Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Spander pÄ den en service. Det fortjener den. Bare hold den laaangt unna Optura..de slakter den.I behov av service. kugghjul till innerbezel saknas, bommen Àr för kort sÄ datumbyte funkar inte samt generellt i behov av kÀrlek. ska man serva upp den eller byta bort den?
Jag citerar mig sjÀlv hÀr.En frÄga rörande bezeln.
Har det funnits original bezel med den ljusa fyrkanten under 60 eller Àr det ett givet tecken pÄ AM-bezel?
Ringade in vad jag menar frÄn en slumpmÀssig bild som jag lÄnade frÄn nÀtet.
Richard Askham i EnglandNÄgon som har en rekommendation pÄ vart man ska göra en service pÄ en 6139?
Tack vet du nÄgot om prisbilden?Richard Askham i England
http://thewatchspotblog.com/
Maila honom, han brukar Svara snabbtTack vet du nÄgot om prisbilden?
Rogart-63 servade min och jag blev mycket nöjd med resultatetNÄgon som har en rekommendation pÄ vart man ska göra en service pÄ en 6139?
Pogue har ref 6139-600x dĂ€r x Ă€r 0,1,2,5,7 eller 9, lite beroende pĂ„ marknad. Ref Ă€r samma oberoende av fĂ€rg och Ă„lder sĂ„ det finns mycket att grĂ€va i, och det finns en hel del avarter som Ă€r mer eller mindre kontroversiella (tex aussie pogue).En pogue Ă€r just nu min drömklocka. Om man vill ha den gula originalet vilken ref Ă€r det man ska jaga dĂ„? Ăr de mycket dyrare Ă€n de gula som kom efter?
PrismĂ€ssigt hĂ€nger det nog framförallt ihop med originalitet och skick. Det finns otroligt mycket franken, fulfix och fejktavlor/lĂ€nkar sĂ„ trampa försiktigt. De gula pogue Ă€r nog i sĂ€rklass dyrast av 6139orna och kostar nĂ€rmare 5-siffrigt. @Compiss sĂ€ljer just nu en förtrĂ€fflig blĂ„ som kanske kan vara intressant?En pogue Ă€r just nu min drömklocka. Om man vill ha den gula originalet vilken ref Ă€r det man ska jaga dĂ„? Ăr de mycket dyrare Ă€n de gula som kom efter?
Tack för info. Om man som jag mest Àr ute efter en klocka som ser ut nÄtt sÄ nÀr som den Pogue bar heter de dÄ 6139-600x? Ber om ursÀkt för min okunskap.Pogue har ref 6139-600x dÀr x Àr 0,1,2,5,7 eller 9, lite beroende pÄ marknad. Ref Àr samma oberoende av fÀrg och Älder sÄ det finns mycket att grÀva i, och det finns en hel del avarter som Àr mer eller mindre kontroversiella (tex aussie pogue).
De första pogue hade "Proof" pÄ tavlan, cal 6139A, och tredelad kronografsekund. Dessa tillverkades bara 69-70. "True" pogue, den som bars av William Pogue pÄ Skylab, Àr en senare 6139B (6005) med "Resist" tavla och 17 juveler.
Ja jag har sett den, varit nÀra pÄ att slÄ till men vill helst ha en gul.PrismÀssigt hÀnger det nog framförallt ihop med originalitet och skick. Det finns otroligt mycket franken, fulfix och fejktavlor/lÀnkar sÄ trampa försiktigt. De gula pogue Àr nog i sÀrklass dyrast av 6139orna och kostar nÀrmare 5-siffrigt. @Compiss sÀljer just nu en förtrÀfflig blÄ som kanske kan vara intressant?
Vanligast i Sverige Àr nog 6139-6002. Sen finns Àven 6139-6000, -6001, -6005, -6007 och -6009. De tillverkades för olika marknader och kan ha olika tavlor eller olika text pÄ tavlorna, olika lÀnkar, verk med 17 eller 21 juveler, osv osv.Tack för info. Om man som jag mest Àr ute efter en klocka som ser ut nÄtt sÄ nÀr som den Pogue bar heter de dÄ 6139-600x? Ber om ursÀkt för min okunskap.
Precis vad jag vill ha!HÀr min 6139-6002 frÄn '73