Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Modda en GS? Har du fÄtt fnatt?!Fortfarande nöjd med min SBGN men jÀklar vad man gÄr runt och putsar glaset. Ingen som gett sig pÄ att modda dit en plexikupa?![]()
Snyggt och 10:10 igen!
Fin den dĂ€r...Ăven denna dags absoluta favorit![]()
SBGT241!
+1 ...Ăntligen!HĂ€ftigt att @Molle intervjuas av Hodinkee! Ligger ett trevligt reportage med riktigt fina bilder pĂ„ Hodinkees hemsida
![]()
Den Àr asfin! Men man fÄr ju inte glömma inkörsporten till den hÀr sköna drogenFin den dÀr...
Det Àr ingen slumpSnyggt och 10:10 igen!
Denna ligger ute till ett riktigt bra pris. Sjukt fin!Hej! Grand Seiko Àr ett mÀrke som jag inte kÀnner till sÄ vÀl men blivit intresserad av pÄ sistone. Det verkar dock vara en djungel med modeller och varianter. TÀnkte dÀrför frÄga forumet om lite rÄd. Om man vill debutera med en GS och ha en lite sportigare klocka som inte Àr större Àn 42mm och har en budget pÄ max 30k. Vad skulle ni dÄ rekommendera?
Denna ligger ute till ett riktigt bra pris. Sjukt fin!
https://klocksnack.se/threads/sĂnkt-grand-seiko-gmt-9f-quartz-sbgn001-26k.109042/
Vilken jÀkla drömtrippel du sitter pÄ, 3st +/- 5s quartzare.![]()
Den Àr asfin! Men man fÄr ju inte glömma inkörsporten till den hÀr sköna drogen(SBGV019)
Inte vilket quartz urverk som helst! LÄt inte det stoppa dig.Ja visserligen jÀttefin men tycker ÀndÄ att det Àr lite synd med et Quartz urverk. Hade gÀrna sett ett mekaniskt urverk....
Hej! Grand Seiko Àr ett mÀrke som jag inte kÀnner till sÄ vÀl men blivit intresserad av pÄ sistone. Det verkar dock vara en djungel med modeller och varianter. TÀnkte dÀrför frÄga forumet om lite rÄd. Om man vill debutera med en GS och ha en lite sportigare klocka som inte Àr större Àn 42mm och har en budget pÄ max 30k. Vad skulle ni dÄ rekommendera?
Valda med stooor omsorgVilken jÀkla drömtrippel du sitter pÄ, 3st +/- 5s quartzare.![]()
Du kommer över det dÀrJa visserligen jÀttefin men tycker ÀndÄ att det Àr lite synd med et Quartz urverk. Hade gÀrna sett ett mekaniskt urverk....
Det verkar som om forumklockan gÄr fel?Den hÀr GODINGEN verkar ha skapat en viss osÀkerhet hos de som köpt den.... Jag har till och med sett nÄgra till SALU? OtÀnkbart.![]()
![]()
HÄller med föregÄende inlÀgg. Nytt kvartsverk, ny modell, LE, schysst pris och bra sÀljare. Bara att slÄ till och sÀlja igen om nÄgra mÄnader om du tröttnar.
Vi börjar sÄ hÀr... https://klocksnack.se/threads/5spy-grand-seiko-quartz-ltd-edition-sbgv019-25k.109713/Ja visserligen jÀttefin men tycker ÀndÄ att det Àr lite synd med et Quartz urverk. Hade gÀrna sett ett mekaniskt urverk....
Framförallt Àr det trevligt att ha en kvartsdinka i lÄdan om resten Àr fyllt med mekaniska. Grab and go och funkar till allt den dÀr. Lite uppkÀftig i gul ocksÄ.Tack, ja det kanske Àr dags att komma över fördomarna om Quartz-verk dÄ kanske. KÀnns instiktivt fel med ett batteri i en klocka men man kanske vÀnjer sig.
Det verkar som om forumklockan gÄr fel?[/QUOT
Tack, ja det kanske Àr dags att komma över fördomarna om Quartz-verk dÄ kanske. KÀnns instiktivt fel med ett batteri i en klocka men man kanske vÀnjer sig.
....Och vilken provienens!Denna ligger ute till ett riktigt bra pris. Sjukt fin!
https://klocksnack.se/threads/sĂnkt-grand-seiko-gmt-9f-quartz-sbgn001-26k.109042/
Jag Àr det förste att erkÀnna att jag Àr novis bÄde pÄ GS historia och vÀrldens bÀsta kvartsverk. Tack för trÄden, jag fördjupar mig gÀrna!Vi börjar sÄ hÀr... https://klocksnack.se/threads/5spy-grand-seiko-quartz-ltd-edition-sbgv019-25k.109713/
Att förkasta vÀrldens bÀsta kvartsverk för att man tycker det Àr lite synd... Du fÄr fördjupa dig lite mer i GS historia och sedan börja leta![]()
tyvÀrr en av nackdelarna med mörk tavla, bara att putsa pÄ eller gilla lÀgetFortfarande nöjd med min SBGN men jÀklar vad man gÄr runt och putsar glaset. Ingen som gett sig pÄ att modda dit en plexikupa?![]()
Det Àr sÄ jÀkla praktiskt med kvarts dessutom. TÀnk pÄ att hela grejen med mekaniska urverk i huvudsak Àr en marknadsföringsploj framtagen av schweiziska klockmÀrken för att differentiera sig mot kvartsklockorna. Jag Àlskar mekaniska urverk ocksÄ, men kvarts av hög kvalitet Àr bra skit.Jag Àr det förste att erkÀnna att jag Àr novis bÄde pÄ GS historia och vÀrldens bÀsta kvartsverk. Tack för trÄden, jag fördjupar mig gÀrna!![]()
Jo, jag kan förstÄ det. Samtidigt Àr det lite skoj att det tickar, rasslar, drar fel lite ibland och man fÄr stÀlla om klockan. Finns en kul charm i det mekaniska hantverket kan jag tycka.Det Àr sÄ jÀkla praktiskt med kvarts dessutom. TÀnk pÄ att hela grejen med mekaniska urverk i huvudsak Àr en marknadsföringsploj framtagen av schweiziska klockmÀrken för att differentiera sig mot kvartsklockorna. Jag Àlskar mekaniska urverk ocksÄ, men kvarts av hög kvalitet Àr bra skit.![]()
Komma över? Det Àr ju hos kvarts och springdrive det landar nÀr man testat typ 100 olika modeller.Tack, ja det kanske Àr dags att komma över fördomarna om Quartz-verk dÄ kanske. KÀnns instiktivt fel med ett batteri i en klocka men man kanske vÀnjer sig.
Exakt!Komma över? Det Àr ju hos kvarts oh springdrive det landar nÀr man testat typ 100 olika modeller.
Haha, ja det kanske Àr en process. Spring Drive tycker jag förresten Àr en fantastiskt genialisk lösning. Quartz-precision med mekaniskt alstrande av energi och utan batteri. Spontant kÀnns det som att Schweizarnas enda rÀddning Àr att Japanerna inte Àr lika duktiga pÄ marknadsföring.Komma över? Det Àr ju hos kvarts oh springdrive det landar nÀr man testat typ 100 olika modeller.