• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

52CDCA08-325E-4137-9B39-B5DA6353C8CF.jpeg

Sommarklocka pÄ... vandrat runt pÄ Kobra Kai en del.. :)
Tror nog det Àr bÀsta dykarn faktiskt.

Tror nog det Àr bÀsta dykarn faktiskt.

Gillar den ocksÄ. Trots sin storlek sitter följer den handleden bra. Framförallt snygg med Seiko pÄ tavlan, endast GS upplever jag tavlan rÀtt tom.
PS. Du som guru, vet du kom det skulle kunna vara möjligt att byta ut dyklÄset till ett standard titan clasp lÄs för lÀnk?

Hallo. Är det nĂ„n som Ă€ger eller kĂ€nt o klĂ€mt pĂ„ en SBGT241? Tror jag blivit kĂ€r, sĂ„ tala mig gĂ€rna ur att jag lĂ€gger +30k pĂ„ en Quarz :) Helt sĂ„ld pĂ„ tavla, lĂ€nk, ja allting, speciellt lĂ€nk +storleken. Äger ingen quartz och skulle inte sakna servicekostnaderna!!!

Hallo. Är det nĂ„n som Ă€ger eller kĂ€nt o klĂ€mt pĂ„ en SBGT241? Tror jag blivit kĂ€r, sĂ„ tala mig gĂ€rna ur att jag lĂ€gger +30k pĂ„ en Quarz :) Helt sĂ„ld pĂ„ tavla, lĂ€nk, ja allting, speciellt lĂ€nk +storleken. Äger ingen quartz och skulle inte sakna servicekostnaderna!!!
Varför skulle nÄgon talas ur att köpa en GS kvarts? Bara att slÄ till :cigar:

KlÀmde pÄ den i Japan, riktigt grym. Hade gÀrna velat ha.. :- ) Sitter jÀttefint runt handleden, tunn, och bra mÄtt.

Provade Àven denna SBGV238G som var riktigt bra!

news_thumb_19.jpg

Senast Àndrad:
LÀnken Àr grym pÄ denna klocka, mjuk och följsam. LÀnkporr.
Den pÄminner om gamla nitade lÀnkarna eller jubelÀnk men utan rasselet som följer med Älder.
En sĂ„n klocka som fĂ„r en att titta snett pĂ„ Molle nĂ€r han ville ha tillbaka den.... ”my precious” moment :)

Hoppade pÄ GS tÄget för nÄgra veckor sedan och blev sÄld! Nu har jag förhoppningsvis nytt pÄ ingÄng om allt gÄr i lÄs sÄ dÄ mÄste denna skönhet lÀmna. Riktigt bra Kobra Kai pris utlovas vid smidig affÀr :)

IMG_3983.JPG

Den Àr fin. Det enda jag inte gillar med den Àr att det kanske Àr för mycket guld pÄ den och sÄ gillar jag inte riktigt de kapade visarna; eller sÄ har jag bara inte vant mig vid dem.

Jo, men de pÄ SBGE015 Àr extra kapade. De Àr vÀl egentligen inte kortare Àn övriga, men det trubbiga utseendet har jag inte riktigt lÀrt mig att uppskatta.

Hur Àr kÀnslan i datumringen?
De har ju lume, dÄ blir formen lite annorlunda.
Menar du GMT-ringen? PÄ stÄlmodellen har den hack, denna flyter fritt. KÀnslan Àr som pÄ vilken friktionsring som helst, dvs obefintlig. :)

De har ju lume, dÄ blir formen lite annorlunda.
Menar du GMT-ringen? PÄ stÄlmodellen har den hack, denna flyter fritt. KÀnslan Àr som pÄ vilken friktionsring som helst, dvs obefintlig. :)
Det var nÀstan den skillnaden jag vÀntade mig, friktionsring Àr ett plus. Det blir att hitta denna IRL och se hur bulkig den kÀnns pÄ armen. Det finns uppenbarligen mycket att gilla med den.

Tillbaka
Topp