• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
DC8BCCC6-0A71-47B5-92E6-49E1D0DFF36B.jpeg

klockan Àr 16:33 den 23:e september och man promenerar hem i kortÀrmat med nybytt batteri, livet leker :cigar:
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Jo mycket möjligt att det var sÄ. Jag fÄr helt enkelt fortsÀtta fantisera om en 40mm-dykare med springdrive och snortajt:( finish för 25 k ett tag till :(:(:(:(:(:(:(

Som jag förstÄtt det Àr SpringDrive-verket för stort varför 40mm Àr minimum. Se Heritage-serien. Ett dykarur tycks dessutom bygga "lite" mer pÄ bredden och höjden för att klara de stringenta kraven för sÄdant ur.
 

nept

Panerai
Jo mycket möjligt att det var sÄ. Jag fÄr helt enkelt fortsÀtta fantisera om en 40mm-dykare med springdrive och snortajt:( finish för 25 k ett tag till :(:(:(:(:(:(:(
Med tanke pÄ att billigaste spring drive listar pÄ typ 40 papp tror jag att dina förhoppningar bÄde gÀllande pris och storlek kommer att förbli just förhoppningar :bag:
 

nept

Panerai
Som jag förstÄtt det Àr SpringDrive-verket för stort varför 40mm Àr minimum. Se Heritage-serien. Ett dykarur tycks dessutom bygga "lite" mer pÄ bredden och höjden för att klara de stringenta kraven för sÄdant ur.
Jo, nÀstan. Minsta spring drive Àr vÀl officiellt 39 mm, men nÀr jag mÀtte med linjal var det nÀrmre 38 faktiskt. Fortfarande rÀtt stor enligt mig.

En dykare har ju ocksÄ större diameter i förhÄllande till tavlans storlek, sÄ med samma urverk (datumfönster + kraftreservsmÀtaren) mÄste ju dykaren rimligtvis vara större Àn motsvarande icke-dykare för att den har en stor vridring och fetare boett som du sÀger.

Men om de nu skulle utveckla ett mindre spring drive-verk (kanske utan datum eller nÄt) sÄ skulle de ju kunna tillverka bÄde en dykare pÄ 40 mm och en vanlig pÄ 36 mm med detta. BÄde mina och @OlleC :s fantasier uppfyllda pÄ en gÄng...
 
Senast Àndrad:

OlleC

Breitling
FDE0DB04-14F9-4160-AC56-96FF6C8827F4.jpeg
09A8B44A-7FBD-4114-92B4-B7D02DF3F10B.jpeg

Tills dess fÄr vi glÀdjas Ät det vi har. Har tÀnkt posta i den hÀr trÄden i 18 mÄnader sen jag blev GS-Àgare, men det har bara inte blivit av. Here we go:
SBGA301. Grym modell med lite sportiga attribut som luminerade index, men funkar ocksÄ kanon till kavaj! 40,5 mm, lite i största laget, men det vÀgs upp av spring drive-tekniken som jag fortfarande blir helt tagen av. NÀrmast hypnotiserande att beskÄda den svepande sekundvisaren :happyhappy:
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det hÀr blev inte sÄ pjÄkigt. Molequin alligator i taupe (vad nu det heter pÄ svenska) med ett viklÄs frÄn GS pÄ en Sbgv245. Matchar fÀrgen pÄ tavlan vÀl.
A0902F4D-B394-43B1-81DD-AE487B69472C.jpeg
DD11F2A7-21CD-4F8E-B645-362C4D3D51FD.jpeg
FBECDB85-4A21-42B9-A2A0-43BF31D868B8.jpeg
Jag tror faktiskt det heter taupé Àven pÄ svenska. Det ska vara en fÀrg mellan grÄ och brun, utan att vara beige. Skall vara en ganska lÀttmatchad neutral fÀrg... Snygg tycker jag :)
 

Drakens

Omega
Blir vÀl lite bÀttre nÀr den Àr i titan tÀnker jag! Snygg som attan Àr den iaf.
Ja, den Àr pÄ inget sÀtt tyngande utan den Àr vÀl bara nÄgon mm pÄ lug till lug och höjden som kanske hade suttit fint! Men smaken vad gÀller dimensioner Böljar ju fram och tillbaka
 

Christoban

Cartier
Det hÀr blev inte sÄ pjÄkigt. Molequin alligator i taupe (vad nu det heter pÄ svenska) med ett viklÄs frÄn GS pÄ en Sbgv245. Matchar fÀrgen pÄ tavlan vÀl.
A0902F4D-B394-43B1-81DD-AE487B69472C.jpeg
DD11F2A7-21CD-4F8E-B645-362C4D3D51FD.jpeg
FBECDB85-4A21-42B9-A2A0-43BF31D868B8.jpeg

Jag tror faktiskt det heter taupé Àven pÄ svenska. Det ska vara en fÀrg mellan grÄ och brun, utan att vara beige. Skall vara en ganska lÀttmatchad neutral fÀrg... Snygg tycker jag :)

Jag tror att den officiella fackmannatermen Ă€r ”geggamojafĂ€rgat”..

En riktigt vass kombo Àr det i alla fall!
 
Topp