• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

198AC4FD-9F0D-400E-850B-2964FC872E90.jpeg
DEB1B999-034E-4FED-B138-88E1243FFC87.jpeg

KÀnner en hatstorm komma, mitt svar Àr design dÄ nÀstan alla modeller kÀnns icke-stilrena, överdimensionerade och skrikiga med gulddetaljer i överflöd. Sedan sÄ Àr jag rÀtt biased dÄ en person som jag avskyr (överdriven, falsk, Àlskar att synas/höras) hade en stor blaffig Breitling, och det har tyvÀrr satt sina spÄr hos mig.

MEN, tvÄ modeller som jag tycker Àr riktigt snygga och absolut skulle vilja ha Superocean Heritage i rosé guld (för övrigt enda klockan som passar med mesh) och Chronomat 44 Raven.

Lite som att sÀga att Rolex Àr trÄkiga, det Àr en frÄga om tycke och smak. Rolex Àr minimalistiska (i stort sett), Breitling Àr genomarbetade med ett gott öga för detaljer. Visst finns det blingiga Breitling, men generellt tycker jag inte dem Àr det. Jag Àr dock inte förvÄnad över ditt val av Breitling modell, det Àr nÀmligen precis den modellen som Rolex folk (och övriga inte Breitling fantaster) vanligen vÀljer ur Breitlings sortiment.

Senast Àndrad:
Lite som att sÀga att Rolex Àr trÄkiga, det Àr en frÄga om tycke och smak. Rolex Àr minimalistiska (i stort sett), Breitling Àr genomarbetade med ett gott öga för detaljer. Visst finns det blingiga Breitling, men generellt tycker jag inte dem Àr det. Jag Àr dock inte förvÄnad över ditt val av Breitling modeller, det Àr nÀmligen precis den modellern som Rolex folk (och övriga inte Breitling fantaster) vanligen vÀljer ur Breitlings sortiment.

100%, det Àr subjektivt och jag kan absolut förstÄ varför folk gillar Breitling ocksÄ. Ah, intressant att veta att det Àr vanliga modeller för oss icke-fantaster!:)

bra med en Breitling trÄd!
LÄt oss diskutera varför tycker i Breitling har blivit en "pizzabagarklocka"? och vart har dem misslyckats med sin marknadsföring eller design?NÀr jag var mindre under 90 talet var ju Breitling den absolut bÀsta vad man kunde ha. Nu ser ju folk ner pÄ dig om du har en Breitling. Har haft nÄgra genom Ären men skÀms typ att ha pÄ mig dem. Hur kÀnner ni andra ?

Även jag har reflekterat över detta, frĂ„n top notch till mĂ€rket alla Ă€lskar att hata, det Ă€r sjukt intressant ur ett brand managementperspektiv hur / vad som egentligen hĂ€nde. Tror sjĂ€lv att blinget och det faktum att verken var relativt simpla inköpta standardgrejer bidrog, samt en riktig brokig portfölj av modeller. NĂ€r verken vĂ€l rĂ€ttades till med B01 inhouse var det till en prispunkt som det fallande varumĂ€rket inte motiverade.
MEN, Kern har en plan var sÄ sÀker - jag tror att Breitling gÄr mot en ljus(are?) framtid. Den nya 42 mm chronomaten hade jag i vart fall gÀrna testat, och det tog 30 Är men iaf jag tycker att de gamla ufona gÄtt frÄn att enbart vara vulgÀra till klassikerstatus.

Även jag har reflekterat över detta, frĂ„n top notch till mĂ€rket alla Ă€lskar att hata, det Ă€r sjukt intressant ur ett brand managementperspektiv hur / vad som egentligen hĂ€nde. Tror sjĂ€lv att blinget och det faktum att verken var relativt simpla inköpta standardgrejer bidrog, samt en riktig brokig portfölj av modeller. NĂ€r verken vĂ€l rĂ€ttades till med B01 inhouse var det till en prispunkt som det fallande varumĂ€rket inte motiverade.
MEN, Kern har en plan var sÄ sÀker - jag tror att Breitling gÄr mot en ljus(are?) framtid. Den nya 42 mm chronomaten hade jag i vart fall gÀrna testat, och det tog 30 Är men iaf jag tycker att de gamla ufona gÄtt frÄn att enbart vara vulgÀra till klassikerstatus.
30 Är?

den var fin !
Vad tycker du om den nya modellen frÄn förra Äret ? Med orangetavla ?
Tack!
Jag har inte klĂ€mt pĂ„ dem ”live” bara sett bilder, men jag gillar dem dock har jag svĂ„rt för den svarta ”gummibezeln” hade hellre sett en i stĂ„l.
Edit: sÄg nu att bezeln verkar vara keramisk. DÄ gillar jag den.

Senast Àndrad:

Simpla inköpta standardgrejer? Det var inte direkt Miyota som anvÀndes. Det var modifierade COSC certifierade (2000) ETA-verk av högsta klass. VÀldigt stabila och bra urverk som kan servas av dem flesta urmakare, och som hÄller tiden vÀldigt bra. Kan inte tÀnka mig bÀttre verk för den tidsperioden.

