Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fett! Var hittade du detta gummi?HÄrd, hÄrdare, hÄrdast!
Zuludiver 300Mk2 med det större spĂ€nnet. Ăr nog egentligen ett vanligt Bonetto men med ZuludiverspĂ€nne. Köptes frĂ„n watchgecko.Fett! Var hittade du detta gummi?
Galet bra! Klock-porr Riktigt snyggt!Fick hem en C022:a i stÄl idag (Tack @molinari) och kunde inte motstÄ frestelsen att ta nÄgra bilder, hoppas nÄgon uppskattar dem
De som har koll vet vad som Àr vad (eller?).
Mvh
Peter
Korspostar frÄn dagens klocka. Jag köpte den hÀr AL0000-04E, analoga Aqualanden, 2015 nÀr den nyproducerades ett tag men som synes pÄ skicket anvÀnds den för sÀllan. Tycker att mina andra aqualands frÄn 90-talet Àr skönare och har mer sjÀl pÄ nÄgot sÀtt. Men jag ska försöka slita pÄ den lite mer i sommar
Jag vet inte exakt produktionsÄr, men jag köpte min 2015 nÀr dom dök upp pÄ marknaden. Man kan ske skillnaden bland annat pÄ att nyproducerade har vassare kanter pÄ vridringen och att dom saknar skruvarna pÄ undersidan av tryckmÀtaren.Att den nyproducerades 2015 var ny info för mig och dÄ förstÄr jag varför den Àr finare Àn min frÄn 1998
Fin samling Ja den har vĂ€ldigt skarpa kanter och tryckmĂ€taren sticker ut lite lĂ€ngre. Det stĂ„r 8D0102 pĂ„ baklocket. Ăr det ett gammalt lock?Jag vet inte exakt produktionsĂ„r, men jag köpte min 2015 nĂ€r dom dök upp pĂ„ marknaden. Man kan ske skillnaden bland annat pĂ„ att nyproducerade har vassare kanter pĂ„ vridringen och att dom saknar skruvarna pĂ„ undersidan av tryckmĂ€taren.
Fin samling Ja den har vĂ€ldigt skarpa kanter och tryckmĂ€taren sticker ut lite lĂ€ngre. Det stĂ„r 8D0102 pĂ„ baklocket. Ăr det ett gammalt lock?
En 8:a borde vara 2008Nej, baklocket Àr inte utbytt. Skulle vÀl tyda pÄ tidigare tillverkning Àn jag trodde?
Jag blev tvungen att kolla, men att tryckmĂ€taren ser ut att sticka ut mer pĂ„ den nyare beror pĂ„ nĂ„gon optisk effekt i min bild. Dom Ă€r exakt lika stora i verkligheten.Fin samling Ja den har vĂ€ldigt skarpa kanter och tryckmĂ€taren sticker ut lite lĂ€ngre. Det stĂ„r 8D0102 pĂ„ baklocket. Ăr det ett gammalt lock?
En bild pÄ nÀstan hela citizen-samlingen! Trevlig helg!
Jag vet inte exakt produktionsÄr, men jag köpte min 2015 nÀr dom dök upp pÄ marknaden. Man kan ske skillnaden bland annat pÄ att nyproducerade har vassare kanter pÄ vridringen och att dom saknar skruvarna pÄ undersidan av tryckmÀtaren.
Min senast inkomna Citizen Aqualand AL0004-03W frÄn -94. Exakt denna modell ledde till min första egeninköpta klocka typ -98. Blev dock en helstÄl dÄ, med svart tavla. Sedan dess har jag aldrig köpt en riktig klocka helt ny... som synes
Mycket bra! FrÄga, vilken batterityp anvÀnder du? Tips pÄ nÄgot bra mÀrke för denna?Dubbeltrubbel... 2x CO28 Titan. En frÄn 90 och en frÄn 94. VÀldigt bra skick pÄ den nya som landade igÄr. Hickade igÄng med nya batterier och lite silikon pÄ packningen!
Tack! Köpte Varta men har hört att Maxell Àr bÀst. NÄn gÄng tyckte jag de tog slut snabbare men minns inte vad jag hade pulat i.Mycket bra! FrÄga, vilken batterityp anvÀnder du? Tips pÄ nÄgot bra mÀrke för denna?
För min(farsans) modell med 3 batterier har jag anvÀnt generiska (typ Kjell co) men jag upplever dom som att dom tar slut fort.