Riktigt hÀrlig tavlaSÄ jÀkla bra!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt hÀrlig tavlaSÄ jÀkla bra!
![]()
InstÀmmer, den rena tavlan och formen Àr riktigt bra. Dock kul att kunna varva, tycker det Àr skoj med bÄde manuellt och Spring Drive.Den fÄr mer och mer tid pÄ handleden. AnvÀnder den mest pÄ lÀnk nu faktiskt..
Funderade pÄ att uppgradera till en spring drive, men det Àr nÄgot trevligt med att den Àr sÄ clean. Inget datum att stÀlla om, alltid rÀtt. Jobbigt med sommartid bara.
SBGX319
![]()
Jag antar att du menar att varva mellan lÀnk och lÀder, inte urverk (eftersom sbgx319 Àr kvarts med 9f61)?InstÀmmer, den rena tavlan och formen Àr riktigt bra. Dock kul att köra kunna varva, tycker det Àr skoj med bÄde manuellt och Spring Drive.
![]()
Tack. Syftade till att varva mellan verk. Oavsett om det Àr kvarts, high beat eller SD.Jag antar att du menar att varva mellan lÀnk och lÀder, inte urverk (eftersom sbgx319 Àr kvarts med 9f61)?
Din röda tavla Àr riktigt vass![]()
Supersnygg, om du mot förmodan skulle fÄ för dig att vilja sÀlja den nÄn gÄng sÄ finns jag hÀrDen fÄr mer och mer tid pÄ handleden. AnvÀnder den mest pÄ lÀnk nu faktiskt..
Funderade pÄ att uppgradera till en spring drive, men det Àr nÄgot trevligt med att den Àr sÄ clean. Inget datum att stÀlla om, alltid rÀtt. Jobbigt med sommartid bara.
SBGX319
![]()
Har bestÀllt ett brunt bespoke strutsband till denna frÄn Genteel. Blir spÀnnande.
![]()
Vad Àr det för parametrar du kan göra vid en sÄdan bestÀllning? Ett i mitt tycke vanligt problem med band pÄ denna (och liknande boetter med kraftiga luggar) Àr att det lÀtt blir mindre snygga glipor just i infÀstningen. Ibland sticker bandhornen ut som vassa spröt för att stiftet sitter lÄngt in, i andra lÀgen blir det en stor glipa mot boetten dÄ stiftet sitter lÄngt ut istÀllet. GS egna originalband Àr ofta lite tjockare packade just vid infÀstningen, men det Àr svÄrt att hitta ifrÄn andra leverantörer.Har bestÀllt ett brunt bespoke strutsband till denna frÄn Genteel. Blir spÀnnande.
![]()
Man kan speca det mesta i bestÀllningen: skall bandet vara stoppat eller inte, typ av stygn, material pÄ lining pÄ insidan osv osv.Vad Àr det för parametrar du kan göra vid en sÄdan bestÀllning? Ett i mitt tycke vanligt problem med band pÄ denna (och liknande boetter med kraftiga luggar) Àr att det lÀtt blir mindre snygga glipor just i infÀstningen. Ibland sticker bandhornen ut som vassa spröt för att stiftet sitter lÄngt in, i andra lÀgen blir det en stor glipa mot boetten dÄ stiftet sitter lÄngt ut istÀllet. GS egna originalband Àr ofta lite tjockare packade just vid infÀstningen, men det Àr svÄrt att hitta ifrÄn andra leverantörer.
Vill sÄklart se bilder nÀr du fÄtt bandet.Har bestÀllt ett brunt bespoke strutsband till denna frÄn Genteel. Blir spÀnnande.
![]()
Supersnyggt!Kom igen nu, fram med dem
![]()
Snyggt!Kom igen nu, fram med dem
![]()
Ja, den nya varianten av Tentagraph Àr klart lÀcker.Kul med nya slÀpp. Gillar den nya blÄ. tavlan men caset Àr pÄ tok förstort. Om den kommer i en 36mm modell sÄ skulle jag inte tveka en sekund att köpa den vita igen. Nya kronografen var ocksÄ rÀtt kul.
![]()
SLGW007G | Grand Seiko
Grand Seiko official site. Made by hand for those who value perfection. Grand Seiko raises the pure essentials of watchmaking to the level of art.www.grand-seiko.com
![]()
Ă andra sidan gick ju SLGW007G ned iom att den Ă€r i stĂ„l och inte i titan, sĂ„ om man köper bĂ„da sĂ„ jĂ€mnar det ut sigâŠâŠJa, den nya varianten av Tentagraph Ă€r klart lĂ€cker.
Men priset Äkte upp 90 900 kr jÀmfört med de tidigare varianterna, tack vare nÄgra gram roséguld. De ursprungliga varianterna Àr jÀttedyra och den nya jÀtte-jÀttedyr.
![]()
SLGC006G | Grand Seiko
Grand Seiko official site. Made by hand for those who value perfection. Grand Seiko raises the pure essentials of watchmaking to the level of art.www.grand-seiko.com
![]()
SLGC001G | Grand Seiko
Mycket snygg !SvÄrslaget med 10.5mm tjocklek, 44GS och springdrive.
![]()
![]()
Ser ut som SBGY009 som inte tillverkas lÀngre. Har för mig att detta var en anniversary edition (limited).Mycket snygg !
Tittade efter den dÀr pÄ GS hemsida.
Kan inte hitta en blÄ?
Tack för svar! Ser ut att stÀmma braSer ut som SBGY009 som inte tillverkas lÀngre. Har för mig att detta var en anniversary edition (limited).
GS Àr ju duktiga pÄ att hitta pÄ diverse saker att fira, denna gavs ut för att fira 50 Är med 44GS-boett.Ser ut som SBGY009 som inte tillverkas lÀngre. Har för mig att detta var en anniversary edition (limited).
Den Àr riktigt fin. Har varit sugen lÀnge pÄ lillebror SBGW299 som skulle passa mina lite mindre handleder bÀttre. Men ruskigt nöjd med min SBGW321. Funderar pÄ att komplettera med lÀnk.GS Àr ju duktiga pÄ att hitta pÄ diverse saker att fira, denna gavs ut för att fira 50 Är med 44GS-boett.