• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Oron

Panerai
628B9AE1-9F64-4E2F-843E-5D99677C374D.jpeg
F875247B-D8A9-4092-9DAD-71B70A5AF05A.jpeg



Idag kom den! Underbar. Motsvarar verkligen alla förvÀntningar:)
 
Senast Àndrad:

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Ett tips Àr att alltid skriva ut referensnumret under foton sÄ slipper du 10 frÄgor om ref. ;)
Tack kÀnns som ett tips man ska nappa pÄ. Var inte beredd pÄ alla frÄgor som skulle strömma in, trodde dessa var lite anonyma:) har aldrig fÄtt sÄ mÄnga frÄgor och funderingar pÄ npn klocka förut
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Fast nu Àr du i GS trÄden och hÀr Àr vi alla nyfikna :)
Hehe ja GS trÄden Àr en mycket trevlig plats mÄ jag sÀga:) Man kÀnner sig hemma hÀr.
Klockan har vÀckt vÀldigt mycket uppmÀrksamhet pÄ andra delar av forumet ocksÄ!
KÀnner mig verkligen stolt att Àga den, troligen inte min sista GS:)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hehe ja GS trÄden Àr en mycket trevlig plats mÄ jag sÀga:) Man kÀnner sig hemma hÀr.
Klockan har vÀckt vÀldigt mycket uppmÀrksamhet pÄ andra delar av forumet ocksÄ!
KÀnner mig verkligen stolt att Àga den, troligen inte min sista GS:)
Jag kÀnner igen allt de dÀr :)

Vill ha januari nu sÄ jag fÄr hÀmta GS nr 2, sbgn003! :D
 

Paps

Breitling
1.jpg 2.JPG 3.jpg 4.jpeg
4DC7C1A0-A69C-46C6-9A95-010BB4E923F9.png
FF6B857D-AE5B-45EA-90E1-B41A8733E252.jpeg

La en bestÀllning pÄ en SBGV243, kunde inte hÄlla mig. Det ÄterstÄr att se om det var ett lyckat eller ett tokigt beslut.
Skall förbi Tokyo om nÄgra mÄnader och hade siktet instÀllt pÄ en SBGV243, börjar dock fundera pÄ om inte 245an skulle passa mig bÀttre trots att jag Àr AIKare ;-)
Den kÀnns mer neutral och lÀttare att kombinera med olika straps. NÄvÀl fÄr bestÀmma mig pÄ plats, eller komma hem med tvÄ... LÀgger med nÄgra stulna bilder.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
1.jpg 2.JPG 3.jpg 4.jpeg
Skall förbi Tokyo om nÄgra mÄnader och hade siktet instÀllt pÄ en SBGV243, börjar dock fundera pÄ om inte 245an skulle passa mig bÀttre trots att jag Àr AIKare ;-)
Den kÀnns mer neutral och lÀttare att kombinera med olika straps. NÄvÀl fÄr bestÀmma mig pÄ plats, eller komma hem med tvÄ... LÀgger med nÄgra stulna bilder.
Jag hinner kanske tröttna innan du Äker till Japan. ;) Tror för övrigt 243 matchas lÀttare i och med svart tavla, men men, smaksak. :)

Jag har redan svart, grÄtt och grönt bÄde nato och Cordura laddat sÄ jag Àr redo.
 

Jofaaa

Cartier
Alla ni GS Ă€gare, jag Ă€r pĂ„ jakt efter en Snowflake och har lite frĂ„gor kring Ă€gandet kring GS. Hur har ni upplevt de kring service? Är de krĂ„nligt/tar lĂ„ng tid att fĂ„ dessa servade? Hur Ă€r prisbilden jĂ€mfört med exempelvis Omega, Rolex? Tacksam för svar :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nu har Àven Àven jag Äkt fast och testar om dessa japaner Àr vad folk sÀger. TÀnkte göra en seriös paketöppning men har inte haft tid. Postar en triss hÀr i trÄden, och kanske gör en recension senare med lite jÀmförelser mot annat jag haft, och jag Àr finish-anal. :)

Modellen jag spanat in under flera Är i Klockmaster Globens skylt Àr denna SBGJ003. NÀr dessa dessutom sÀnktes och tavlorna försvinner var det dags. Allt som utgÄtt gÄr man ju igÄng pÄ lite extra. Stod mellan nÄgra olika modeller, men @yonsson hjÀlpte mig att vÀlja just denna som jag spanat pÄ lÀngst med ett avgörande "Du mÄste ju ha flaggskeppet". Ok dÄ. Det mÄste man ju. Drygt tvÄ veckors bruk nu och man Àr riktigt nöjd.

