• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Hej, sitter redan pÄ en sbgx259 idag, som jag Àlskar sÄklart, men nu sneglar jag pÄ en SBGN003. Skulle ni sÀga att det blir overkill att ha dom bÄda? Visst GMT och olika tavlor
men samma verk..
Fast det Ă€r ju inte ”samma” verk, bara att bĂ„da Ă€r kvarts. Ombyte förnöjer, jag vet đŸ€Ș

Hej, sitter redan pÄ en sbgx259 idag, som jag Àlskar sÄklart, men nu sneglar jag pÄ en SBGN003. Skulle ni sÀga att det blir overkill att ha dom bÄda? Visst GMT och olika tavlor
men samma verk..
Inte alls overkill, svinbra duo enligt mig.
IMG_3616.jpeg

Kör, bara kör!
Skulle en kÀnnas överflödig Àr det bara att sÀlja.

Fast det Ă€r ju inte ”samma” verk, bara att bĂ„da Ă€r kvarts. Ombyte förnöjer, jag vet đŸ€Ș

Inte alls overkill, svinbra duo enligt mig.
IMG_3616.jpeg
Tack alla för er input! Och med din bild @Ncs sÄ blev det ganska tydligt att det lÄngt ifrÄn samma samma

Jag har sjÀlv lÀnge funderat pÄ SBGN003, Àlskar utseendet. Nu menar jag inte alls att kliva pÄ nÄgra tÄr hos Àgare (och man ska bara köpa vad man sjÀlv kÀnner Àr rÀtt osv!) men jag har definitivt funderat lite över varför det Àr sÄ hög ruljans pÄ just denna modell.. Det mÄste ju vara den klart mest sÄlda GS:en pÄ KS?
Jag tror att en del av förklaringen beror frÀmst pÄ tvÄ saker. Dels att det nog finns rÀtt mÄnga pÄ forumet, kanske efter gruppköpet för ett par Är seda? Dels att det lÀnge var en idiotsÀker klocka sÄtillvida att du kunde köpa den (begagnad) och flippa den till samma pengar snabbt. Dvs tröskeln Àr lÄg för byte och dÀrmed blir det en viss omsÀttning.

Jag tror att en del av förklaringen beror frÀmst pÄ tvÄ saker. Dels att det nog finns rÀtt mÄnga pÄ forumet, kanske efter gruppköpet för ett par Är seda? Dels att det lÀnge var en idiotsÀker klocka sÄtillvida att du kunde köpa den (begagnad) och flippa den till samma pengar snabbt. Dvs tröskeln Àr lÄg för byte och dÀrmed blir det en viss omsÀttning.
LÄter ju som fullt logiska förklaringar, tack för input! :)

Snubblade över dessa bilder pÄ insta. En sbgx261 pÄ Executive Bracelet frÄn Uncle. LÀnken Àr egentligen avsedd för Seiko SNXS. Vad tror ni? Jag tycker att det ser ut att sitta ganska jÀkla bra ÀndÄ.

IMG_3651.jpeg

IMG_3652.jpeg

IMG_3653.jpeg
Ser riktigt bra ut. Har ocksÄ haft lite span pÄ den kombinationen men saknar en klocka. NÄgon som har en sbgx261 och vill sÀlja sÄ skicka PM

2v pÄ handleden nu, verkligen Àlskar den. Rullat hundratals klockor genom Ären i olika prisklasser, ej top tier AP etc.
Min första GS, alltid varit lite töntig och tĂ€nkt att det ”bara” Ă€r en Seiko trots att jag under alla Ă„r förbluffats över finishen.
Kanske Ă€r det Ă„ldern, men det kĂ€nns sĂ„ jĂ€kla bra att ha en riktigt vĂ€lgjord klocka som ”ingen” har en aning om.
Det hÀr Àr en av mina fÄ keepers!
IMG_0621.jpeg

2v pÄ handleden nu, verkligen Àlskar den. Rullat hundratals klockor genom Ären i olika prisklasser, ej top tier AP etc.
Min första GS, alltid varit lite töntig och tĂ€nkt att det ”bara” Ă€r en Seiko trots att jag under alla Ă„r förbluffats över finishen.
Kanske Ă€r det Ă„ldern, men det kĂ€nns sĂ„ jĂ€kla bra att ha en riktigt vĂ€lgjord klocka som ”ingen” har en aning om.
Det hÀr Àr en av mina fÄ keepers!
IMG_0621.jpeg
KÀnner igen kÀnslan, den Àr nice.
IMG_1107.jpeg

SBGX263

Tillbaka
Topp