• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

För fÄ bilder i trÄden igen.
Jag bidrar med en om Àn kvalitetsmÀssigt bristfÀllig.

IMG_5239.jpeg

Det blir 61GS idag ocksÄ. Om Àn inte lika finjusterad.
Jag minns inte om jag frĂ„gat detta förut men pĂ„ detta verk kan man ju stĂ€lla dagen genom att vid tolvslaget gĂ„ fram och tillbaka över kl. 00.00 för att ”quicksetta” dagen.
Är det osunt för verket?

Förtydligande, denna har bara quickset pÄ datum, inte pÄ dagskivan

IMG_5240.jpeg

Senast Àndrad:
Jag minns inte om jag frĂ„gat detta förut men pĂ„ detta verk kan man ju stĂ€lla dagen genom att vid tolvslaget gĂ„ fram och tillbaka över kl. 00.00 för att ”quicksetta” dagen.
Är det osunt för verket?

IMG_5240.jpeg

Jag trodde det var sÄ man gjorde med dag-instÀllning?

Fan vad den Àr snygg!
Tack! 🙏🏿â˜ș Jag var ganska sen pĂ„ just denna modellen, tyckte att den kanske var lite för ”prĂ„lig” med tavlan och 2-t, plus att jag hade andra sbgx med samma boett... DĂ„ den vĂ€l börjat gro pĂ„ mej var jag tvungen att slĂ„ till dĂ„ den dök upp via Timepeaks. Nu har jag inte Ă„ngrat mig :)

VĂ€ldigt trevlig modell, speciellt med day-date tycker jag, dĂ„ det pĂ„minner om Ă€ldre GS! đŸ‘ŒđŸ»
Denna Ă€r ifrĂ„n 2015, och 10 Ă„r Ă€r ju ingen Ă„lder i sammanhanget (sĂ„ den faller ju inte inom ramen för vad vi kallar â€Ă€ldre”). Min sbgt002 ifrĂ„n ÂŽ96 tycker jag dock kan fĂ„ kallas Ă€ldre med lite snĂ€lltolkning :) Jag har verkligen börjat gilla day/date igen (man har vĂ€l blivit nostalgisk pĂ„ Ă€ldre dar).

Är det osunt för verket?

Förtydligande, denna har bara quickset pÄ datum, inte pÄ dagskivan

IMG_5240.jpeg

Glest med Äterkoppling pÄ den hÀr frÄgan.
@kuma-kun du har garanterat koll pÄ det hÀr tÀnker jag?

Idag lÀmnade jag min GS dykare till KlockmÀster Frölunda Torg 7 Göteborg.

De kunde absolut hjÀlpa till att skicka till NederlÀnderna etc trots de inte Àr AD lÀngre.

Jag vet att man sÀkert kan skicka sjÀlv etc. Men jag tycker det kÀnns bÀttre nÄgon annan administrerar och jag betalar.

Idag lÀmnade jag min GS dykare till KlockmÀster Frölunda Torg 7 Göteborg.

De kunde absolut hjÀlpa till att skicka till NederlÀnderna etc trots de inte Àr AD lÀngre.

Jag vet att man sÀkert kan skicka sjÀlv etc. Men jag tycker det kÀnns bÀttre nÄgon annan administrerar och jag betalar.
Tack, bra att veta!
Är det nĂ„gon speciell anledning till varför du valde dem och inte Bergströms? För de Ă€r vĂ€l AD för GS?

Tack, bra att veta!
Är det nĂ„gon speciell anledning till varför du valde dem och inte Bergströms? För de Ă€r vĂ€l AD för GS?

Nja, jag har varit mycket hos dem och de Àr alltid trevliga. Och sÄ bor jag ganska nÀra.

Bergströms Àr sÀkert schyssta ocksÄ, men om jag kan undvika centrala Göteborg sÄ gör jag alltid det.

Tillbaka
Topp