ace
Basic
va ligger dem i pris ca i vg skickHÀr kommer en syster frÄn feb 1969.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
va ligger dem i pris ca i vg skickHÀr kommer en syster frÄn feb 1969.
snyggt ,Ä med TAD tavlan Ànnu bÀttre juHÀr kommer en syster frÄn feb 1969.
Det vet jag helt Ă€rligt inte. Nej den Ă€r absolut inte perfekt pĂ„ nĂ„got vis och det gör ocksĂ„ din frĂ„ga @ace sedan tidigare vĂ€ldigt svĂ„r att svara pĂ„. Ăr en djungel pĂ„ marknaden och klockorna Ă€r ca 50 Ă„r gamla!Den va tidig, finns CRC-glaset kvar pĂ„ den? men synd att sekundvisaren Ă€r bytt, trevlig Speedtimer, Ă€ven ditt nyförvĂ€rv @ace klart bĂ€ttre Ă€n den förra
CRC (Chrome Ring Crystal) ser ut som pĂ„ denna bild, fanns bara pĂ„ dom allra tidigaste A D (Applied Dial) och Ă€r visst vĂ€ldigt eftertraktade och sĂ€llsynta, och förmodligen rĂ€tt dyra, men det gĂ„r visst att göra en refurbish pĂ„ dom.Det vet jag helt Ă€rligt inte. Nej den Ă€r absolut inte perfekt pĂ„ nĂ„got vis och det gör ocksĂ„ din frĂ„ga @ace sedan tidigare vĂ€ldigt svĂ„r att svara pĂ„. Ăr en djungel pĂ„ marknaden och klockorna Ă€r ca 50 Ă„r gamla!
Tror att visarna (Tim/Min/Sub) Àr original, ser ut att vara dom matta/frostade som det ska vara pÄ dom tidiga, gÄr sÀkert att repa min-visaren sÄ att inte gammal lume lossnar och Äker in i verket via D/D-fönstret, man ska nog ha lite otur men risken finnsJag kollar och Äterkommer. Att sekundvisaren dessvÀrre inte Àr original visste jag samt att bÄda de andra visarna skulle behöva fixas Àr jag ocksÄ medveten om men Àr tveksam till om/hur det Àr möjligt.
SÄ vitt jag vet fanns bara dessa, se bild, och som du skriver, blekning kan Àndra fÀrgen tydligen, och sÄ finns ju A M.FÄr frÄga er hÀr inne som vet mer om den hÀr modellen. 6139-6002 med blÄ tavla.
Inre ringen , svarta vridringen, kan ses ljusare som mer grÄ ibland med vita siffror. Det har jag tÀnkt mig pga av blekning? UngefÀr som de gula kan bli nÀrmast vita. Men fanns Àven frÄn början grÄ men dÄ med svarta siffror pÄ den varianten?
Ăr det isf samma som de pĂ„ den med silverfĂ€rgad tavla eller en annan?
FÄr frÄga er hÀr inne som vet mer om den hÀr modellen. 6139-6002 med blÄ tavla.
Inre ringen , svarta vridringen, kan ses ljusare som mer grÄ ibland med vita siffror. Det har jag tÀnkt mig pga av blekning? UngefÀr som de gula kan bli nÀrmast vita. Men fanns Àven frÄn början grÄ men dÄ med svarta siffror pÄ den varianten?
Ăr det isf samma som de pĂ„ den med silverfĂ€rgad tavla eller en annan?
Jag har en som Äldrats sÄhÀr, sÄ Àven om siffrorna var silvriga frÄn början kan ljus (eller fukt?) göra dem svarta.SÄ vitt jag vet fanns bara dessa, se bild, och som du skriver, blekning kan Àndra fÀrgen tydligen, och sÄ finns ju A M.
Det dÀr ser ju lite kul ut, tror att det Àr den svarta plasten som tittar fram nÀr silvertrycket har försvunnit, har en likadan dÀr man kan se lite svart pÄ vissa siffror.Jag har en som Äldrats sÄhÀr, sÄ Àven om siffrorna var silvriga frÄn början kan ljus (eller fukt?) göra dem svarta.
Ja det var speciellt. De kan alltsÄ se mer eller mindre inverterade ut.Jag har en som Äldrats sÄhÀr, sÄ Àven om siffrorna var silvriga frÄn början kan ljus (eller fukt?) göra dem svarta.
SÄ Àr det sÀkert!Det dÀr ser ju lite kul ut, tror att det Àr den svarta plasten som tittar fram nÀr silvertrycket har försvunnit, har en likadan dÀr man kan se lite svart pÄ vissa siffror.
Vart skickar ni era Pogues pÄ service? Hittade en 6139-6000 som legat i farsans garage, bortglömd i typ 30 Är.. som skulle mÄ bra av lite underhÄll..
Snyggt. Haft de lÀnge?TvÄ gula.
Sedan i höstas. Jag köpte bÄda tvÄ ungefÀr samtidigt. Efter det har de varit hos Duncan I England.Snyggt. Haft de lÀnge?
HÀrligt dÄ Àr de bÄda i toppskick nu. Hur lÀnge fick du vÀnta?Sedan i höstas. Jag köpte bÄda tvÄ ungefÀr samtidigt. Efter det har de varit hos Duncan I England.
Det tog ungefÀr 18 veckor att fÄ de servade. Den ena har jag en spekulant pÄ. Jag kan lÀgga upp lite bilder sedan nÀr jag vet hur det blir.HÀrligt dÄ Àr de bÄda i toppskick nu. Hur lÀnge fick du vÀnta?
LÀgg gÀrna upp lite mer bilder pÄ dem och lite info
Den vÀnstra Àr en 74a och den högra en 71a, nÀstan true om det varit en 6005. BÄda Àr 6002. 71an Àr helt original vad jag kan se inkl. glaset. 74an Àr utbytt krona och glas.Det tog ungefÀr 18 veckor att fÄ de servade. Den ena har jag en spekulant pÄ. Jag kan lÀgga upp lite bilder sedan nÀr jag vet hur det blir.
Jag sÀger samma! Grattis till en fin klocka som förefaller vara helt original. Det finns folk som servar dessa, men delar Àr svÄra att fÄ tag i, i synnerhet original. De hÀr ocksÄ prissatta dÀrefter om man hittar.Hej trÄden. Rakt pÄ sak, min pappa har en 6139-6002 .Men pappas saknar plexi, sub sekunden och behöver en riktig genomgÄng av verket. Jag prövade klockmaster globen. Men dom kunde inte annat Àn sÀga grattis till en fin klocka. Hur gör jag nu!?