• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Gjorde nÀstan pÄ mig nÀr den dök upp till för en gÄngs skull riktigt bra pris. Har spanat sÀkert ett Är efter rÀtta objektet. Direkt frÄn Japan, fÄr jag presentera Miss Titanium i riktigt bra skick med orginalband :) Hon kommer trivas bra med sin familj. Nu Àr dom fem! Det hÀr samlandet börjar bli sjukligt... men faaaan va jag gillar dom! LOVE IT!

22ACAF43-FCD1-48DF-B815-E69E619BE389.jpeg

24A2B92A-983B-4DAE-B648-5FF8521EA506.jpeg
AnvÀnde precis dig som ett exempel pÄ klocksamlare med problem för frugan.
Endast för att jag ska framstÄ som lite bÀttre :cigar:

AnvÀnde precis dig som ett exempel pÄ klocksamlare med problem för frugan.
Endast för att jag ska framstÄ som lite bÀttre :cigar:

Hahahaha, det sjukaste Àr. Att jag smygköpt denna inför frugan! HÀmtade ut den idag pÄ lunchen och sen snabbt in bland de andra klockorna sen nÀr jag kom hem.. :woot:
Åh shit nu inser jag hur sjukt det egentligen Ă€r..

Hahahaha, det sjukaste Àr. Att jag smygköpt denna inför frugan! HÀmtade ut den idag pÄ lunchen och sen snabbt in bland de andra klockorna sen nÀr jag kom hem.. :woot:
Åh shit nu inser jag hur sjukt det egentligen Ă€r..

Haha :)
Det Àr inte dig det Àr fel pÄ, vi gör alla sÄ ibland.
Ibland ofta men oftast mindre sÀllan. o_O
Det Àr samhÀllets fel, det Àr ett som Àr sÀkert.

1:Vet inte var du bor men stjÀrnurmakaren i Karlskrona och Björkegrens i Kalmar kunde fÄ fram vÀldigt mycket delar, sÄ jag skulle sÀga nÀstan sÀga alla seriösa uraffÀrer.
2:Om det gÄr bet finns det en AD i Norge som jag epostat (fick dock inget svar) som enligt en kille i gruppen ska ha allt.
3: Citizens hemsida hÀnvisar till UK adress vid service.

Kan tÀnka att alla tre Àr kostsamma med batterisyra problem :greedy:

Mvh
Vart vÀnder man sig för hjÀlp med Aqualand (C022) i behov av service? Ur&Penn kunde inte hjÀlpa mig. De sa att det lÀckt batterisyra och att inga delar för att fixa det finns :)
Postar igen i hopp om hjÀlp. Ingen som vet? Prövat samtliga av @Lappenking förslag utan framgÄng. KÀnns trÄkigt att kasta den. Verket ser faktiskt fint ut trots urmakarens dom.

Försökt sÀlja den som reservdelsklocka pÄ K&S men ingen har nappat pÄ det heller. :)

IMG_4196.jpeg

TjÀnstgörande klocka.
HÀrlig klocka som anvÀnds flitigt, tyvÀrr fick glaset sig en rejÀl omgÄng vid markarbete hÀr i höstas, det syns rakt ovanför det digitala fönstret, förmodligen orsakat av nÄgon sten..
Hade inte tÀnkt göra nÄtt Ät detta men kan inte lÄta bli att fundera över ett plexi dÄ det kanske skulle passa klockan bra?
NÄgon som testat detta och vart köptes det i sÄ fall?

IMG_20200115_153707.jpg
Eftersom den verkar vara vÀrd mer för mig Àn den Àr för marknaden sÄ kommer den igen. =) FörstÄr att mÄnga drar tillbaka sina annonser nÀr kÀrleken fÄr liv igen nÀr man tar upp och fotar gamla klockor haha. Ha en go kvÀll!
Nu nÀr det inte gÄr att bumpa annonser med mindre Àn 50 inlÀgg sÄ lÀgger jag in en PB hÀr, klockan Àr sÀnkt till 1700 kr. Samtidigt tar jag ett litet, men ack sÄ viktigt steg nÀrmare de "50". ;)

Hur vÀl brukar aqualandens sekundvisare trÀffa sekundmarkeringarna?

Har tittat pÄ ett par men de sÄg ut att ligga nÀstan mittemellan markeringarna. Kanske Àr nÄgot man fÄr rÀkna med?

Är nyfiken pĂ„ Aqualand. NybörjarfrĂ„gor:

1. Hur upplevs den mot t ex Seiko Turtle?
  2. StÀmmer det att tidiga modeller kÀkar batteri? Ska man sikta pÄ jp2000 som insteg pga detta? Orkar inte vintage utan gillar att kunna bada med den utan att oroa mig oavsett.

2. StÀmmer det att tidiga modeller kÀkar batteri? Ska man sikta pÄ jp2000 som insteg pga detta? Orkar inte vintage utan gillar att kunna bada med den utan att oroa mig oavsett.
Min höll batteriet bra. SlÄr om till dyklÀge nÀr man hamnar i vattnet och loggar automatiskt dyket. Kika gÀrna pÄ annonsen om du Àr nyfiken. Nytt batteri och trycktest för nÄgon vecka sedan.

1. UngefÀr samma. Ingen stor klocka men jp2000 Àr rÀtt tjock pÄ handleden. Fördelen med vintage Àr att de Àr tunnare.

2. batteribyte Àr nog mer förekommande kanske men framförallt har de fler batterier kontra nya som har ett. Jag föredrar ÀndÄ vintage pga de Àr tunnare men jp2000 Àr en grym klocka som alla borde prova (jag köper en nÀstan till varje sommar). Bra kvalité för pengen och en riktig klassiker :)

E7709B2E-C494-406D-A935-0135562AB7B0.jpeg
26A94866-64FD-4202-AA1D-ACF9F9500506.jpeg

Àldre modell, Àven tavlan skiljer sig lite.
29798A40-CC9E-4349-A28D-CB2040D010FC.jpeg

Tillbaka
Topp