en 8âa i min 300 MarineMaster och kĂ€nslan i kronan kan jag lĂ€ngta efter!
en i samma skick som min kanske 5 och en med mindre patina 7 kanske? men vad vet jagHelt underbart vintage, Àr de dyra om man skulle vilja leta efter ett hyfsat fint exemplar?
Stor skillnad i lume, samma i verkligheten?Min duo har snart bytt dag
Det Àr helt olika fÀrg pÄ lumen, det Àr nog det som gör den visuella skillnaden hÀr, Àven visarna har olika fÀrg pÄ lumen.Stor skillnad i lume, samma i verkligheten?
Min handgranat-Turtle har bra lume, men som min 300 MarineMaster SLA021 Àr den inte.
Den Àr riktigt stilig och skicket galet. BoR sitter som en smÀck pÄ den!!!6309 7049 -81
Det jag tÀnker om det Àr vÀl att du fÄr strunta i att ha den pÄ lÀnk och köra vidare med andra alternativ.NÄgon mer Àn jag som tycker att det blir en stor skillnad pÄ hur man upplever boettform och storlek beroende pÄ om man kör lÀnk eller band pÄ dessa?
Har en nyare Turtle (SRPE93) som jag tycker sitter perfekt pÄ ett simpelt single pass-nato eller tvÄdelat cordura. Vill dock kunna ha den pÄ en original Seiko-lÀnk som hör till en annan Turtle-referens men sÄ fort jag monterat pÄ lÀnken och sÀtter pÄ mig klockan kÀnns den frÀmmande. Den blir stor, otympligt tung och formsprÄket försvinner nÀr ÀndlÀnkarna gör boetten i princip oval.
Upplever inte samma sak med andra klockor nÀr man skiftar mellan band och lÀnk.
Tankar om detta?
Det jag tÀnker om det Àr vÀl att du fÄr strunta i att ha den pÄ lÀnk och köra vidare med andra alternativ.
FIn klocka! Man kan hitta en donorklocka med bÀttre vissareDristar mig till att posta en gammal bild. Jag Àr ju sjÀlv född i mitten pÄ förra seklet.
Visst finns det, men klockan köpte jag ny 1974. Den har varit med om mycket och det fÄr den visa.FIn klocka! Man kan hitta en donorklocka med bÀttre vissare
Jaha. Nej dÄ har jag nog inget att bidra med.FrÄgan var ju inte om jag mÄste bestÀmma mig för om jag kan eller inte kan ha den pÄ lÀnk, det kan jag förstÄs ta stÀllning till sjÀlv, utan frÄgan var om nÄgon mer upplever att klockan Àndras betydligt nÀr den bÀrs pÄ lÀnk.
Har gjort samma observation sjĂ€lv. Klockan förĂ€ndras mycket beroende pĂ„ lĂ€nk eller annat armband. Ăven om jag har min Padi pĂ„ lĂ€nk sĂ„ föredrar jag normalt sett ett gummiarmband till den. DĂ„ kommer boettformen mer till sin rĂ€tt tycker jag.NĂ„gon mer Ă€n jag som tycker att det blir en stor skillnad pĂ„ hur man upplever boettform och storlek beroende pĂ„ om man kör lĂ€nk eller band pĂ„ dessa?
Har en nyare Turtle (SRPE93) som jag tycker sitter perfekt pÄ ett simpelt single pass-nato eller tvÄdelat cordura. Vill dock kunna ha den pÄ en original Seiko-lÀnk som hör till en annan Turtle-referens men sÄ fort jag monterat pÄ lÀnken och sÀtter pÄ mig klockan kÀnns den frÀmmande. Den blir stor, otympligt tung och formsprÄket försvinner nÀr ÀndlÀnkarna gör boetten i princip oval.
Upplever inte samma sak med andra klockor nÀr man skiftar mellan band och lÀnk.
Tankar om detta?
Jag har kört min SRP777 mest pÄ single pass i nÄgra Är, men skaffade nyss en Uncle Seiko-lÀnk. Ett dubbelt nato Àr egentligen mer proportionerligt Àn single, men boettens rundade undersida blir inte bra nÀr den hamnar sÄ lÄngt upp. Det enda som stört mig med single pass Àr att den blir sÄ topptung att man Àr tvungen att ha bandet tight.NÄgon mer Àn jag som tycker att det blir en stor skillnad pÄ hur man upplever boettform och storlek beroende pÄ om man kör lÀnk eller band pÄ dessa?