Senare ja, men frÄn första början hade Chronomaterna standard 7750 direkt frÄn ETA utan anpassningar - tror inte ens de var mÀrkta Breitling. Knappast i linje med mÀrkets svansföring?

Senare ja, men frÄn första början hade Chronomaterna standard 7750 direkt frÄn ETA utan anpassningar - tror inte ens de var mÀrkta Breitling. Knappast i linje med mÀrkets svansföring?
En grej jag lÀrt mig hÀr pÄ KS. Man gÄr inte in i en trÄd för ett specifikt mÀrke, för att sedan sÄga mÀrket.

Tidigare (den tiden du avser) sÄ var 7750 ett av dem bÀsta urverken pÄ marknande. SÄ det passade utmÀrkt till vad du kallar Breitling svansföring. Dessa urverk anvÀndes i mÀngder av extremt exklusiva armbandsur och mÀrken.

Har denna trÄd blivit lunarstorm reborn eller? Varför ens lÀgga ner tid om man uppenbart ogillar mÀrket och designen? Det finns andra trÄdar dÀr man kanske gillar nÄgot. SkÀms man för att bÀra Breitling (eller nÄgot annat) och bryr sig sÄ mycket om vad andra tycker sÄ har man extremt stora problem med sin sjÀlvkÀnsla och bör jobba pÄ det. Man gÄr vÀl inte in i KS entusiasttrÄd för mÀrket heller?

Har denna trÄd blivit lunarstorm reborn eller? Varför ens lÀgga ner tid om man uppenbart ogillar mÀrket och designen? Det finns andra trÄdar dÀr man kanske gillar nÄgot. SkÀms man för att bÀra Breitling (eller nÄgot annat) och bryr sig sÄ mycket om vad andra tycker sÄ har man extremt stora problem med sin sjÀlvkÀnsla och bör jobba pÄ det. Man gÄr vÀl inte in i KS entusiasttrÄd för mÀrket heller?

Tjena Jens bra skrivet :)

Men den anvÀndare diggar ju IWC :rolleyes:
Tror denna diggar Kerns nerdragningar/lÀggningar mm ;)
PS Jag har aldrig rört en IWC under hela mitt liv :chicken: :blackalien: (om detta nu har hÀnt sÄ mÄste jag vart as packad asg ) :hungover:
I sÄ fall förnekar jag detta.
Jag bjuder pÄ denna ironi i denna pandemi ;)

//Simon

Tjena Jens bra skrivet :)

Men den anvÀndare diggar ju IWC :rolleyes:
Tror denna diggar Kerns nerdragningar/lÀggningar mm ;)
PS Jag har aldrig rört en IWC under hela mitt liv :chicken: :blackalien: (om detta nu har hÀnt sÄ mÄste jag vart as packad asg ) :hungover:
I sÄ fall förnekar jag detta.
Jag bjuder pÄ denna ironi i denna pandemi ;)

//Simon
Jag gillar dock ocksÄ IWC. Speciellt min Aquatimer som jag anvÀnder mycket. ;)

Men ska vi vara Àrliga och opartiska. Jag har ju bÄda. IWCn Àr mil efter Breitling i finish och premiumkÀnsla. Inte samma liga.

Jag gillar dock ocksÄ IWC. Speciellt min Aquatimer som jag anvÀnder mycket. ;)

Men ska vi vara Àrliga och opartiska. Jag har ju bÄda. IWCn Àr mil efter Breitling i finish och premiumkÀnsla. Inte samma liga.

Jag vet inget om just IWC endast att Kern vart vd som senare sÄgade av Breitling med div saker och modeller.
Jag har inte tafsat pÄ din IWC klocka sÄ inget @metoo pÄ mej mannen :eek: :D ;)

Ang mitt tidigare sÄ var det lite ironi till 30 Är inlÀgget :rolleyes:

//Simon

Senast Àndrad:
@lex

Du har en super fin klocka men snÀlla ta lite bÀttre bilder om du vill fÄ sÄlt den!
Det Àr skillnad pÄ om man vill fÄ sÄlt en SKX007 för en 2k Àn en breitling för 20+ tusen
sen fÄr du gÀrna lÀgga upp nÄn bild hÀr i trÄden med

Kan man hitta priser pÄ Breitling armband(inkl spÀnne) och lÀnkar nÄgonstans?
Gillar tex. Superocean Heritage ii men har svÄrt för mesh och knottrigt gummi.

@lex

Du har en super fin klocka men snÀlla ta lite bÀttre bilder om du vill fÄ sÄlt den!
Det Àr skillnad pÄ om man vill fÄ sÄlt en SKX007 för en 2k Àn en breitling för 20+ tusen
sen fÄr du gÀrna lÀgga upp nÄn bild hÀr i trÄden med
Ok, Tack för tipset! jag ska försöka ta en fin bild och göra en bildbump av annonsen vid tillfÀlle. :)

Tillbaka
Topp