Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Testa göra Ă„terstĂ€llning . Dra ut kronan och tryck pĂ„ alla knapparna samtidigt. Kanske Ă€r det nĂ„n av batterierna som Ă€r dĂ„ligt . Sitter tre stycken .Har en Aqualand JP-2000 som Ă€r inhandlad via forumet för ett antal Ă„r sedan. Idag nĂ€r jag skulle anvĂ€nda tidtagningen stannade hela klockan nĂ€r jag tryckte pĂ„ startknappen - den digitala delen blev helt "tom" och den analoga stannade. Har ngn varit med om ngt liknande? Ăr det bara batteriet som lagt av (trodde den hoppade varann sekund för att indikera att batteriet behöver bytas)?
I JP-2000 sitter det bara ett batteri i fyi @ML321Testa göra ÄterstÀllning . Dra ut kronan och tryck pÄ alla knapparna samtidigt. Kanske Àr det nÄn av batterierna som Àr dÄligt . Sitter tre stycken .
Stort tack för tipset! Nu har jag nollstÀllt klockan och efter att ha dragit ut kronan och tryckt in alla knappar sÄ tickade den igÄng. Nu hoppar dock sekundvisaren varann sekund sÄ ett nytt batteri behövs. Ngn sÀrskild butik i Sthlm som kan rekommenderas? Vill helst undvika Ur och Penn (frÀmst pga sjukt lÄnga ledtider nÀr jag skulle fixa en grej pÄ vattensensorn).Testa göra ÄterstÀllning . Dra ut kronan och tryck pÄ alla knapparna samtidigt. Kanske Àr det nÄn av batterierna som Àr dÄligt . Sitter tre stycken .
Grymt dÄ vet jag! Kan för övrigt konstatera att nu nÀr den gÄtt i knappt 30 min sÄ gÄr sekundvisaren som vanligt... Skumt! KÀnns som att ett nytt batteri Àr pÄ sin plats oavsett.
Blev ju grymt bra med det orangea!Köp ett av varje av dessa annars
http://royalstraps.se/product/superdeal-bonetto-mod-321
http://royalstraps.se/product/bonetto-mod-321
Isofrane finns annars pÄ kellotarvike, watchobsession m.fl. SjÀlv tycker jag borealis variant för 25$ Àr typ lika bra som ISO för 4ggr pengarna
Haha, tack för tipset!Nu vet jag inte vart i sthlm du Àr men köp batteriet och gÄ förbi klockmaster i Solna vet inte om dom har just detta batt hemma.
Stepp in Drottninggatan Dom sÄlde dessa pÄ slutet av 90 talet
Jo det Àr dags för byte av batteriet har du riktigt oflyt ock trycker ner test knappen för piip testen sÄ kommer den att pipa tills batteriet Àr slut.
//Simon
Blev ju grymt bra med det orangea!
Snacka om sommarklocka!
En sÄn skulle man helt klart haft! En riktig aqualandHej alla.
Ligger en tillsynes riktig titanuim Enzo nu pÄ ebay. LÄg pris tycker jag dÄ orginal tanken och manual ingÄr. Klockan ser oanvÀnd ut.
https://m.ebay.com/itm/Citizen-Aqua...mint-condtion-Very-hard-to-find-/202221828397
Jag hittade en Enzo för ett tag sen och har inte rÄd med en till just nu.
Hoppas den hamnar till en KS medlem.
Hej alla.
Ligger en tillsynes riktig titanuim Enzo nu pÄ ebay. LÄg pris tycker jag dÄ orginal tanken och manual ingÄr. Klockan ser oanvÀnd ut.
https://m.ebay.com/itm/Citizen-Aqua...mint-condtion-Very-hard-to-find-/202221828397
Jag hittade en Enzo för ett tag sen och har inte rÄd med en till just nu.
Hoppas den hamnar till en KS medlem.
Tack! Ska jag hÄlla ögonen pÄ! Har Ängrat mig Ànda sen jag tackade nej till att köpa ett fint ex för nÄgra Är sen.
NÄgon som har koll pÄ vilka modeller som visar djup i fot och vilka som visar i meter?
HÀr e snabb bild pÄ klockan jag fick tag pÄ.
Citizen orginal armband men dykgubben har den tidigare Àgaren satt dit, han va tydligen nÄnslags australiensisk dyk militÀr.
Kommer med lite mer bilder senare.
C noll 22NusÄ. AlltsÄ den hÀr klockan!
Det enda negativa jag kan se med denna Àr att jag inte upptÀckt den tidigare
Den behöver nog inte nÄgon nÀrmare presentation, sÄ en bild fÄr duga idag.
C noll 22