• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

BDB86B4E-DC1E-419E-A47B-C36707F949AB.jpeg
TrotjÀnaren med pÄ sjöisen idag.

Den du visar upp hÀr ovan Àr en Jp-2000-8e, men den som @Nevada visade pÄ föregÄende sida, som @rogart-63 citerade, och som @M.M citerade, Àr en s.k. C022. Du kan lÀsa mer om modellbeteckningarna hÀr... https://klocksnack.se/threads/citizen-aqualand-olika-modeller-genom-Ären.85620/
DÄ Àr jag med. Som jag menade men som kanske missförstods dÄ var att jag konstaterade att min modell var JP 2000, dÄ rogart citerat mitt inlÀgg med c noll 22 :) Tack, ska kika mer i modelltrÄden!

Har nu genomlidit fyra (4!) Ur &Penn utan en enda jp-2000 att testa. Funderar pĂ„ en sĂ„dan som badklocka i sommar, men vill testa först. Är lite fundersam pĂ„ storleken. Vill inte att den ska kĂ€nnas G-shock stor. Ur & Penn alltsĂ„. TĂ€nk att sĂ„ mycket krimskrams kan samlas pĂ„ samma stĂ€lle. SĂ„g ett nytt Svenskt mĂ€rke som lanserade klockor som sĂ„g exakt ut som DW. Bara en sĂ„n sak...

Har nu genomlidit fyra (4!) Ur &Penn utan en enda jp-2000 att testa. Funderar pĂ„ en sĂ„dan som badklocka i sommar, men vill testa först. Är lite fundersam pĂ„ storleken. Vill inte att den ska kĂ€nnas G-shock stor. Ur & Penn alltsĂ„. TĂ€nk att sĂ„ mycket krimskrams kan samlas pĂ„ samma stĂ€lle. SĂ„g ett nytt Svenskt mĂ€rke som lanserade klockor som sĂ„g exakt ut som DW. Bara en sĂ„n sak...
Har du vÀgarna förbi sthlm Àr du vÀlkommen att prova :) Annars bestÀll en, dra tillbaka pÄ öppet köp?
G-Shock-stor kÀnns den inte enligt mitt tycke, iaf inte som deras större modeller som jag misstÀnker att du menar. Har dragit bÄde Rangeman och Mudden.
SjÀlv har jag lite plattare men breda handleder och hÀr tycker jag att det funkar finfint.

Har du vÀgarna förbi sthlm Àr du vÀlkommen att prova :) Annars bestÀll en, dra tillbaka pÄ öppet köp?
G-Shock-stor kÀnns den inte enligt mitt tycke, iaf inte som deras större modeller som jag misstÀnker att du menar. Har dragit bÄde Rangeman och Mudden.
SjÀlv har jag lite plattare men breda handleder och hÀr tycker jag att det funkar finfint.
Funderar pÄ att bestÀlla hem och testa. Gillar jag den inte fÄr jag lÀgga upp den pÄ k/s. Verkar hÄlla vÀrdet bra, sÄ man kanske inte förlorar för mycket.

PÄ mer eller mindre permanent lÄn frÄn farsan :) fungerar fint Àven i kontorsmiljö!

Bilagor

• E4D3EDC8-3A9D-4118-9432-CD991595B467.jpeg
    E4D3EDC8-3A9D-4118-9432-CD991595B467.jpeg
    151.6 KB · Visningar: 3
  • E655625B-86B0-4D0E-81B0-EC30ADCBBEE0.jpeg
    E655625B-86B0-4D0E-81B0-EC30ADCBBEE0.jpeg
    142 KB · Visningar: 2

Tror inte du behöver oroa dig. Lug till lug mÀter den blygsamma 48mm (som en Sub) och vridringen Àr endast 38mm. Diameter utan krona och djupmÀtare Àr nÄgonstans kring 42mm sÄ den Àr ett typexempel pÄ en klocka som kÀnns mindre Àn mÄtten antyder. Du kommer Àlska den!

Som ovan skrivit den Àr inte stor, upplevs inte som specen sÀger! Jag har smal handled och den funkade bra som sommarklocka (haft nÄgra genom Ären) :)

HÄller med, kÀnns mindre pÄ handleden Àn vad mÄtten anger. Hittade ett nato i en lÄda som jag provar idag. Tror jag tycker att lite grövre zulu funkar bÀttre men gillar gulddetaljerna!
20180228_121608-01.jpeg

Förresten, en frÄga till er Aqualandexperter. Kommatecknet i mitten av digi-displayen pÄ min blinkar snabbt, typ 4 ggr /sek. OsÀker pÄ om det varit sÄ förut? Vet nÄn vad det betyder? Dags för batteribyte? Sekundvisaren gÄr en sek Ät gÄngen.

Senast Àndrad:
Som sagts tidigare sÄ bÀrs den mycket mindre Àn vad specen sÀger trots djupmÀtare som sticker ut. Min omega speedmaster har samma mÄtt men bÀrs större.

Förresten, en frÄga till er Aqualandexperter. Kommatecknet i mitten av digi-displayen pÄ min blinkar snabbt, typ 4 ggr /sek. OsÀker pÄ om det varit sÄ förut? Vet nÄn vad det betyder? Dags för batteribyte? Sekundvisaren gÄr en sek Ät gÄngen.
Troligtvis tyder det pÄ dags för batteribyte.

Tror inte du behöver oroa dig. Lug till lug mÀter den blygsamma 48mm (som en Sub) och vridringen Àr endast 38mm. Diameter utan krona och djupmÀtare Àr nÄgonstans kring 42mm sÄ den Àr ett typexempel pÄ en klocka som kÀnns mindre Àn mÄtten antyder. Du kommer Àlska den!
Tack för bra svar! Inte omöjligt att jag gör en chansning. Hade en bytes annons med en G-Shock ute, men det var ingen som nappade.

Nu har jag bÄda modellerna pÄ den hÀr typen. Fattas förstÄs den tvÄfÀrgade. Det Àr inte helt fel med stÄlband heller.
DSC_0077.JPG
Nice! LÀnk Àr aldrig fel, och funkar bra pÄ en knapp 16 cm handled ocksÄ @ekan76 Detta Àr dock originalmodellen frÄn -94, men bÀrs rÀtt lika reissuen.

20180307_072050.jpg
20180307_072214.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp