• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Allt detta snack om Seiko Black Series, det Àr ju bara vi i den hÀr trÄden som vet att det bara finns en Black Series, Aqualand :cigar::woot:
1F5173E1-19BC-4D29-8C8A-F3F500EE31C7.jpeg

Har en Aqualand JP-2000 som Ă€r inhandlad via forumet för ett antal Ă„r sedan. Idag nĂ€r jag skulle anvĂ€nda tidtagningen stannade hela klockan nĂ€r jag tryckte pĂ„ startknappen - den digitala delen blev helt "tom" och den analoga stannade. Har ngn varit med om ngt liknande? Är det bara batteriet som lagt av (trodde den hoppade varann sekund för att indikera att batteriet behöver bytas)?

Har en Aqualand JP-2000 som Ă€r inhandlad via forumet för ett antal Ă„r sedan. Idag nĂ€r jag skulle anvĂ€nda tidtagningen stannade hela klockan nĂ€r jag tryckte pĂ„ startknappen - den digitala delen blev helt "tom" och den analoga stannade. Har ngn varit med om ngt liknande? Är det bara batteriet som lagt av (trodde den hoppade varann sekund för att indikera att batteriet behöver bytas)?
Testa göra ÄterstÀllning . Dra ut kronan och tryck pÄ alla knapparna samtidigt. Kanske Àr det nÄn av batterierna som Àr dÄligt . Sitter tre stycken .

Toppen, tack! Testar det nÀr jag kommer hem. Hur ser man ifall det Àr ett dÄligt batteri? Indikeras detta pÄ ngt sÀtt?

Testa göra ÄterstÀllning . Dra ut kronan och tryck pÄ alla knapparna samtidigt. Kanske Àr det nÄn av batterierna som Àr dÄligt . Sitter tre stycken .
Stort tack för tipset! Nu har jag nollstÀllt klockan och efter att ha dragit ut kronan och tryckt in alla knappar sÄ tickade den igÄng. Nu hoppar dock sekundvisaren varann sekund sÄ ett nytt batteri behövs. Ngn sÀrskild butik i Sthlm som kan rekommenderas? Vill helst undvika Ur och Penn (frÀmst pga sjukt lÄnga ledtider nÀr jag skulle fixa en grej pÄ vattensensorn).

DÄlig pÄ Stockholmsbutiker tyvÀrr. Bor i andra Ànden av Sverige. SÀkert finns hÀr nÄgon som kan hjÀlpa till med det.
Gött att den ticka igÄng igen. Hade lite dÄlig koll dÀr med batteri eller batterierna. Trodde det var samma verk i JP2000 som i gamla C022 och C023 .
Batteri Àr ett CR2016 btw.

Grymt dÄ vet jag! Kan för övrigt konstatera att nu nÀr den gÄtt i knappt 30 min sÄ gÄr sekundvisaren som vanligt... Skumt! :) KÀnns som att ett nytt batteri Àr pÄ sin plats oavsett.

Grymt dÄ vet jag! Kan för övrigt konstatera att nu nÀr den gÄtt i knappt 30 min sÄ gÄr sekundvisaren som vanligt... Skumt! :) KÀnns som att ett nytt batteri Àr pÄ sin plats oavsett.

Nu vet jag inte vart i sthlm du Àr men köp batteriet och gÄ förbi klockmaster i Solna vet inte om dom har just detta batt hemma. ;)
Stepp in Drottninggatan Dom sÄlde dessa pÄ slutet av 90 talet

Jo det Àr dags för byte av batteriet har du riktigt oflyt ock trycker ner test knappen för piip testen sÄ kommer den att pipa tills batteriet Àr slut. :D

//Simon

Nu vet jag inte vart i sthlm du Àr men köp batteriet och gÄ förbi klockmaster i Solna vet inte om dom har just detta batt hemma. ;)
Stepp in Drottninggatan Dom sÄlde dessa pÄ slutet av 90 talet

Jo det Àr dags för byte av batteriet har du riktigt oflyt ock trycker ner test knappen för piip testen sÄ kommer den att pipa tills batteriet Àr slut. :D

//Simon
Haha, tack för tipset!

Hej alla.
Ligger en tillsynes riktig titanuim Enzo nu pÄ ebay. LÄg pris tycker jag dÄ orginal tanken och manual ingÄr. Klockan ser oanvÀnd ut.
https://m.ebay.com/itm/Citizen-Aqua...mint-condtion-Very-hard-to-find-/202221828397

Jag hittade en Enzo för ett tag sen och har inte rÄd med en till just nu.
Hoppas den hamnar till en KS medlem.

Tack! Ska jag hÄlla ögonen pÄ! Har Ängrat mig Ànda sen jag tackade nej till att köpa ett fint ex för nÄgra Är sen.

NÄgon som har koll pÄ vilka modeller som visar djup i fot och vilka som visar i meter?

Tack! Ska jag hÄlla ögonen pÄ! Har Ängrat mig Ànda sen jag tackade nej till att köpa ett fint ex för nÄgra Är sen.

NÄgon som har koll pÄ vilka modeller som visar djup i fot och vilka som visar i meter?

För att besvara min egen frÄga...

”One group measured the depth in meters (CO20, CO22, CO26 and CO28) and the other group measured the depth in feet ( CO21, CO23, CO27 and CO29)”

SÄ dÄ bör det vara fot pÄ den som ligger pÄ ebay. Vill ju helst ha en som visar djupet i meter.

1518296131827643613231.jpg

HÀr e snabb bild pÄ klockan jag fick tag pÄ.
Citizen orginal armband men dykgubben har den tidigare Àgaren satt dit, han va tydligen nÄnslags australiensisk dyk militÀr.

Kommer med lite mer bilder senare.

Lyckades haffa den för 700 austarianska dollar vicket blir ca 4,500:- sek och dÄ ingick frakten.
Min klocka Àr ju inte "mint condition" och det hade varit coolt att slita in en klocka sjÀlv för som Àr ju snyggare med lite patina.

IMG_20180212_091721[1].jpg
IMG_20180212_091427[1].jpg

Tillbaka
Topp