Skickar ut en frĂ„ga hĂ€râŠ
Under morgonen hade jag problem att fÄ lÄset pÄ lÀnken att stÀnga sig i lÄst lÀge pÄ min sbgx055. JÀmförde med det likadana lÄset pÄ min sbgx341. Det var definitivt nÄgot som var löst eller trasigt.
Ăppnade lĂ„set och det visade sig att en av de tvĂ„ fjĂ€drarna gĂ„tt av med nĂ„gon millimeter. (Den lĂ€ngs ner inringat i rött) Jag klippte dĂ„ till en ungefĂ€r lika lĂ„ng bit som den saknade delen av fjĂ€dern frĂ„n en stĂ„ltrĂ„d med samma diameter som mothĂ„ll. Nu stĂ€nger den sig precis som den ska.
För den som undrar sÄ slÀpper man pÄ de tvÄ skruvarna dÀr hÄlen markerats med blÄtt. FjÀdrarna ligget i spÄren dit de röda pilarna pekar. Sen skjuter man in hela paketet frÄn sidan, fÀster skruvarna. Drar dit ena skruven helt i en av de utrymmen som de blÄ pilarna pekar pÄ. Sedan trycker man ihop spÀnnet och drar den andra skruven. Ett jÀkla pill och utan förstorningslampa och bra mejslar/pinsett hade det aldrig gÄtt.
Funkar precis som det ska nu men undrar ÀndÄ om nÄgon vet om jag kan införskaffa nya fjÀdrar?
TÀnkte stÀlla frÄgan till klockmaster men dÀr jag bor saluför de inte gs sÄ oklart om de kommer kunna svara