• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jo jag har en likadan (SBGX059) men har lÀder pÄ nu sÄ kan inte jÀmföra. TÀnkte om det Àr ngt man kan förvÀnta sig efter en tids anvÀndning eller om den lever ett hÄrt liv. Alternativt en synvilla dÄ..:rolleyes:
Jag tror ocksÄ det Àr skuggorna som bjuder pÄ en luring pÄ bilden, men visst kan man fÄ glapp. Jag hade det pÄ just en sbgx(061). Det var dags för nya bandstift, mycket damm/smuts som tar sig in via lugghÄlen som sedan börjar glappa
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
20190221_120103.jpg

Börjar nÀstan Ängra mig Ang. FörsÀljning. Vit tavla kanske inte Àr sÄ dumt endÄ.. .
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
20190221_120103.jpg

Börjar nÀstan Ängra mig Ang. FörsÀljning. Vit tavla kanske inte Àr sÄ dumt endÄ.. .
Har du haft vit tavla förr? Det tar lite tid för kÀrleken att starta men den blÄnerade GMT-visaren mot de vita Àr klart överlÀgset den svarta modellen. Den har ju bara mÄlarfÀrg pÄ GMT-visaren :D
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Har du haft vit tavla förr? Det tar lite tid för kÀrleken att starta men den blÄnerade GMT-visaren mot de vita Àr klart överlÀgset den svarta modellen. Den har ju bara mÄlarfÀrg pÄ GMT-visaren :D

Jag har haft en Seiko SARX med vit tavla. Men generellt har jag lite svÄrare för vita tavlor. Men blev totalt kÀr i den hÀr tavlan pÄ bild. Den Àr fantastisk i verkligheten ocksÄ, men svart lockar.

En lösning Àr att ha en av varje ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
20190221_120103.jpg

Börjar nÀstan Ängra mig Ang. FörsÀljning. Vit tavla kanske inte Àr sÄ dumt endÄ.. .
Du behöver en svart ocksĂ„. Ärligt talat sĂ„ var valet lĂ€tt. Kontrasten och det verkligt svartsvarta skrek köp till mig. Köp min för en miljard kronor, eller tjata pĂ„ @yonsson som ger sin lika lite kĂ€rlek som jag ger mördariglar. :D
0F782321-1ED0-4CBE-AC9D-8FEB93C199CA.jpeg

E073B7B2-A404-4CE7-9540-89AA7F04EB9D.jpeg
 

PrintPelle

Breitling
Jag tror ocksÄ det Àr skuggorna som bjuder pÄ en luring pÄ bilden, men visst kan man fÄ glapp. Jag hade det pÄ just en sbgx(061). Det var dags för nya bandstift, mycket damm/smuts som tar sig in via lugghÄlen som sedan börjar glappa

Ja, jag ser nu att det blev en konstig bild. Inget glapp i ÀndlÀnkarna, tack och lov. :)
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Mamma fyller Är imorgon sÄ köpte ett nytt Hirsh till hennes Seiko, hoppas hon blir nöjd :)
IMG_20190222_170512.jpg


Edit: helt fel trÄd ser jag nu. LÄngt ifrÄn en GS detta, sorry :p
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Ett sÄnt vill jag ha, fast mörkt, vart huttar jag det?

Du ska till Tokyo? Du har koll pÄ vart man ska shoppa GS till schyssta priser antar jag? Annars fÄr du hojta.
Ska till Osaka... Pmar vid frÄgor. Mitt andra band. Du hittar bandet och varianter pÄ Molequin.com
Skickas frÄn Belgien sÄ inga avgifter men ligger pÄ dryga tusenlappen beroende pÄ modell. Grymt bra band dock men jag fick fila ner stygnen pÄ mitt förra med en nagelfil:) Detta utan skav och mycket bra
 
Topp