Svante överlÀmnar japanen...
IMG_3256.jpg

DSCN9988.jpg


Fungerar helt klart till bÀrs...
IMG_3221.jpg
 
Senast Àndrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nu har Àven Àven jag Äkt fast och testar om dessa japaner Àr vad folk sÀger. TÀnkte göra en seriös paketöppning men har inte haft tid. Postar en triss hÀr i trÄden, och kanske gör en recension senare med lite jÀmförelser mot annat jag haft, och jag Àr finish-anal. :)

Modellen jag spanat in under flera Är i Klockmaster Globens skylt Àr denna SBGJ003. NÀr dessa dessutom sÀnktes och tavlorna försvinner var det dags. Allt som utgÄtt gÄr man ju igÄng pÄ lite extra. Stod mellan nÄgra olika modeller, men @yonsson hjÀlpte mig att vÀlja just denna som jag spanat pÄ lÀngst med ett avgörande "Du mÄste ju ha flaggskeppet". Ok dÄ. Det mÄste man ju. Drygt tvÄ veckors bruk nu och man Àr riktigt nöjd.

Svante överlÀmnar japanen...
IMG_3256.jpg

DSCN9988.jpg


Fungerar helt klart till bÀrs...
IMG_3221.jpg
Riktigt kul att mÄnga dyker upp i GS trÄden :) helt rÀtt @JensBP! Grattis
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Nu har Àven Àven jag Äkt fast och testar om dessa japaner Àr vad folk sÀger. TÀnkte göra en seriös paketöppning men har inte haft tid. Postar en triss hÀr i trÄden, och kanske gör en recension senare med lite jÀmförelser mot annat jag haft, och jag Àr finish-anal. :)

Modellen jag spanat in under flera Är i Klockmaster Globens skylt Àr denna SBGJ003. NÀr dessa dessutom sÀnktes och tavlorna försvinner var det dags. Allt som utgÄtt gÄr man ju igÄng pÄ lite extra. Stod mellan nÄgra olika modeller, men @yonsson hjÀlpte mig att vÀlja just denna som jag spanat pÄ lÀngst med ett avgörande "Du mÄste ju ha flaggskeppet". Ok dÄ. Det mÄste man ju. Drygt tvÄ veckors bruk nu och man Àr riktigt nöjd.

Svante överlÀmnar japanen...
IMG_3256.jpg

DSCN9988.jpg


Fungerar helt klart till bÀrs...
IMG_3221.jpg
Vilket grymt val Jens!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alla ni GS Ă€gare, jag Ă€r pĂ„ jakt efter en Snowflake och har lite frĂ„gor kring Ă€gandet kring GS. Hur har ni upplevt de kring service? Är de krĂ„nligt/tar lĂ„ng tid att fĂ„ dessa servade? Hur Ă€r prisbilden jĂ€mfört med exempelvis Omega, Rolex? Tacksam för svar :)
Ingen vet för ingen servar springdrive (halvsanning). :D
 

Biskopen

Cartier
2-Faktor
Nu har Àven Àven jag Äkt fast och testar om dessa japaner Àr vad folk sÀger. TÀnkte göra en seriös paketöppning men har inte haft tid. Postar en triss hÀr i trÄden, och kanske gör en recension senare med lite jÀmförelser mot annat jag haft, och jag Àr finish-anal. :)

Modellen jag spanat in under flera Är i Klockmaster Globens skylt Àr denna SBGJ003. NÀr dessa dessutom sÀnktes och tavlorna försvinner var det dags. Allt som utgÄtt gÄr man ju igÄng pÄ lite extra. Stod mellan nÄgra olika modeller, men @yonsson hjÀlpte mig att vÀlja just denna som jag spanat pÄ lÀngst med ett avgörande "Du mÄste ju ha flaggskeppet". Ok dÄ. Det mÄste man ju. Drygt tvÄ veckors bruk nu och man Àr riktigt nöjd.

Svante överlÀmnar japanen...
IMG_3256.jpg

DSCN9988.jpg


Fungerar helt klart till bÀrs...
IMG_3221.jpg
Stort grattis till en otrolig klocka! Vore kul med en jÀmförelse mot andra high end mÀrken. :)
 
Topp