• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
6309-7040
asd.JPG
 

erssonnn

Omega
LÄter intressant! Finns det bilder pÄ hur klockan hanterade dessa Àventyr? :)
Finns flertalet bilder under lugnare aktiviteter dÄ man har lugnet/tiden att fota (vid poolen) och enstaka pÄ Àventyr sÄsom handgemÀng med exotiska djur, tÀnk tigrar (promenader i regnskogen).

Bjuder gĂ€rna pĂ„ fler 😄
 

dicken

Omega
2-Faktor
Finns flertalet bilder under lugnare aktiviteter dÄ man har lugnet/tiden att fota (vid poolen) och enstaka pÄ Àventyr sÄsom handgemÀng med exotiska djur, tÀnk tigrar (promenader i regnskogen).

Bjuder gĂ€rna pĂ„ fler 😄
Det lÄter ju dunder, snÄla inte :D Finns ju inget bÀttre Àn bra klockor i bra miljöer! Den gröna willarden Àr magisk och ett utmÀrkt val för exotiska aktiviteter :cigar:
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Bortmejsat cyklop? Var det svÄrt?
Jag har en guide i nÄgra enkla steg.

1. Köp en ny klocka och va glad.
2. Ge dig direkt pÄ att ta bort den fula datumbubblan innan du ens hunnit njuta av din nya klocka mer Àn nÄn timme.
3. SÀtt igÄng och mecka innan middagen dÄ bÄde du och ungarna Àr skithungriga.
4. LÄna en liten gasbrÀnnare och vÀrm försiktigt pÄ bubblan.
5. VÀrm lite till, för det hÀnder ju inte ett skit.
6. LÄt klockan bli absurdt varm helt plötsligt sÄ bubblan lossnar, samtidigt som glaset blir sÄ in i helvete varmt sÄ det expanderar och trycks ur boetten.
7. BrÀnn dig pÄ fingrarna och sÀg fula ord.
8. SvÀr Ät barnen som undrar vad du gör.
9. Andas djupt nÀr frun undrar vad du hÄller pÄ med egentligen.
10. Titta noga och upptÀck att du Àven skadat chapterringen dÄ det blev sÄ jÀvla pissvarmt.
11. Samla ihop din alldeles nya, nu rÀtt trasiga klocka och Äk till urmakaren.
12. SkÀms hos urmakaren.
13. VÀnta 2,5 mÄnader pÄ en ny chapterring.
14. Betala urmakaren för jobbet.
15. Klart.

PXL_20211129_180905499~2.jpg
 
Senast Àndrad:

mega

Rolex
Jag har en guide i nÄgra enkla steg.

1. Köp en ny klocka och va glad.
2. Ge dig direkt pÄ att ta bort den fula datumbubblan innan du ens hunnit njuta av din nya klocka mer Àn nÄn timme.
3. SÀtt igÄng och mecka innan middagen dÄ bÄde du och ungarna Àr skithungriga.
4. LÄna en liten gasbrÀnnare och vÀrm försiktigt pÄ bubblan.
5. VÀrm lite till, för det hÀnder ju inte ett skit.
6. LÄt klockan bli absurdt varm helt plötsligt sÄ bubblan lossnar, samtidigt som glaset blir sÄ in i helvete varmt sÄ det expanderar och trycks ut boetten.
7. BrÀnn dig pÄ fingrarna och sÀg fula ord.
8. SvÀr Ät barnen som undrar vad du gör.
9. Andas djupt nÀr frun undra vad du hÄller pÄ med egentligen.
10. Titta noga och upptÀck att du Àven skadat chapterringen dÄ det blev sÄ jÀvla pissvarmt.
11. Samla ihop din alldeles nya, nu rÀtt trasiga klocka och Äk till urmakaren.
12. SkÀms hos urmakaren.
13. VÀnta 2,5 mÄnader pÄ en ny chapterring.
14. Betala urmakaren för jobbet.
15. Klart.

PXL_20211129_180905499~2.jpg
Hahahaha, ganska exakt som jag tĂ€nkte att det skulle vara om jag gav mig pĂ„ det đŸ€Ł
 

mega

Rolex
Haha, jo gick sĂ„ jĂ€vla dĂ„ligt 😁 Va för jĂ€kla surt Ă„ gĂ„ Ă„ vĂ€nta pĂ„ klockan sen i 2,5 mĂ„nader. Men det blev snyggt iallafall till sist.
Cyklopet Àr overkligt fult, gör sÄ att hela klockan ser fejk ut. Klart vÀrt att vÀnta 2,5 mÄnader och brÀnna sig lite pÄ fingrarna :)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Snygg med lĂ€nk!! Är det uncle seikos president?
Har tittat efter en lÀnk till min 6105 men aldrig riktigt tryckt pÄ köpknappen
Yes đŸ‘đŸ» Har velat testa den pĂ„ lĂ€nk sen jag köpte den för snart tvĂ„ Ă„r sedan men inte blivit fĂ€rdig. Men nu var det dags kĂ€nde jag. JĂ€kligt nöjd 😊 Denna lĂ€nken ger go retrokĂ€nsla med.
 

Antoine

Omega
Jag Àr pÄ jakt efter Seiko original gummi till turtle, helst det nya, gÀrna det ljusgrÄa som jag sett pÄ nÄgon annan modell.
har googlat men hittar inget vettigt pÄ nÀtet, Àr det att bestÀlla hos sin lokala som gÀller?
 

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
Nu verkar ju min vÀntan snart vara över. Lusigt att vi skev om detta bara hÀromdagen och sÄ hittade jag och köpte en av @MrWaldemar sÄ snart sÄ fÄr jag se hur min blir.


Yes đŸ‘đŸ» Har velat testa den pĂ„ lĂ€nk sen jag köpte den för snart tvĂ„ Ă„r sedan men inte blivit fĂ€rdig. Men nu var det dags kĂ€nde jag. JĂ€kligt nöjd 😊 Denna lĂ€nken ger go retrokĂ€nsla med.
 

Chsv

Cartier
Köpte ett Seiko lĂ„s till min strapcode lĂ€nk. Mer slimmat och inte sĂ„ vasst.đŸ‘đŸ» ( hade det stora lĂ„set )
 

Bilagor

  • 07C39CAF-F8A5-40CE-AF88-349CB7FBF2B1.jpeg
    07C39CAF-F8A5-40CE-AF88-349CB7FBF2B1.jpeg
    384.3 KB · Visningar: 7
  • 3FAB2B59-647D-4D8A-9DBA-10ADFAF1DF1E.jpeg
    3FAB2B59-647D-4D8A-9DBA-10ADFAF1DF1E.jpeg
    306 KB · Visningar: 8
Senast Àndrad:
Topp