• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

IMG_2194.jpeg

Missade tydligen en post för lördag och nr6, sÄ denna fÄr agera bÄde dag 6 & 7
Riktig jÀvla bra denna.

Söker efter en SBGA413 Shunbun att köpa, den verkar göra sig bra med diverse straps, nĂ„gon hĂ€r som fĂ„tt till nĂ„gon lyckad kombination? Bilder?! 😃

(Och om ngn har en att sĂ€lja, PMa gĂ€rna 🙂 )

Jag funderar pÄ att jaga upp en Àldre 9f i titan igen, jag saknar den jag en gÄng hade ibland

Just nu Àr siktet instÀllt pÄ antingen sbgt029 med dag+datum och vit tavla eller sbgx069 med mörkbrun/svart tavla och med guldindex+visare
BÄda har egentligen samma mönster i tavlan, men en har mönstret vÄgrÀt och den andra lodrÀt

IMG_0257.jpeg

Vit Àr mÄngsidig och stilrent. Dag+datum Àr bÄde anvÀndbart och snyggt, dessutom helt utgÄnget

IMG_0256.jpeg

Den bruna tavlan uppfattas oftast som svart och guld mot denna bakgrund Àr riktigt snyggt. BÄda Àr i samma boettutförande.
Sbgt har ”premium-detaljerna” som jag uppskattar, tĂ€ckt visarcentrum och index bredvid datumfönstret

IMG_0259.jpeg

Den jag en gÄng hade var sbgx067
IMG_0260.jpeg

Hmm, tÄl att kluras lite pÄ innan jakten kan börja ;)

Senast Àndrad:
Jag funderar pÄ att jaga upp en Àldre 9f i titan igen, jag saknar den jag en gÄng hade ibland

Just nu Àr siktet instÀllt pÄ antingen sbgt029 med dag+datum och vit tavla eller sbgx069 med mörkbrun/svart tavla och med guldindex+visare
BÄda har egentligen samma mönster i tavlan, men en har mönstret vÄgrÀt och den andra lodrÀt

IMG_0257.jpeg

Vit Àr mÄngsidig och stilrent. Dag+datum Àr bÄde anvÀndbart och snyggt, dessutom helt utgÄnget

IMG_0256.jpeg

Den bruna tavlan uppfattas oftast som svart och guld mot denna bakgrund Àr riktigt snyggt. BÄda Àr i samma boettutförande.
Sbgt har ”premium-detaljerna” som jag uppskattar, tĂ€ckt visarcentrum och index bredvid datumfönstret

IMG_0259.jpeg

Den jag en gÄng hade var sbgx067
IMG_0260.jpeg

Hmm, tÄl att kluras lite pÄ innan jakten kan börja ;)
SBGX har ju lĂ€tt snyggast indexđŸ‘ŒđŸŒđŸ˜‰
Guldvisare var hÀftigt, har du det sen innan?

vad mÄnga roliga referenser det finns!

Vad tror ni om det hÀr lilla rackaren som Àr pÄ gÄng? On the fly extension till GS lÀnk Àr det nog mÄnga som saknat, eller?

Tillbaka
Topp