• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🔩 Visa era lume-shots

Burnman

Audemars
2-Faktor
Postade den hĂ€r bilden i Tudor-trĂ„den tidigare idag men den passar nog bĂ€ttre hĂ€r :) TĂ€nkte fota ute först men gillade inte reflexerna i glaset sĂ„ jag gick in. UpptĂ€ckte dĂ„ hur mycket lumen lyste efter relativt kort exponering i solljus. Är ju mest van vid vintage med gammal tritium och dĂ€r lyser ju lumen som bekant inte sĂ„ mycket :D
IMG_3642.jpeg
Schysst bild!
Med tanke pĂ„ alla fina ur du har, och har haft, i din Ă€go vore det kul att höra hur du upplever 58:an överlag? KĂ€nsla Ă€r ju givetvis objektivt men Ă€ndĂ„. Hur tycker du nĂ€rvaron Ă€r, kvalitetskĂ€nslan osv? Jag sjĂ€lv har haft min 58:a cirka en mĂ„nad nu och Ă€lskar den verkligen. Lite mer justermöjligheter gĂ€llande lĂ€nken vore önskvĂ€rt men dĂ€r har jag en lösning pĂ„ g:) Senaste Ă„ret innan denna införskaffades har jag kört en longines hydroconquest (39mm) men upplever 58:an som oerhört mycket trivsammare. Och mellan 2008-2010 hade jag en datejust 16030 och en sub 16613 men minns inte nĂ„nting nĂ€mnvĂ€rt av dem för att jĂ€mföra med. DĂ„ hade jag inte klockorna utav ”intresse” utan för att jag var ung och det var lite det som ”gĂ€llde” pĂ„ dĂ„varande arbete. De var inte sĂ€rskilt dyra pĂ„ den tiden heller o_O
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Det Àr jag med pÄ men Àr visarna sÄ pass tunna att ljuset trÀnger igenom pÄ nÄgot sÀtt eller rÀcker det med ljusinslÀppet underifrÄn sÄ att sÀga? :bag:
Ljuset reflekteras ner pÄ den vita urtavlan. Visarna Àr solitt svarta och slÀpper inte igenom nÄgot ljus.
 
  • Like
Reactions: HSK

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Schysst bild!
Med tanke pĂ„ alla fina ur du har, och har haft, i din Ă€go vore det kul att höra hur du upplever 58:an överlag? KĂ€nsla Ă€r ju givetvis objektivt men Ă€ndĂ„. Hur tycker du nĂ€rvaron Ă€r, kvalitetskĂ€nslan osv? Jag sjĂ€lv har haft min 58:a cirka en mĂ„nad nu och Ă€lskar den verkligen. Lite mer justermöjligheter gĂ€llande lĂ€nken vore önskvĂ€rt men dĂ€r har jag en lösning pĂ„ g:) Senaste Ă„ret innan denna införskaffades har jag kört en longines hydroconquest (39mm) men upplever 58:an som oerhört mycket trivsammare. Och mellan 2008-2010 hade jag en datejust 16030 och en sub 16613 men minns inte nĂ„nting nĂ€mnvĂ€rt av dem för att jĂ€mföra med. DĂ„ hade jag inte klockorna utav ”intresse” utan för att jag var ung och det var lite det som ”gĂ€llde” pĂ„ dĂ„varande arbete. De var inte sĂ€rskilt dyra pĂ„ den tiden heller o_O
Tack för din vÀnliga ord om mina klockor :) Jag har inte haft den pÄ mig sÄ mycket, plockade ut den i mitten av mars och har nÄgra andra klockor att rotera mellan. Den kÀnns mycket bra tycker jag, har haft en 114060 och jÀmfört med den sÄ Àr den mycket smÀckrare med sina 39mm och har ett case mer likt vintage Tudor/Submariner. Den Àr Àven riktigt lyckad med sina "blinkningar" till tidiga Tudor (och Àven tidiga Rolex Submariner) med:
  • röd triangel kl 12 pĂ„ insertet
  • gilt-liknande tryck
  • Snow-flake visare
  • avsaknad av skydd för kronan
  • chapter ring tavla
  • "nitad" lĂ€nk
Samtidigt sÄ kÀnns den modern dÄ den Àr klart robustare och tyngre Àn mina vintage Rolex Submariner. Den har ju Àven en Tudor sköld isf rosen samt ingen "smiley" text. Jag tycker att det Àr en mycket lyckad mix av vintage och modernt över den. Hade den varit en ren "kloning" av vintage referenserna sÄ hade den inte varit lika lyckad tycker jag.
 
Topp