• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Gammal idag...men lika vass boett!
4522
36BB5B56-31CF-4BF6-924B-D3E1BAD5CE41.jpeg

mÄste jag inte köpa nÄgot nytt att ha sÄ lÀnge?
Svaret pĂ„ den frĂ„gan Ă€r alltid ”ja”.
Du Àr trasig! Sök hjÀlp!
Tror det hÀnde efter du sjönk ner i Pane*** kvicksand och börja bÀra 47 millimeters monster klockor som fÄr Big Ben att se liten ut.
;)
NjÀ, hÀnde ganska omedelbart. Kanske borde kört pÄ nÄn annan modell istÀllet. Tar sÄ sjukt lÄng tid att stÀlla datum. LÀtt att vara efterklok dock. Well well.

HÀrligt! Hur kÀnns det? :)
Det kÀnns bra! Perfekt storlek för mig, dock bÀrs den ju lite större pÄ grund av att den saknar dykvridning som jag Àr van vid.
Tavla och index Àr fantastiska. LÀnken Àr en av de mest bekvÀma jag testat, sÄ himla följsam och silkeslen.

En dum frÄga kanske, men gÄr det att köpa nya SBGJ001/005 fortfarande?

Det kÀnns bra! Perfekt storlek för mig, dock bÀrs den ju lite större pÄ grund av att den saknar dykvridning som jag Àr van vid.
Tavla och index Àr fantastiska. LÀnken Àr en av de mest bekvÀma jag testat, sÄ himla följsam och silkeslen.

En dum frÄga kanske, men gÄr det att köpa nya SBGJ001/005 fortfarande?
Nog inte i den tavelkonfigurationen, om det inte finns nÄt ex kvar hos nÄn handlare. Alt begagnat sÄklart.

Men dessa har ju ersats av sbgj201 och 203 som jag förstÄr det
https://www.grand-seiko.com/global-en/collections/sbgj201g

Var inne och provade en massa quartz modeller hÀromdagen. MÄste sÀga att jag blev lite besviken. Tyckte allting kÀndes aningen litet (jÀmförde med min DJ41). SÄ tyvÀrr var det inget som jag fastnade för riktigt. För det finns vÀl inga quartzare över 40 mm?

Det som faktiskt appelerade mest var nog i Àrlighetens namn denna tjockis (inte min bild)... SBGR309
(TillÀgger att jag Àr GS novis)

B1FEC404-FC12-43FE-A80C-3901BA807115.jpeg

Svaret pĂ„ den frĂ„gan Ă€r alltid ”ja”.

NjÀ, hÀnde ganska omedelbart. Kanske borde kört pÄ nÄn annan modell istÀllet. Tar sÄ sjukt lÄng tid att stÀlla datum. LÀtt att vara efterklok dock. Well well.

HÄller med...
DÄ blir man glad nÀr det ser ut sÄ hÀr nÀr man hÀmtar ut den...
E85D5EDF-6386-432A-877C-952876CFA98F.jpeg

Inte mycket jobb att stÀlla dÄ
A0641BDA-63AE-4573-81AF-9255D831DCC4.jpeg

Detta Àr en annan modell, men det Àr en synvilla.

IMG_20190221_215251.jpg
IMG_20190221_215223.jpg
Jo jag har en likadan (SBGX059) men har lÀder pÄ nu sÄ kan inte jÀmföra. TÀnkte om det Àr ngt man kan förvÀnta sig efter en tids anvÀndning eller om den lever ett hÄrt liv. Alternativt en synvilla dÄ..:rolleyes:

Jo jag har en likadan (SBGX059) men har lÀder pÄ nu sÄ kan inte jÀmföra. TÀnkte om det Àr ngt man kan förvÀnta sig efter en tids anvÀndning eller om den lever ett hÄrt liv. Alternativt en synvilla dÄ..:rolleyes:
Jag tror ocksÄ det Àr skuggorna som bjuder pÄ en luring pÄ bilden, men visst kan man fÄ glapp. Jag hade det pÄ just en sbgx(061). Det var dags för nya bandstift, mycket damm/smuts som tar sig in via lugghÄlen som sedan börjar glappa

Tillbaka
Topp