• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Nytt för idag :cigar:
882F0E28-8C10-45A4-8692-690A0E2864D9.png

Tack sÄ mycket @SpaceAce

Aqualanders!

Vad skulle ni sÀga Àr ett rimligt pris för en JP2000-08E frÄn 2016? AnvÀnt skick med nÄgon enstaka repa men inget stort. Funderar pÄ att slÀppa ivÀg min, till förmÄn för en C022 :)

Senast Àndrad:
NĂ„gon som anvĂ€nt en aqualand’s analog/digital-utförande för att hĂ„lla koll pĂ„ tvĂ„ tidszoner samtidigt? Kom pĂ„ detta för nĂ„got Ă„r sedan och har sedan dess svensk tid analogt och dĂ€r jag Ă€r digitalt (för att datumet ska stĂ€mma). Ibland kör jag tvĂ€rt om ifall tidsskillnaden Ă€r liten.
Ganska fin ”bonusfunktion” tycker jag och den analoga delen Ă€r ju busenkel att Ă€ndra.
Gör detta just nu... Funkar bra. Digitala pÄ svensk tid och analoga dÀr jag Àr.

Aqualanders!

Vad skulle ni sÀga Àr ett rimligt pris för en JP2000-08E frÄn 2016? AnvÀnt skick med nÄgon enstaka repa men inget stort. Funderar pÄ att slÀppa ivÀg min, till förmÄn för en C022 :)
Ja du, nÄgonstans mellan 1500kr-2000kr brukar dom vÀl ligga pÄ oavsett Älder. Men varierar kanske beroende pÄ Ärstid. :)

Ja du, nÄgonstans mellan 1500kr-2000kr brukar dom vÀl ligga pÄ oavsett Älder. Men varierar kanske beroende pÄ Ärstid. :)
Mm, tÀnkte nog dÀr nÄgonstans ocksÄ... Tack för svar! :)

Jo men precis. FÄr vÀl se nÀr det vÀl blir dags! MÄnga KS:re har vÀl sÀkert reda börjar söka sommarklocka:cool::D

Mm, tÀnkte nog dÀr nÄgonstans ocksÄ... Tack för svar! :)

Jo men precis. FÄr vÀl se nÀr det vÀl blir dags! MÄnga KS:re har vÀl sÀkert reda börjar söka sommarklocka:cool::D

Mitt klockintresse blev lite förstört nÀr jag efter mkt sökande hittade en "true Enzo".
jag har den till hemma, till fisketurerna, nÀr man ska ut Ä kÀka, bröllop, hÀmta barnen hos dagmamman mm, mm
har nu lÄnat syrrans symaskin för att göra lite egna armband för att fÄ lite variation för det finns ingen annan klocka som jag hellre har pÄ mig i nÄtt lÀge:pompus:

Vart vÀnder man sig för hjÀlp med Aqualand (C022) i behov av service? Ur&Penn kunde inte hjÀlpa mig. De sa att det lÀckt batterisyra och att inga delar för att fixa det finns :)

Vart vÀnder man sig för hjÀlp med Aqualand (C022) i behov av service? Ur&Penn kunde inte hjÀlpa mig. De sa att det lÀckt batterisyra och att inga delar för att fixa det finns :)
1:Vet inte var du bor men stjÀrnurmakaren i Karlskrona och Björkegrens i Kalmar kunde fÄ fram vÀldigt mycket delar, sÄ jag skulle sÀga nÀstan sÀga alla seriösa uraffÀrer.
2:Om det gÄr bet finns det en AD i Norge som jag epostat (fick dock inget svar) som enligt en kille i gruppen ska ha allt.
3: Citizens hemsida hÀnvisar till UK adress vid service.

Kan tÀnka att alla tre Àr kostsamma med batterisyra problem :greedy:

Mvh

1:Vet inte var du bor men stjÀrnurmakaren i Karlskrona och Björkegrens i Kalmar kunde fÄ fram vÀldigt mycket delar, sÄ jag skulle sÀga nÀstan sÀga alla seriösa uraffÀrer.
2:Om det gÄr bet finns det en AD i Norge som jag epostat (fick dock inget svar) som enligt en kille i gruppen ska ha allt.
3: Citizens hemsida hÀnvisar till UK adress vid service.

Kan tÀnka att alla tre Àr kostsamma med batterisyra problem :greedy:

Mvh
Tack! Ja, kÀnns som att det kommer bli dyrt ifall en AD ska göra det... Men ska kolla upp! :)

Gjorde nÀstan pÄ mig nÀr den dök upp till för en gÄngs skull riktigt bra pris. Har spanat sÀkert ett Är efter rÀtta objektet. Direkt frÄn Japan, fÄr jag presentera Miss Titanium i riktigt bra skick med orginalband :) Hon kommer trivas bra med sin familj. Nu Àr dom fem! Det hÀr samlandet börjar bli sjukligt... men faaaan va jag gillar dom! LOVE IT!

22ACAF43-FCD1-48DF-B815-E69E619BE389.jpeg

24A2B92A-983B-4DAE-B648-5FF8521EA506.jpeg

Gjorde nÀstan pÄ mig nÀr den dök upp till för en gÄngs skull riktigt bra pris. Har spanat sÀkert ett Är efter rÀtta objektet. Direkt frÄn Japan, fÄr jag presentera Miss Titanium i riktigt bra skick med orginalband :) Hon kommer trivas bra med sin familj. Nu Àr dom fem! Det hÀr samlandet börjar bli sjukligt... men faaaan va jag gillar dom! LOVE IT!

Snyggt! :wideyed:

Cool! Aldrig sett tidigare.

Wow, vackert!

Tillbaka
Topp