• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

20201002_110823.jpg
UpptÀckte mer slarv pÄ min klocka nu(se det rödmarkerade omrÄdet), fÄr la skicka in den för 6:e gÄngen dÄ :D men ska njuta lite av den innan det blir dags igen.

Hur petig ska man vara med sin GS? Jag tycker tex att min Sbgn003 inte trĂ€ffar alla index och att bezel sitter nĂ„got snett (kan vara synvilla eller hjĂ€rnspöken). Är det nĂ„t som man kan ta pĂ„ garanti? Hur perfekt ska det vara? :)

Hur petig ska man vara med sin GS? Jag tycker tex att min Sbgn003 inte trĂ€ffar alla index och att bezel sitter nĂ„got snett (kan vara synvilla eller hjĂ€rnspöken). Är det nĂ„t som man kan ta pĂ„ garanti? Hur perfekt ska det vara? :)
SvÄr frÄga... MÄnga pratar ju sÄ högt om finishen, hantverket osv att det nÀstan blir kriteriet för att man vÀljer just GS. Men hur mycket kommer ifrÄn GS sjÀlva eller handlare? Har vi alla klocktokar hissat upp förvÀntningarna till orimliga nivÄer? Det hÀr med att man fÄr sjukt mycket finish för pengarna jÀmfört med dyrare mÀrken Àr ju inte samma sak som att man alltid ska förvÀnta sig MER Àn dyrare mÀrken. Jag Àr lite kluven sjÀlv ocksÄ, samtidigt skulle jag inte förvÀnta mig mindre av andra i samma prisklass. Jag skaffade ju för ett tag sedan en WEMPE, billigare Àn den billigaste GS, och givetvis inte med samma sofistikerade detaljer, men allt Àr exemplariskt utfört och i proportion till priset. Jag skulle nog klaga Àven pÄ den om det fanns uppenbara brister.

GÄ in med den, gör en lista med alla fel. De rÀttar till allt. Bara bra att fler gör det, sÄ vaknar de upp ur sin lilla bubbla :)

AngÄende att den inte trÀffar index, testa att blunda med ena ögat och titta om den line:ar, samt sÄ kan du filma och titta om den trÀffar. Jag tror glaset lurar pÄ denna modell.

Hej pÄ er,
Efter att lÀnge suktat efter en GS slog jag till för ett par veckor sedan. Hade egentligen inte rÄd, men banken var sÄ vÀnlig och utökade min kredit... :rolleyes:
20201006_112557.jpg

Kunde inte motstÄ nÀr en för mig tidigare okÀnd JDM modell med basketweave guilloche och applicerade minutindex ville bli adopterad! Jag och frun har dock konstaterat att det kanske inte var vad som skulle prioriteras i ekonomin just nu, sÄ det fÄr nog tyvÀrr bli ett kort besök i GS-land. TyvÀrr. Det Àr utan konkurrens den vackraste klocka jag sett.

Hej pÄ er,
Efter att lÀnge suktat efter en GS slog jag till för ett par veckor sedan. Hade egentligen inte rÄd, men banken var sÄ vÀnlig och utökade min kredit... :rolleyes:
20201006_112557.jpg

Kunde inte motstÄ nÀr en för mig tidigare okÀnd JDM modell med basketweave guilloche och applicerade minutindex ville bli adopterad! Jag och frun har dock konstaterat att det kanske inte var vad som skulle prioriteras i ekonomin just nu, sÄ det fÄr nog tyvÀrr bli ett kort besök i GS-land. TyvÀrr. Det Àr utan konkurrens den vackraste klocka jag sett.
Fantastiskt fin, vad Àr det för referens? :) Urtavlan och index ser riktigt trevliga ut, sen Àr dagkomplikation kul, i synnerhet med kanji.

Tillbaka
Topp