• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Köp!
Den kommer aldrig stillas, inte förrÀn du har en.
Sen sÀljer du efter 2 veckor och du Àr fast i trÀsket med resten av oss.
Det kliar och abstinensen av nya klockor förvandlar dig:
385A13B4-2EDC-4AF4-967B-A84804B11BA4.jpeg
Ja det Àr ju risken.. Hittills har jag lyckats att hÄlla mig till de "billigare" prisklasserna typ Sarx, Sarb, SKX osv men snart gÄr det nog utför.. :happyhappy:

Kul att kunna posta hÀr igen, efter att ha Àgt sbga029 samt sbgj001 tidigare sÄ har jag varit helt sÄld och otroligt imponerand av GS. Vilka helt fantastiska klockor dom tillverkar.
Nu dök det upp en ref jag varit sugen pÄ en tid och det var bara att slÄ till.
sbgr097:)
IMG_20180525_170017_612.jpg

IMG_20180525_173729_402.jpg

IMG_20180526_110745_783.jpg

Kul att kunna posta hÀr igen, efter att ha Àgt sbga029 samt sbgj001 tidigare sÄ har jag varit helt sÄld och otroligt imponerand av GS. Vilka helt fantastiska klockor dom tillverkar.

Gratulerar! Otrolig tavla.

Grattis! Riktigt trevlig tavla till trevligt pris dÀr.

Nu kommer Ärets i-landsproblem...
gs_casio.JPG

Jag brukar normalt inte tveka utan tar min Astron nÀr det nalkas resa, men nu Àr hon pÄ egna Àventyr :meh:
IMG_3876.JPG

Just denna resa blir 1v jobb och 3v semester, men kÀnner mig kluven vilken som ska fÄ hÀnga med... Initialt var Casion given. Radiosynk, stryktÄlig och "billig", badbar och funkar ÀndÄ till lite uppklÀdd kvÀllsmundering. Men dÄ jag inte ska korsa nÄgra tidszoner, och GSŽn som syns pÄ synkningen (gjordes vid sommartidsbytet) inte behöver radiosynk, ocksÄ Àr badbar och passar till allt börjar jag vela. Den Àr givetvis lite dyrare och fÄr dÀrmed en nÄgot mildare behandling Àn G-shocken, men den Àr Ä andra sidan bekvÀm som en smekning. Tavlan skriker medelhav...
GS (sbgv025) + en plast g-shock (GW-M5610) eller slÄl-shocken? Vad sÀger församlingen?
*ber om ursÀkt för kladdiga klockor, barnen har fÄtt solkrÀm...

gs_casio.JPG

Jag brukar normalt inte tveka utan tar min Astron nÀr det nalkas resa, men nu Àr hon pÄ egna Àventyr :meh:
IMG_3876.JPG

Just denna resa blir 1v jobb och 3v semester, men kÀnner mig kluven vilken som ska fÄ hÀnga med... Initialt var Casion given. Radiosynk, stryktÄlig och "billig", badbar och funkar ÀndÄ till lite uppklÀdd kvÀllsmundering. Men dÄ jag inte ska korsa nÄgra tidszoner, och GSŽn som syns pÄ synkningen (gjordes vid sommartidsbytet) inte behöver radiosynk, ocksÄ Àr badbar och passar till allt börjar jag vela. Den Àr givetvis lite dyrare och fÄr dÀrmed en nÄgot mildare behandling Àn G-shocken, men den Àr Ä andra sidan bekvÀm som en smekning. Tavlan skriker medelhav...
GS (sbgv025) + en plast g-shock (GW-M5610) eller slÄl-shocken? Vad sÀger församlingen?
Ska du till ett varmt stÀlle sÄ hade jag tagit GShoclen enbart för att GSen inte har mikrojustering i spÀnnet. Ska du inte till ett varmare stÀlle sÄ hade jag tagit GSen.

gs_casio.JPG

IMG_3876.JPG

Ta bÄda.
Skickar konsultarvodet med via mail. ;)

Det Àr helt klart en poÀng. 1-0 G-shock ;)
Har för övrigt sjÀlv samma problem. Kommer vÀlja mellan SBGE015 och mm600. Samma funktioner (bÄda GMT, bÄda springdrive, bÄda Barbara), förutom att mm600 kan fÄ lite repor utan att jag börjar lipa. Det Àr lika jobbigt att vÀlja varje gÄng man har en resa planerad.

Har för övrigt sjÀlv samma problem. Kommer vÀlja mellan SBGE015 och mm600. Samma funktioner (bÄda GMT, bÄda springdrive, bÄda Barbara), förutom att mm600 kan fÄ lite repor utan att jag börjar lipa. Det Àr lika jobbigt att vÀlja varje gÄng man har en resa planerad.
Ta bÄda.
Cashing... börjar bli dyrt för er gossar

Jo, men i vanliga fall tar jag bara Astron och Äker :), nu kÀnns det riktigt fÄnigt att man inte bara tar en :bag:

HemförsÀkringen lÀr knappast tÀcka om du fÄr inbrott pÄ hotellet. Jag ska i och för sig bo pÄ femstjÀrnigt, men ÀndÄ.
JodÄ. Vi har folksam hemma och den normala hemförsÀkringen. Det gÄr att ha en utökad ocksÄ som tÀcker högre belopp.
IMG_20180526_215550.jpg

Kollade upp detta innan vi Äkte till Mallis, jag Àger ju ingen förmögenhet och en ensam GS Àr mer vÀrd Àn hela min samling men ÀndÄ :)

Precis. Är det en veckoresa tar jag minst med 4.
Nu Àr det ju drygt en mÄnad sÄ borde förstÄss ha minst 16st med mig :D. Just pÄ resor tycker jag det Àr skönt med bara en klocka. Den lÀmnar i princip aldrig handleden och mÄste vara badbar. Sen Àr det ju inte omöjligt att det blir nÄgot nyköp om det dyker upp nÄgot kul. Spanjorer brukar vara resonabla nÀr det kommer till priser :)

Är det nĂ„gon vĂ€nlig sjĂ€l som kan berĂ€tta för mig vilket bandverktyg det Ă€r jag behöver för att korta lĂ€nken pĂ„ min sbgr097 och möjligtvis vart det finns att bestĂ€lla?
20180529_233504.jpg

Tacksam för svar:)

Är det nĂ„gon vĂ€nlig sjĂ€l som kan berĂ€tta för mig vilket bandverktyg det Ă€r jag behöver för att korta lĂ€nken pĂ„ min sbgr097 och möjligtvis vart det finns att bestĂ€lla?
20180529_233504.jpg

Tacksam för svar:)
En 1.2mm mejsel bör göra jobbet. Köp bra kvalitet pÄ Àn gÄng, tycker man tjÀnar pÄ det.

Senast Àndrad:
84818555-5007-4103-BA71-6F19E0A88A2C.jpeg

Jag undrar lite om tavlan pĂ„ SBGH267G kan det tros att den Ă€r som Peacock att den Ă€r mer tonad pĂ„ armen Ă€n pĂ„ bild? (Dvs att tavel mönstret inte Ă€r lika markant nĂ€r man vĂ€l har den pĂ„ armen) Är det nĂ„gon som har erfarenhet Ă€r svag för blĂ„a tavlor just nu!

Tillbaka
Topp