• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rulle

Audemars
Behöver lite tips dÄ jag Àr sugen pÄ att köpa denna begagnade Navitimer. Jag vill gÀrna byta till ett brunt lÀder, kan det skilja mellan modeller om det funkar eller inte?

NÄgot annat jag bör tÀnka pÄ eller Àr det bara att slÄ till?
just den pÄ bilden gÄr det ej att byta till lÀder pÄ eftersom lÀnken Àr intregerad.
men det finns mÄÄÄnga andra navi modeller dÀr det gÄr att byta till lÀder lÀtt pÄ
 

Dman

Omega
Tack för svar, det var ju synd :(

Finns inte sÄ mÄnga vita pandor dessvÀrre med vingarna kl 12.
 
Senast Àndrad:

Nilas

Patek
2-Faktor
TrÄden verkar ha gÄtt i tidig vintervila.
Duger inte sÄ jag bjussar pÄ lite Evo :).
unUD1LL.jpg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Eftersom jag inte fÄr tag i en gul eller orange Superocean, sÄ tÀnkte jag byta tavla pÄ min Superocean.
NÄgon som har ett hum om vad tavelbyte kan pÄ ett ungefÀr kosta hos AD?
 

Boozer_87

Panerai
De pÄ Breitling har skev syn pÄ en klockas storlek. De marknadsförde nÄgon dykare (tror det var orange SuperOcean?) pÄ 36 mm som dammodell. :D
Mycket handlar ju Àven om höjd, har panna som Àr 44mm och 13mm hög+ kronskydd, upplevs ÀndÄ som mindre och mer lÀttburen Àn ex chronomat pÄ knappt 17 mm höjd. Bara en tanke :)
 

Acey99

Omega
Eftersom jag inte fÄr tag i en gul eller orange Superocean, sÄ tÀnkte jag byta tavla pÄ min Superocean.
NÄgon som har ett hum om vad tavelbyte kan pÄ ett ungefÀr kosta hos AD?
Kommer bli dyrt. RÀkna med minst 2000:- för bara arbetet. Sedan tillkommer pris för nya visare, nÄgra hundringar som rekommenderas att byta om tavlan varit loss.
Problemet med att byta tavlan hos AD Àr att de troligtvis kommer neka dig att utföra arbetet, förutsatt att klockan Àr COSC certifierad.
FrÄgade sjÀlv för mÄnga Är sedan. AD'n kunde ta emot klockan men var sedan tvungen att skicka den vidare till Breitling i Schweiz..
Tutto sommato skulle det kosta mig ca. 12.000:- om jag minns rÀtt Är 2005 för min dÄvarande Chronomat.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Kommer bli dyrt. RÀkna med minst 2000:- för bara arbetet. Sedan tillkommer pris för nya visare, nÄgra hundringar som rekommenderas att byta om tavlan varit loss.
Problemet med att byta tavlan hos AD Àr att de troligtvis kommer neka dig att utföra arbetet, förutsatt att klockan Àr COSC certifierad.
FrÄgade sjÀlv för mÄnga Är sedan. AD'n kunde ta emot klockan men var sedan tvungen att skicka den vidare till Breitling i Schweiz..
Tutto sommato skulle det kosta mig ca. 12.000:- om jag minns rÀtt Är 2005 för min dÄvarande Chronomat.
Tack för svar! Fy sjutton va dyrt. Om det kostade ca 12kkr för 15 Är sedan, sÄ lÀr det inte kosta mindre nu. Mycket billigare hos Tudor.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Tack för svar! Fy sjutton va dyrt. Om det kostade ca 12kkr för 15 Är sedan, sÄ lÀr det inte kosta mindre nu. Mycket billigare hos Tudor.
12.000 lÄter helt galet.

Det finns duktigt folk pÄ forumet som kan hjÀlpa dig, Àven andra urmakare som inte Àr AD bör kunna utföra jobbet betydligt billigare. Om du inte promt kÀnner att du mÄste gÄ till en AD
 
Topp