• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tack för svaret. Jag gillar lÀnken men framförallt att den Àr i 41mm. Det enda jag funderat pÄ Àr just vattentÀtheten. Jag badar aldrig med mina klockor men dÄ och dÄ Àr man ju ute i hÀllregn och det Àr vÀl enda kravet för min del att den ska palla sÄnt.

Lite regn eller tex vattenstÀnk nÀr man diskar Àr inga problem för en Navitimer.

Fortfarande pÄ gummi. Me like, alot!

5957F7BC-F2E5-4226-AD0B-EA074A5DB509.jpeg

Jag försökte förgÀves hotta upp klockan, men det sket sig. Jag hittade ett grymt snyggt blÄtt strap i stingrocka i Vietnam. Jag betalade mina 1500 kr och vÀntade..... och vÀntade, skrev brev och vÀntade. Jag fick ett svar med en förfrÄgan om ett annat strap kunde vara aktuellt i stÀllet för det jag köpt. Nej, svarade jag. Jag vill ha det jag bestÀllt. VÀntade och vÀntade, till det kom. TyvÀrr var det inte den fÀrgen jag köpt sÄ efter viss diskussion fick jag pengarna tillbaka, nÀstan. I gÄr skickade jag tillbaka det och drömmen om ett udda straps som lyfter kvarstÄr.

HÀr Àr det jag köpte som jag aldrig fick.
DSC08884.jpg

HÀr Àr det som jag blev erbjuden istÀllet eftersom det jag köpt inte gick att fÄ fram.
icm_fullxfull.195060423_dvvv4bdbm0ows0oc0004.jpg

HÀr Àr det som kom som sÀljaren tyckte var detsamma som det jag köpt.

IMG_2363.JPG

Idén med ett blÄtt stingrockastraps var kul, men efter 4 mÄnader tog den slut. LÀnk Àr sÀkert kul, men jag söker nÄgot extra. Tips pÄ band som lyfter en sÄn hÀr till ytterligare en nivÄ? Neontetra kanske?
IMG_2235.JPG
Satan va risig finish. Man bör inte handla frÄn Vietnam, dels hÄller de ofta lÄg kvalitét nÀr det görs hemma i hyddor, dels skiter de fullstÀndigt i om de jagar/fiskar sönder och utrotar arter totalt. De har noll reglering eller djurskydd. Inget att supporta. PÄ samma nivÄ som barnarbete och kopior imo.

HÀr Àr ett fint armband i annat exotiskt skinn som skulle passa din klocka perfekt:
https://www.ebay.com/itm/RIOS1931-Germany-Genuine-Alligator-Watch-Band-20-mm-Ocean-Blue-Ambassador/273015048428

Senast Àndrad:
Satan va risig finish. Man bör inte handla frÄn Vietnam, dels hÄller de ofta lÄg kvalitét nÀr det görs hemma i hyddor, dels skiter de fullstÀndigt i om de jagar/fiskar sönder och utrotar arter totalt. De har noll reglering eller djurskydd. Inget att supporta. PÄ samma nivÄ som barnarbete och kopior imo.

HÀr Àr ett fint armband i annat exotiskt skinn som skulle passa din klocka perfekt:
https://www.ebay.com/itm/RIOS1931-G...048428?hash=item3f90f708ec:g:SuoAAOxydkZRkQgZ

LÀnken fungerar inte nÀr jag klickar pÄ den.

https://www.ebay.com/itm/RIOS1931-Germany-Genuine-Alligator-Watch-Band-20-mm-Ocean-Blue-Ambassador/273015048428
Vi fÄr se hur det gÄr nÀr jag skickat det i retur. Nu skickas det till hans hemadress. NÀr det kom till mig kom det frÄn en plastfabrik i Singapore. Det var dock rocka, men de ville nog att det skulle se ut som plastartiklar i tullen. Tullen kommer sÀkert att öppna det. DÄ ser tullen att det gÄtt via plastfabrik i Singapore. Jag anvÀnde samma kuvert som det kom i men i postens blÄ. Tack för tipset. Jag Àr ÀndÄ sugen pÄ rocka men jag vill inte bidra till tjuvfiske.

Tillbaka
Topp