Ser riktigt skarp och fin ut, grattis!Landat in en ny frÄn 1972 men en svensk dagskiva.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ser riktigt skarp och fin ut, grattis!Landat in en ny frÄn 1972 men en svensk dagskiva.
Landat in en ny frÄn 1972 men en svensk dagskiva.
Fan vad trist. Hoppas den kommer till rĂ€tta.Denna verkar ha försvunnit under postgĂ„ng. Skickade den för service och dessvĂ€rre Ă€r den âförsvunnenâ.
Ja jÀkligt surt.Fan vad trist. Hoppas den kommer till rÀtta.
Jag lyckades fĂ„ tag i en klocka efter att ett kuvert gĂ„tt sönder. Testa att kontakta postnord.Denna verkar ha försvunnit under postgĂ„ng. Skickade den för service och dessvĂ€rre Ă€r den âförsvunnenâ.
Om du fÄr för dig att sÀlja nÄn dag sÄ hör av dig, lÀngtar in i Pogue familjen igen!Poguedagen
DÄ mÄste du sÀlja din Omega till mig först!Om du fÄr för dig att sÀlja nÄn dag sÄ hör av dig, lÀngtar in i Pogue familjen igen!
Beklagar! Riktigt trĂ„kigt.Denna verkar ha försvunnit under postgĂ„ng. Skickade den för service och dessvĂ€rre Ă€r den âförsvunnenâ.
Hahaha, jahaaa Àr det sÄ det fungerar?DÄ mÄste du sÀlja din Omega till mig först!
Japp, en oskriven regel sÄ att sÀga.Hahaha, jahaaa Àr det sÄ det fungerar?
Absolut!Om du fÄr för dig att sÀlja nÄn dag sÄ hör av dig, lÀngtar in i Pogue familjen igen!
Ser jÀttefin ut! AM-lÀnk, men det framgÄr ju tydligt av annonsen ocksÄ.Avslutad - Seiko 6139-6002 Pogue - med svensk dagskiva
Riktigt fin Seiko 6139-6002 aka "Pogue" med ovanlig svensk dagskiva. EftermarknadslÀnk men i övrigt helt original. Lite repor pÄ glass och boett men överlag i riktigt fint och Àrligt skick. GÄr bra och allt fungerar som det skall. Tillverkad mars 1973.klocksnack.se
Ăr detta nĂ„got ni rekommenderar? Ă€r sugen pĂ„ en Pouge. Varningsflagg?
Det Àr inga stora konstigheter att serva, och de flesta bör klara av det. Dock Àr det svÄrt till omöjligt att fÄ tag i reservdelar om nÄgot skulle behöva bytas. I gengÀld Àr det inget ovanligt urverk sÄ det gÄr att fÄ tag i donatorer. Prislappen kan nog klÀttra uppÄt 5k om du lÀmnar in pÄ en "vanlig", ner till kanske en tiondel om du har nÄgon lokal entusiast.Sitter och klurar pÄ en 6139 men svensk datum. Dock kÀnns det lite osÀkert för mig att ge mig in i vintage trÀsket.
Om jag slÄr till pÄ en via bukten eller dylikt, finns det nÄn som kan rekommendera en uris som kan serva och vart landar notan pÄ en full-service pÄ verket för denna?
Grattis. Kul klocka och ser ut att vara ett bra ex. Nu fÄr du börja leta org-lÀnk
Liten uppdatering. Klockan hittade till slut Ă„ter till mig efter 10-12 dagar pĂ„ villovĂ€gar.Denna verkar ha försvunnit under postgĂ„ng. Skickade den för service och dessvĂ€rre Ă€r den âförsvunnenâ.
Ja det tillkommer ju. Skulle vara nöjd med ett Uncle Seiko initialt. De var slut pÄ engeska sidan.Grattis. Kul klocka och ser ut att vara ett bra ex. Nu fÄr du börja leta org-lÀnk
Ca 8000 har jag fĂ„tt som ungefĂ€rlig gissning men dĂ„ tror jag det Ă€r en rĂ€tt genomgĂ„ende helservice. Har inte sjĂ€lv gjort det men nosade runt lite bland urhandlare och frĂ„gade om prisuppgifter pĂ„ service för just den modellen. DĂ„ var det en som veckan tidigare servat en 6139 som landade pĂ„ ca 8000 kr. Men min gissning Ă€r som sagt att det var en del som behövde bytas dĂ„....Hej! Ăr lite pĂ„ jakt efter en 6139 men har en liten frĂ„ga om servicekostnad. FörstĂ„r sĂ„klart att kostnaden varierar beroende pĂ„ vad som Ă€r fel, hur mycket som behöver bytas ut osv osv men vore intressant att höra ungefĂ€r vad ni har fĂ„tt betala för service.
Tack för svaret!Ca 8000 har jag fÄtt som ungefÀrlig gissning men dÄ tror jag det Àr en rÀtt genomgÄende helservice. Har inte sjÀlv gjort det men nosade runt lite bland urhandlare och frÄgade om prisuppgifter pÄ service för just den modellen. DÄ var det en som veckan tidigare servat en 6139 som landade pÄ ca 8000 kr. Men min gissning Àr som sagt att det var en del som behövde bytas dÄ....
Med det sagt Àr det en underbar klocka och om du har möjlighet kan jag varmt rekommendera ett köp!
De kommer ut ibland. Har vÀl vart nÄgra ute senaste tiden. Kolla pÄ insta. DÀr sÀljs en del men var försiktigtHar tillgÄngen pÄ Pogues helt torkat upp hÀr pÄ KS? SlÀngde in en "köpes" men har inte fÄtt ett futtigt svar ens?