• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Landat in en ny frÄn 1972 men en svensk dagskiva.
ABB76D1D-8888-4347-A1DF-63EE8EB90753.jpeg
883168E2-0046-4334-853E-039CD2C25EF9.jpeg
B2C63E2E-DEED-4573-B410-59592CD27A36.jpeg
Ser riktigt skarp och fin ut, grattis!
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor

Är detta nĂ„got ni rekommenderar? :) Ă€r sugen pĂ„ en Pouge. Varningsflagg?
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor

Är detta nĂ„got ni rekommenderar? :) Ă€r sugen pĂ„ en Pouge. Varningsflagg?
Ser jÀttefin ut! AM-lÀnk, men det framgÄr ju tydligt av annonsen ocksÄ.
 

JohanRe

Cartier
Sitter och klurar pÄ en 6139 men svensk datum. Dock kÀnns det lite osÀkert för mig att ge mig in i vintage trÀsket.

Om jag slÄr till pÄ en via bukten eller dylikt, finns det nÄn som kan rekommendera en uris som kan serva och vart landar notan pÄ en full-service pÄ verket för denna?
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Sitter och klurar pÄ en 6139 men svensk datum. Dock kÀnns det lite osÀkert för mig att ge mig in i vintage trÀsket.

Om jag slÄr till pÄ en via bukten eller dylikt, finns det nÄn som kan rekommendera en uris som kan serva och vart landar notan pÄ en full-service pÄ verket för denna?
Det Àr inga stora konstigheter att serva, och de flesta bör klara av det. Dock Àr det svÄrt till omöjligt att fÄ tag i reservdelar om nÄgot skulle behöva bytas. I gengÀld Àr det inget ovanligt urverk sÄ det gÄr att fÄ tag i donatorer. Prislappen kan nog klÀttra uppÄt 5k om du lÀmnar in pÄ en "vanlig", ner till kanske en tiondel om du har nÄgon lokal entusiast.
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Hej! Är lite pĂ„ jakt efter en 6139 men har en liten frĂ„ga om servicekostnad. FörstĂ„r sĂ„klart att kostnaden varierar beroende pĂ„ vad som Ă€r fel, hur mycket som behöver bytas ut osv osv men vore intressant att höra ungefĂ€r vad ni har fĂ„tt betala för service.
 
Hej! Är lite pĂ„ jakt efter en 6139 men har en liten frĂ„ga om servicekostnad. FörstĂ„r sĂ„klart att kostnaden varierar beroende pĂ„ vad som Ă€r fel, hur mycket som behöver bytas ut osv osv men vore intressant att höra ungefĂ€r vad ni har fĂ„tt betala för service.
Ca 8000 har jag fÄtt som ungefÀrlig gissning men dÄ tror jag det Àr en rÀtt genomgÄende helservice. Har inte sjÀlv gjort det men nosade runt lite bland urhandlare och frÄgade om prisuppgifter pÄ service för just den modellen. DÄ var det en som veckan tidigare servat en 6139 som landade pÄ ca 8000 kr. Men min gissning Àr som sagt att det var en del som behövde bytas dÄ....

Med det sagt Àr det en underbar klocka och om du har möjlighet kan jag varmt rekommendera ett köp!
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Ca 8000 har jag fÄtt som ungefÀrlig gissning men dÄ tror jag det Àr en rÀtt genomgÄende helservice. Har inte sjÀlv gjort det men nosade runt lite bland urhandlare och frÄgade om prisuppgifter pÄ service för just den modellen. DÄ var det en som veckan tidigare servat en 6139 som landade pÄ ca 8000 kr. Men min gissning Àr som sagt att det var en del som behövde bytas dÄ....

Med det sagt Àr det en underbar klocka och om du har möjlighet kan jag varmt rekommendera ett köp!
Tack för svaret!
 
Topp