Crane
Silver
YeppJP-2000-8E?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
YeppJP-2000-8E?
I tron om vad jag köpte, men novis pÄ Àmnet sÄ förklara gÀrna.
Den du visar upp hÀr ovan Àr en Jp-2000-8e, men den som @Nevada visade pÄ föregÄende sida, som @rogart-63 citerade, och som @M.M citerade, Àr en s.k. C022. Du kan lÀsa mer om modellbeteckningarna hÀr... https://klocksnack.se/threads/citizen-aqualand-olika-modeller-genom-Ären.85620/I tron om vad jag köpte, men novis pÄ Àmnet sÄ förklara gÀrna.
DÄ Àr jag med. Som jag menade men som kanske missförstods dÄ var att jag konstaterade att min modell var JP 2000, dÄ rogart citerat mitt inlÀgg med c noll 22 Tack, ska kika mer i modelltrÄden!Den du visar upp hÀr ovan Àr en Jp-2000-8e, men den som @Nevada visade pÄ föregÄende sida, som @rogart-63 citerade, och som @M.M citerade, Àr en s.k. C022. Du kan lÀsa mer om modellbeteckningarna hÀr... https://klocksnack.se/threads/citizen-aqualand-olika-modeller-genom-Ären.85620/
Hahaha... Ja det blev en del missförstÄnd frÄn alla hÄll och kanterDÄ Àr jag med. Som jag menade men som kanske missförstods dÄ var att jag konstaterade att min modell var JP 2000, dÄ rogart citerat mitt inlÀgg med c noll 22 Tack, ska kika mer i modelltrÄden!
Har du vĂ€garna förbi sthlm Ă€r du vĂ€lkommen att prova Annars bestĂ€ll en, dra tillbaka pĂ„ öppet köp?Har nu genomlidit fyra (4!) Ur &Penn utan en enda jp-2000 att testa. Funderar pĂ„ en sĂ„dan som badklocka i sommar, men vill testa först. Ăr lite fundersam pĂ„ storleken. Vill inte att den ska kĂ€nnas G-shock stor. Ur & Penn alltsĂ„. TĂ€nk att sĂ„ mycket krimskrams kan samlas pĂ„ samma stĂ€lle. SĂ„g ett nytt Svenskt mĂ€rke som lanserade klockor som sĂ„g exakt ut som DW. Bara en sĂ„n sak...
Funderar pÄ att bestÀlla hem och testa. Gillar jag den inte fÄr jag lÀgga upp den pÄ k/s. Verkar hÄlla vÀrdet bra, sÄ man kanske inte förlorar för mycket.Har du vÀgarna förbi sthlm Àr du vÀlkommen att prova Annars bestÀll en, dra tillbaka pÄ öppet köp?
G-Shock-stor kÀnns den inte enligt mitt tycke, iaf inte som deras större modeller som jag misstÀnker att du menar. Har dragit bÄde Rangeman och Mudden.
SjÀlv har jag lite plattare men breda handleder och hÀr tycker jag att det funkar finfint.
Har nu genomlidit fyra (4!) Ur &Penn utan en enda jp-2000 att testa. Funderar pĂ„ en sĂ„dan som badklocka i sommar, men vill testa först. Ăr lite fundersam pĂ„ storleken. Vill inte att den ska kĂ€nnas G-shock stor. Ur & Penn alltsĂ„. TĂ€nk att sĂ„ mycket krimskrams kan samlas pĂ„ samma stĂ€lle. SĂ„g ett nytt Svenskt mĂ€rke som lanserade klockor som sĂ„g exakt ut som DW. Bara en sĂ„n sak...
Har nu genomlidit fyra (4!) Ur &Penn utan en enda jp-2000 att testa. Funderar pĂ„ en sĂ„dan som badklocka i sommar, men vill testa först. Ăr lite fundersam pĂ„ storleken. Vill inte att den ska kĂ€nnas G-shock stor. Ur & Penn alltsĂ„. TĂ€nk att sĂ„ mycket krimskrams kan samlas pĂ„ samma stĂ€lle. SĂ„g ett nytt Svenskt mĂ€rke som lanserade klockor som sĂ„g exakt ut som DW. Bara en sĂ„n sak...
HĂ„ller med, kĂ€nns mindre pĂ„ handleden Ă€n vad mĂ„tten anger. Hittade ett nato i en lĂ„da som jag provar idag. Tror jag tycker att lite grövre zulu funkar bĂ€ttre men gillar gulddetaljerna!Har nu genomlidit fyra (4!) Ur &Penn utan en enda jp-2000 att testa. Funderar pĂ„ en sĂ„dan som badklocka i sommar, men vill testa först. Ăr lite fundersam pĂ„ storleken. Vill inte att den ska kĂ€nnas G-shock stor. Ur & Penn alltsĂ„. TĂ€nk att sĂ„ mycket krimskrams kan samlas pĂ„ samma stĂ€lle. SĂ„g ett nytt Svenskt mĂ€rke som lanserade klockor som sĂ„g exakt ut som DW. Bara en sĂ„n sak...
Troligtvis tyder det pÄ dags för batteribyte.Förresten, en frÄga till er Aqualandexperter. Kommatecknet i mitten av digi-displayen pÄ min blinkar snabbt, typ 4 ggr /sek. OsÀker pÄ om det varit sÄ förut? Vet nÄn vad det betyder? Dags för batteribyte? Sekundvisaren gÄr en sek Ät gÄngen.
StenhÄrd!Lyckades haffa den för 700 austarianska dollar vicket blir ca 4,500:- sek och dÄ ingick frakten.
Min klocka Àr ju inte "mint condition" och det hade varit coolt att slita in en klocka sjÀlv för som Àr ju snyggare med lite patina.
FÄr prova det!Troligtvis tyder det pÄ dags för batteribyte.
Tack för bra svar! Inte omöjligt att jag gör en chansning. Hade en bytes annons med en G-Shock ute, men det var ingen som nappade.Tror inte du behöver oroa dig. Lug till lug mÀter den blygsamma 48mm (som en Sub) och vridringen Àr endast 38mm. Diameter utan krona och djupmÀtare Àr nÄgonstans kring 42mm sÄ den Àr ett typexempel pÄ en klocka som kÀnns mindre Àn mÄtten antyder. Du kommer Àlska den!
Nice! LÀnk Àr aldrig fel, och funkar bra pÄ en knapp 16 cm handled ocksÄ @ekan76 Detta Àr dock originalmodellen frÄn -94, men bÀrs rÀtt lika reissuen.Nu har jag bÄda modellerna pÄ den hÀr typen. Fattas förstÄs den tvÄfÀrgade. Det Àr inte helt fel med stÄlband heller.
Var köpte du dessa?Fick precis hem en liten laddning natoband och kan konstatera att bÀgge passar förtrÀffligt
Fina!Nu har jag bÄda modellerna pÄ den hÀr typen. Fattas förstÄs den tvÄfÀrgade. Det Àr inte helt fel med stÄlband heller.