• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
En vÀlbevarad 6012 frÄn 1972. Oerhört trivsam klocka och vansinnigt mycket vintagekrono för pengarna.
2F7E5AE4-B04E-4C05-B740-35F7D85EDF3F.jpeg
Aka "Bruce Lee" om man ska hoppa pÄ Berts namngivningsförsök
Screenshot 2019-01-21 at 21.15.36.png
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om att reluma denna?
Den Àr rÀtt dÄligt relumad, vet ej nÀr. Klockan har vart i min Àgo ca 4-5 Är och den sÄg alltsÄ ut sÄ nÀr jag köpte den.
Det som stör lite förutom den dÄliga relumningen Àr att den Àr vÀldigt grön i fÀrgen.
318F51D5-45C9-4F52-95DD-C880BB0560BA.jpeg
 

Ahla77

Cartier
Vad tror ni om att reluma denna?
Den Àr rÀtt dÄligt relumad, vet ej nÀr. Klockan har vart i min Àgo ca 4-5 Är och den sÄg alltsÄ ut sÄ nÀr jag köpte den.
Det som stör lite förutom den dÄliga relumningen Àr att den Àr vÀldigt grön i fÀrgen.
318F51D5-45C9-4F52-95DD-C880BB0560BA.jpeg
SÄg en ufo hÀr som varit pÄ service i England Àven re-lumad, det sÄg faktiskt riktigt bra ut, sÄ klart vÀrt ett försök iaf, kan ju inte bli sÀmre. Gillar djupet i honey dial, hÀrligt gul
 

Compiss

Patek
2-Faktor
SÄg en ufo hÀr som varit pÄ service i England Àven re-lumad, det sÄg faktiskt riktigt bra ut, sÄ klart vÀrt ett försök iaf, kan ju inte bli sÀmre. Gillar djupet i honey dial, hÀrligt gul
Ja fÀrgen i tavlan Àr fantastisk. Hela klockan Àr riktigt bra men stör mig pÄ lumen...
Kanske fÄr bli att skicka den till England.
Thewatchbloke?
 

Ahla77

Cartier
NÄgon som kan sÀga om denna Àr nÀra NOS, eller AM? Har synat den, men kan inte hitta nÄgot fel, nÄgon annan som ser nÄgot jag inte ser?

3E3F5A26-54D8-4068-8053-078371126E04.jpeg
24E6FB65-A4C4-4E4A-ADFE-120F2EFF7823.jpeg
47F0EA41-7643-4442-84C3-C1BC147108E0.jpeg
1497CC7A-B545-4FCF-B033-0B643B453723.jpeg
43959BC8-044D-4278-9F91-BADAF961DDA6.jpeg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Detta var klockan som startade mitt samlande av Seiko 6139. Gillade designen och formsprÄket, historiken kring den kÀnda gula 6139an som William Colonel Pogue hade samt urverket som bara verkar funka i evigheter. Otroligt kul samlande av denna modellen som legat pÄ lÄgvarv ca ett Är men nu tar det fart igen :)
AF8E077F-1EE7-4A5E-AA12-1DA20F9B025B.jpeg
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Ja fÀrgen i tavlan Àr fantastisk. Hela klockan Àr riktigt bra men stör mig pÄ lumen...
Kanske fÄr bli att skicka den till England.
Thewatchbloke?
Det var han (Duncan Hewitt) som relumade (min före detta) UFO som det refereras till hÀr. Enda "problemet" med honom Àr de lÄnga vÀntetiderna. Men den som vÀntar pÄ nÄgot gott...
 

hedbrg

Panerai
Fick hem den hÀr nu. Pushers var sÄ gott som helt fast sÄ lossade dom och rensade dÄliga packningar och annat smuts som samlats upp sÄ nu gÄr dom fritt igen iallafall. Blir nog en lÀnk frÄn uncle seiko och en polering av glaset som har en del repor.
8C46E818-08F7-44A2-A22B-18F8B448ED1A.jpeg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
NÀ nu börjar det bli dags att prova sig igenom 6139/6138. Tips pÄ jungfrusil @Compiss sÄ att man blir riktigt hooked? :)
Hahah bli hooked Àr inte svÄrt men för att det skall slÄ till snabbt sÄ tror jag du skall hitta ett ex som Àr rÀtt nyservat sÄ du slipper lÀmna ifrÄn dig den för service. Oavsett om den Àr vÀlanvÀnd eller nyskick sÄ kommer du njuta, bÄda har sin charm. Se till att klockan kommer med orglÀnk. SkitsvÄrt att hitta lösa lÀnkar. Kolla sÄ att det Àr originaldelar pÄ klockan. Skulle gissa att 70-80 % av all pÄ tex eBay har AM delar i olika omfattning.
Vilken fÀrg skall man ha?
Jo den du gillar bÀst. BlÄ Àr vanligast och bÀrs lÀtt till allt. Gul Àr cool eftersom det Àr mÄnga som förknippar just den gula med pogue. Svarta speedtimer Àr ovanlig och kostar ofta mer Àn blÄ. Silvertavlan Àr riktigt ovanlig och de flesta Àr AM tavlor. Sunrisetavla.....hittar du en....hör av dig:)
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Hahah bli hooked Àr inte svÄrt men för att det skall slÄ till snabbt sÄ tror jag du skall hitta ett ex som Àr rÀtt nyservat sÄ du slipper lÀmna ifrÄn dig den för service. Oavsett om den Àr vÀlanvÀnd eller nyskick sÄ kommer du njuta, bÄda har sin charm. Se till att klockan kommer med orglÀnk. SkitsvÄrt att hitta lösa lÀnkar. Kolla sÄ att det Àr originaldelar pÄ klockan. Skulle gissa att 70-80 % av all pÄ tex eBay har AM delar i olika omfattning.
Vilken fÀrg skall man ha?
Jo den du gillar bÀst. BlÄ Àr vanligast och bÀrs lÀtt till allt. Gul Àr cool eftersom det Àr mÄnga som förknippar just den gula med pogue. Svarta speedtimer Àr ovanlig och kostar ofta mer Àn blÄ. Silvertavlan Àr riktigt ovanlig och de flesta Àr AM tavlor. Sunrisetavla.....hittar du en....hör av dig:)
Ok planen Àr en gul först och eventuellt komplettera med en svÄrjagad silver dÄ! Tar gÀrna tips pÄ reko handlare som sysslar med dessa. Kommer inte att orka navigera ebay som grön pÄ modellen. Hojta Àven om du vill slÀppa nÄgot :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Ok planen Àr en gul först och eventuellt komplettera med en svÄrjagad silver dÄ! Tar gÀrna tips pÄ reko handlare som sysslar med dessa. Kommer inte att orka navigera ebay som grön pÄ modellen. Hojta Àven om du vill slÀppa nÄgot :)
Leta pÄ insta/KS/nÀtet.

HÀr kommer en bild pÄ min silverfisk frÄn 1972
52190D82-E511-4597-9E48-6BFB477FE94E.jpeg
 
Topp