Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SvÄrt prisbild pÄ dem.Hittade denna som jag blev lite sugen pÄ men frÄgan Àr om den Àr helt orörd och vad man ska betala? @Compiss
Ja din var ju i en klass för sig, visarna tÀnkte jag faktiskt byta, har en som blev skrotad, för det Àr vÀl samma visare pÄ den gula och den silvriga?SvÄrt prisbild pÄ dem.
Denna sÄldes för 1700⏠för ett par mÄnader sedan.
OsÀker om den du tittat pÄ har orgglas. Caset Àr rÀtt slitet ocksÄ och ocksÄ lumen. Det kostar ca 1500kr att fÄ den relumad av en som Àr riktigt bra pÄ det. I samma svÀng hade jag nog skickat den för service samt bytt glas ocksÄ och det ligger pÄ ca 2500-3000kr (skickat till England för Ätg)
Nedan Àr min som du kan jÀmföra med.
Har den under bevakning. Behöver ett donatorverk och gÄr den billigt sÄ kan man chansa och hoppas delarna Àr bra i urverketVad tror ni om riktigheten pÄ denna? Jag tycker att annonsen kÀnns lurig, minst sagt .
https://www.tradera.com/item/190204/340083332/seiko-6139-6002-pogue-automatic
DÄ slÀpper jag den!Har den under bevakning. Behöver ett donatorverk och gÄr den billigt sÄ kan man chansa och hoppas delarna Àr bra i urverket
Skulle tro att de Àr samma, kan givetvis skilja om du har nitat centrum
Ja din var ju i en klass för sig, visarna tÀnkte jag faktiskt byta, har en som blev skrotad, för det Àr vÀl samma visare pÄ den gula och den silvriga?
Gör inte det, jag kommer verkligen inte lÀgga nÄgra pengar pÄ den men ligger den pÄ 2500 kanske jag lÀgger liteDÄ slÀpper jag den!
Jag hittade en trevlig inox pÄ ks som jag försöker hugga, Seiko fÄr bli lÀngre fram!Gör inte det, jag kommer verkligen inte lÀgga nÄgra pengar pÄ den men ligger den pÄ 2500 kanske jag lÀgger lite
Tror dock den gÄr upp under slutminuten
Drog ivÀg LiteJag hittade en trevlig inox pÄ ks som jag försöker hugga, Seiko fÄr bli lÀngre fram!
Kom ihÄg att hÄlla ihop chronosekund med rÀtt verk. De gÄr inte att flytta.
Ja din var ju i en klass för sig, visarna tÀnkte jag faktiskt byta, har en som blev skrotad, för det Àr vÀl samma visare pÄ den gula och den silvriga?
Ser riktigt fin ut!6139-6002 (1972)
SÄ Àven den hÀr!6139-6005 (1971)
Cool den dÀr. SvÄrfunna med den tavellayouten? Riktigt snyggt med orange detaljer.En speedtimer frÄn 1970
TackCool den dÀr. SvÄrfunna med den tavellayouten? Riktigt snyggt med orange detaljer.
Ok! Tack för tips.Tack
Ja denna Àr lite mer ovanlig Àn de blÄ och gula men man kan absolut hitta dem, ofta i lite halvtaskigt skick dock. LÀttast men ocksÄ kanske dyrast Àr att leta pÄ japanska marknaden eller i Australien. Akta dig för Indien och Singapore dÀr Àr mkt fejk.
Ser jÀttefin ut! BÀr sina knappt 50 Är med patina och vÀrdighet!
Inte mycket att klaga pÄ nÀr det gÀller denna! Har du köpt den ny? ;-)))