Fralle1016
Basic
Ja, den modellen marknadsfördes vÀl som surfklocka om jag inte minns fel?Fick hem ett fynd idag, tror det Àr orginalarmbandet? Den va sÄ ful sÄ den blev snygg...!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ja, den modellen marknadsfördes vÀl som surfklocka om jag inte minns fel?Fick hem ett fynd idag, tror det Àr orginalarmbandet? Den va sÄ ful sÄ den blev snygg...!
Jag öppnade nyss en med originalbatterier frÄn 1995. Lika fint inuti som dagen den lÀmnade fabriken. Huruvida knappcellsbatterier lÀcker vet jag faktiskt inte.Hej klockfantaster!
Jag har sneglat lite pÄ en Citizen Promaster frÄn 1998, klockan Àr oanvÀnd och batteriet Àr naturligtvis dött sedan lÀnge.
Hur ser risken ut för att batteriet har börjat lÀcka och dÀrmed skadat urverket? VÄgar jag ens chansa pÄ att köpa denna klocka och vad tror ni att kostanaden skulle bli för att ÄtgÀrda klockan om det visar sig att batteriet lÀckt?
Tacksam för hjÀlp!
Med vÀnlig hÀlsning,
Pontus
Det ligger Àven en rödsub frÄn 78-79 i vattnet utanför Lidingö...Om jag minns rÀtt sÄ va en av dom Àldre i Titanium med svart PVD even en i rostfritt samt i svart PVD finns lite ex i denna trÄd.
Gissar pÄ om du söker pÄ nÀtet sÄ kan det vara gammalt skal med nytt verk.
Samt att priset Àr mycket högre om du fÄr tag i en i fint skick
Det ligger en ute i vattnet vid VÀrmdö
(denna lossnade vid ett dyk för ett bra tag sedan)
//Simon
Jag öppnade nyss en med originalbatterier frÄn 1995. Lika fint inuti som dagen den lÀmnade fabriken. Huruvida knappcellsbatterier lÀcker vet jag faktiskt inte.
Jag har sett bilder i trĂ„den pĂ„ mesh-armband, bĂ„de shark och milanese som ser jĂ€kligt nice ut. Ăven orange gummi ser bra ut tycker jag!Hej klockvĂ€nner!
Jag har en Citizen Promaster AL0000-04W frÄn 1998 pÄ i gÄng.
Vad har ni för förslag nÀr det gÀller fÀrgval pÄ klockarmbanden till pjÀser med luminerad urtavla? Bifoga gÀrna bilder!
Med vÀnlig hÀlsning,
Pontus
Hej klockvÀnner!
Jag har en Citizen Promaster AL0000-04W frÄn 1998 pÄ i gÄng.
Vad har ni för förslag nÀr det gÀller fÀrgval pÄ klockarmbanden till pjÀser med luminerad urtavla? Bifoga gÀrna bilder!
Med vÀnlig hÀlsning,
Pontus
Shark-mesh pÄ JP2000. Yay or Nay? Jag Àr löjligt förtjust i mesh. Men hÀr blev jag lite osÀker faktiskt. Kanske pÄ grund av att förvÀntningarna var ganska högt stÀllda. Var lite "billig" i kvalitén faktiskt. Billighetsköp frÄn bukten sÄ ingen ko pÄ isen liksom. Men ÀndÄ...vad sÀgs?
Shark-mesh pÄ JP2000. Yay or Nay? Jag Àr löjligt förtjust i mesh. Men hÀr blev jag lite osÀker faktiskt. Kanske pÄ grund av att förvÀntningarna var ganska högt stÀllda. Var lite "billig" i kvalitén faktiskt. Billighetsköp frÄn bukten sÄ ingen ko pÄ isen liksom. Men ÀndÄ...vad sÀgs?
https://klocksnack.se/threads/citizen-aqualand-olika-modeller-genom-Ă„ren.85620/Hej!
Jag skulle gÀrna vilja fÄ hjÀlp av er att kartlÀgga vilka Är de olika modellerna av Aqualand tillverkades?
Ni fÄr gÀrna ange modell och spannet pÄ tillverkningsÄr.
Med vÀnlig hÀlsning,
Pontus