Ă
teruppstÄnden!
Jag bifogar en fÀrsk bild pÄ min gamla C022 som jag köpte nÄgon gÄng i början pÄ 90-talet. Den dödsförklarades officiellt 2007 av Step In pÄ Drottninggatan vid ett enkelt batteribyte. Jag kommer inte ihÄg vad orsaken var, mer Àn att nÄgot hade pajat och att det inte fanns nÄgra reservdelar till den. Först tÀnkte jag bara slÀnga den men som tur var hamnade den i en byrÄlÄda.
Idag, 25/2 2019 sÄ grÀvde jag fram den och tÀnkte, va fan jag gÄr ner med den till Step In sÄ kanske dom kan fixa den i alla fall, sÄ dÀr 12 Är senare! Sagt och gjort, jag lÀmnade in den och en timme senare och 350 kr fattigare för batteribyte och trycktest sÄ var den up and running! Jag frÄgade förvÄnat tjejen dÀr, om det hade varit nÄgra problem. Hon tittade förvÄnat pÄ mig, nÀrÄ den hade kickat igÄng direkt och den var dessutom tÀt i trycktestet.
Jag funderar dock pÄ att köpa ett annat band till den, kanske det svarta original gummiarmbandet. Jag kommer nÀmligen ihÄg, att pÄ den tiden klockan var i "aktiv tjÀnst" sÄ förbrukade jag sÀkert ett originalband varje Är, det var dÀrför jag till slut skaffade stÄllÀnken.