• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

SBGV245
IMG_20190401_183333_667.jpg

sbgr251.png
sbgr287.png

SBGR 251 och SBGR287. Jag tycker det ser ut som de delar samma boett. NÄgon annan som kanske vet mer specifikt om det stÀmmer eller om de skiljer sig Ät?

JÀklar vad grym den ser ut. Denna trÄd sÀtter griller i huvudet pÄ en. Har bestÀmt att köpa en dykare och skulle bara invÀnta Basel i fall GS skulle slÀppa en pÄ ca 40mm gÀrna kvarts, vilket inte skedde. Haft ögonen pÄ annat, men varje gÄng ni postar likt ovan vill jag bara köpa ytterligare en GS och glömma dykare helt och hÄllet. Grattis förresten.

Jag kan tipsa om glasögon spray utan alkohol. Eftersom den har mörk tavla fÄr man putsa ÀndÄ, men lite mindre ;) Och grattis!
Tack! och tack för tipset! VÀrre problem kan man ju ha! Lutade lÀnge Ät en VHP som du vet men tÀnkte att detta ÀndÄ var det jag ville ha sÄ det blir kanon. Dock ökar ju suget efter Quartz generellt kÀnner jag o dÄ kan nog en vit Wempe vara ett bra komplement nÄgon dag! :cool:

IMG_20190401_211303_396.jpg
[/QUOTE]
Den dĂ€r grĂ„a Ă€r riktigt fin! Hojta till om det blir dags att flippa den. Jag har i övrigt drabbats av ett svĂ„rt hi beat begĂ€r, jag MÅSTE ha en fĂ€rgstark hi beat dressare pĂ„ armen detta Ă„r tydligen. Antingen nĂ„gon vit "standardvariant" med typ mörkgrönt krokodil lĂ€der eller typ den blĂ„a specialutgĂ„van som ögonen gĂ„r sönder av att titta pĂ„.
NÀr Àr det dags för Gs trÀff i sthlm igen?

Galet fin!

FÄr man frÄga vad den har för mÄtt? TÀnker lug till lug (har klena handleder sÄ funkar med 40mm om dom inte Àr jÀÀÀÀÀtte"lÄnga")
40 mm utan kronan, 11.8 mm hög sedan angÄende lug till lug lÀste jag nÄgonstans att den mÀter 47mm men kan inte bekrÀfta 100% just nu.
Tack!

40 mm utan kronan, 11.8 mm hög sedan angÄende lug till lug lÀste jag nÄgonstans att den mÀter 47mm men kan inte bekrÀfta 100% just nu.
Tack!
AA43AFBD-A1B4-4611-BB76-2E02399E01F7.jpeg

Det finns lÀnk som passar till ocksÄ. ;)
Boetten Àr typ bÀsta boetten GS gjort tycker jag men den var lite liten för min smak. Hade gÀrna sett en GS-dykarklocka med samma boett fast kanske 2mm större.

AA43AFBD-A1B4-4611-BB76-2E02399E01F7.jpeg

Det finns lÀnk som passar till ocksÄ. ;)
Boetten Àr typ bÀsta boetten GS gjort tycker jag men den var lite liten för min smak. Hade gÀrna sett en GS-dykarklocka med samma boett fast kanske 2mm större.
Snyggt! Det blir att bestÀlla en lÀnk.
Vad mÀter din handled?

Tillbaka
Topp