• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Det kanske Ă€r lite ot för trĂ„den, men jag har tidigare försökt hitta info om det urverket utan framgĂ„ng. Kanske kan du peka mig i rĂ€tt riktning? Om det du sĂ€ger stĂ€mmer Ă€r det ju helt poĂ€nglöst med soldrift đŸ€”
ÄÀÀh *16 Ă„r var det pĂ„ första bytetđŸ«Ą skrev fel. Men har ialf för mig att ersĂ€ttningsbatterierna inte hade aamma garanti.

SBGX091 pÄ Bonetto Cinturini.
IMG_3158.jpeg

Skitsnygg! Har du redan slagit till pÄ en sÄdan som du trÄnade efter för nÄgon vecka sedan eller Àr det en snarlik som behöver kompletteras?
Tack, det Ă€r en sĂ„n som jag trĂ„nade efter, ja 😎
Riktigt trevlig och i mycket finare skick Àn vad bilderna visade. SÀljaren hade helt klart gjort sig en otjÀnst med bilderna dÄ han haft svÄrt att bli av med den. Ibland ska man ha lite tur :)
*Och för att svara pÄ min egen tidigare frÄga. Guldet Àr gul-guld helt utan dragning mot rosé, tavlan Àr vit-vit men strukturen plockar upp vÀrmen ifrÄn den inre polerade glasringen i guld.

Senast Àndrad:
Dagens GS.

IMG_6913.jpeg

LÀnken kommer frÄn nÄgon annan samtida Seiko men viklÄset Àr rÀtt och inte jag som gjort det hela.
Riktiga lÀnkar till 614x-8000 Àr svÄra att finna och kostar huggorm, ungefÀr lika mycket som klockorna vilket kÀnns konstigt.
Men det hela funkar, skönt med sladdriga lÀnkar.
Tycker ofta att moderna lÀnkar Àr för stadiga.

IMG_6912.jpeg

Senast Àndrad:
Plötsligt ser jag det, kraftreservmÀtaren gÄr Ät fel hÄll.
Hur ska jag förhÄlla mig till det hÀr som gammal instrumentmakare.
FÄr nog ta en tupplur, saker brukar klarna dÄ.
Ja, jag har ocksÄ alltid tyckt lite kontra-intuitivt att den laddas nedÄt!

Gamla bettan hÀr nedan som var min första spring drive med coola Samurai-hugg power reserven

Var mycket roligare och spegelvÀnd visare bÀttre.
1000018087.png
1000018088.png

Ja, jag har ocksÄ alltid tyckt lite kontra-intuitivt att den laddas nedÄt!

Gamla bettan hÀr nedan som var min första spring drive med coola Samurai-hugg power reserven

Var mycket roligare och spegelvÀnd visare bÀttre.
1000018087.png
1000018088.png

En sÄn Spring Drive kan jag tÀnka mig.
Men mÀtaren gÄr ju tyvÀrr ochsÄ motsols, fan.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp