• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

SÄ jÀkla bra!
IMG_2610.jpeg
Riktigt hÀrlig tavla

Den fÄr mer och mer tid pÄ handleden. AnvÀnder den mest pÄ lÀnk nu faktiskt..

Funderade pÄ att uppgradera till en spring drive, men det Àr nÄgot trevligt med att den Àr sÄ clean. Inget datum att stÀlla om, alltid rÀtt. Jobbigt med sommartid bara.

SBGX319

1000013752.jpg

Bilagor

• 1000013754.jpg
    1000013754.jpg
    443.6 KB · Visningar: 2
  • 1000013753.jpg
    1000013753.jpg
    381.2 KB · Visningar: 2

Funderade pÄ att uppgradera till en spring drive, men det Àr nÄgot trevligt med att den Àr sÄ clean. Inget datum att stÀlla om, alltid rÀtt. Jobbigt med sommartid bara.

SBGX319

1000013752.jpg
InstÀmmer, den rena tavlan och formen Àr riktigt bra. Dock kul att kunna varva, tycker det Àr skoj med bÄde manuellt och Spring Drive.
IMG_2541.jpeg

Senast Àndrad:

SBGX319

1000013752.jpg
Supersnygg, om du mot förmodan skulle fÄ för dig att vilja sÀlja den nÄn gÄng sÄ finns jag hÀr

Har bestÀllt ett brunt bespoke strutsband till denna frÄn Genteel. Blir spÀnnande.

IMG_4249.jpeg
Vad Àr det för parametrar du kan göra vid en sÄdan bestÀllning? Ett i mitt tycke vanligt problem med band pÄ denna (och liknande boetter med kraftiga luggar) Àr att det lÀtt blir mindre snygga glipor just i infÀstningen. Ibland sticker bandhornen ut som vassa spröt för att stiftet sitter lÄngt in, i andra lÀgen blir det en stor glipa mot boetten dÄ stiftet sitter lÄngt ut istÀllet. GS egna originalband Àr ofta lite tjockare packade just vid infÀstningen, men det Àr svÄrt att hitta ifrÄn andra leverantörer.

Vad Àr det för parametrar du kan göra vid en sÄdan bestÀllning? Ett i mitt tycke vanligt problem med band pÄ denna (och liknande boetter med kraftiga luggar) Àr att det lÀtt blir mindre snygga glipor just i infÀstningen. Ibland sticker bandhornen ut som vassa spröt för att stiftet sitter lÄngt in, i andra lÀgen blir det en stor glipa mot boetten dÄ stiftet sitter lÄngt ut istÀllet. GS egna originalband Àr ofta lite tjockare packade just vid infÀstningen, men det Àr svÄrt att hitta ifrÄn andra leverantörer.
Man kan speca det mesta i bestÀllningen: skall bandet vara stoppat eller inte, typ av stygn, material pÄ lining pÄ insidan osv osv.

Trots det Àr det ju alltid en liten chansning, Àven om man fÄr en rÀtt bra uppfattning om man tittar pÄ deras produktbilder etc. Hoppas det blir bra :)

Kul med nya slÀpp. Gillar den nya blÄ. tavlan men caset Àr pÄ tok förstort. Om den kommer i en 36mm modell sÄ skulle jag inte tveka en sekund att köpa den vita igen. Nya kronografen var ocksÄ rÀtt kul.

DO01039965.jpeg

Kul med nya slÀpp. Gillar den nya blÄ. tavlan men caset Àr pÄ tok förstort. Om den kommer i en 36mm modell sÄ skulle jag inte tveka en sekund att köpa den vita igen. Nya kronografen var ocksÄ rÀtt kul.

DO01039965.jpeg
Ja, den nya varianten av Tentagraph Àr klart lÀcker.

Men priset Äkte upp 90 900 kr jÀmfört med de tidigare varianterna, tack vare nÄgra gram roséguld. De ursprungliga varianterna Àr jÀttedyra och den nya jÀtte-jÀttedyr.

Ja, den nya varianten av Tentagraph Àr klart lÀcker.

Men priset Äkte upp 90 900 kr jÀmfört med de tidigare varianterna, tack vare nÄgra gram roséguld. De ursprungliga varianterna Àr jÀttedyra och den nya jÀtte-jÀttedyr.

Å andra sidan gick ju SLGW007G ned iom att den Ă€r i stĂ„l och inte i titan, sĂ„ om man köper bĂ„da sĂ„ jĂ€mnar det ut sig

😉

GS Àr ju duktiga pÄ att hitta pÄ diverse saker att fira, denna gavs ut för att fira 50 Är med 44GS-boett.
Den Àr riktigt fin. Har varit sugen lÀnge pÄ lillebror SBGW299 som skulle passa mina lite mindre handleder bÀttre. Men ruskigt nöjd med min SBGW321. Funderar pÄ att komplettera med lÀnk.
DO01053759.jpeg

Bilagor

• DO01053759.jpeg
    DO01053759.jpeg
    666.8 KB · Visningar: 1
Kul helglĂ€sning med mycket bilder đŸ€“

Tillbaka
Topp