• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

TÀnkte köpa en av dessa till min a17360.
Men dessa tvÄ tavlor Àr för modeller tidigare Àn a17360. Blir det inte skumt och svÄrt att sÀlja klockan i framtiden?

3C11AAAB-DCDD-4066-965A-BD3100F18087.jpeg
3B2DE52B-4FB5-43FE-9ADB-C8E561CF0194.jpeg

Gul tavla och ett sailstrap med matchande sömmar skulle nog bli snyggt. Bilden stulen frÄn Royal straps sida.
EF954AEF-2436-414C-B665-9DB4B0D418C6.jpeg

VÀldigt dÄlig koll pÄ StockholmsomrÄdet, men finns sÀkert nÄgon hÀr som har koll :)
Spara orginaltavlan, sÄ borde det ju inte vara nÄgra problem nÀr den ska sÀljas heller.
I vÀrsta fall fÄr jag köpa den ;)
image.jpg

jag röstar pÄ orange.
Gul tavla och ett sailstrap med matchande sömmar skulle nog bli snyggt. Bilden stulen frÄn Royal straps sida.
EF954AEF-2436-414C-B665-9DB4B0D418C6.jpeg

Vet nÄgon av er ifall tavlorna kommer passa min a17360? Jag menar det sitter Ätminstone samma urverk i dem. Men boetten kan skilja? Ringde Breitling AD, de svarade att tavlorna byts endast hos Breitling i Schweiz och dÄ mÄste man ocksÄ betala för en tÀthetsservice.

Senast Àndrad:
Vet nÄgon av er ifall tavlorna kommer passa min a17360? Jag menar det sitter Ätminstone samma urverk i dem. Men boetten kan skilja? Ringde Breitling AD, de svarade att tavlorna byts endast hos Breitling i Schweiz och dÄ mÄste man ocksÄ betala för en tÀthetsservice.

Hej
Jag vet inte om dessa passar i din klocka. Men rÀkna in att du mÄste byta visare dÄ dessa brukar vara sköra samt att dom inte sitter fast efter dom har demonterat dom.
TP s service Àr tillbaka nÀsta vecka. (TÀby) avvakta tills dess. Om inte KM Globen kan hjÀlpa dej ?

Nu vet jag inte om @rogart-63 kan fixa detta testa med ett pm vet jag ;)

//Simon

Har vi nÄgon stolt Àgare till en Aviator 8 Day date ( A45330) trÄden? Skulle gÀrna vilja se lite bilder och kommentarer om klockan! Funderar pÄ att förvÀrva en

Hej
Jag vet inte om dessa passar i din klocka. Men rÀkna in att du mÄste byta visare dÄ dessa brukar vara sköra samt att dom inte sitter fast efter dom har demonterat dom.
TP s service Àr tillbaka nÀsta vecka. (TÀby) avvakta tills dess. Om inte KM Globen kan hjÀlpa dej ?

Nu vet jag inte om @rogart-63 kan fixa detta testa med ett pm vet jag ;)

//Simon
Men fy sjutton att det ska behöva vara sÄhÀr komplicerad att byta tavla! Ska dock se med @rogart-63 senare idag.

Hej!
Ni som Àgt flera olika modeller och kanske Àven flera av Breitlings Colt modeller - hur funkar det med lÀnk mellan klockorna? Passar de flesta lÀnkar till modeller med exempelvis 22mm eller 20mm luggar? Eller Àr det sÄ att man mÄste ha rÀtt ref. PÄ lÀnk till rÀtt modell?

PÄ jakt efter lÀnk till min A17313 men Àr osÀker pÄ om 20mm lÀnk skulle passa frÄn Superocean eller frÄn ex. A17380 etc.

20200808_145739.jpg
Yeay! Ny i Breitlingfamiljen med denna B1 som kom igÄr, fighterlÀnken Àr grymt skön - men lite i blingigaste laget - sÄ just nu Àr den pÄ en Zuludiver NATO, för det var vad jag hade i 22 mm hemma. NÄgon annan som kör med B1? Vad har ni för band/lÀnk?

Hej!
Ni som Àgt flera olika modeller och kanske Àven flera av Breitlings Colt modeller - hur funkar det med lÀnk mellan klockorna? Passar de flesta lÀnkar till modeller med exempelvis 22mm eller 20mm luggar? Eller Àr det sÄ att man mÄste ha rÀtt ref. PÄ lÀnk till rÀtt modell?

PÄ jakt efter lÀnk till min A17313 men Àr osÀker pÄ om 20mm lÀnk skulle passa frÄn Superocean eller frÄn ex. A17380 etc.

Det Àr ÀndlÀnkarna du mÄste ha koll pÄ dÄ dessa skiljer sig hejvilt mellan modellerna. Du kan alltid köpa en lÀnk om du fÄr tag pÄ en och komplettera med rÀtt ÀndlÀnkar.
Tex Àr en 20mm Pro2 lÀnk alltid en Pro 2. Men du behöver som sagt rÀtt ÀndlÀnkar till just din modell.

Det Àr ÀndlÀnkarna du mÄste ha koll pÄ dÄ dessa skiljer sig hejvilt mellan modellerna. Du kan alltid köpa en lÀnk om du fÄr tag pÄ en och komplettera med rÀtt ÀndlÀnkar.
Tex Àr en 20mm Pro2 lÀnk alltid en Pro 2. Men du behöver som sagt rÀtt ÀndlÀnkar till just din modell.
Tack för svar :) Är det enkelt att fĂ„ tag pĂ„ endast endlĂ€nkar hos AD?

Hur fick du till claspen sÄ bra pÄ detta gummi? Snyggt!
Jag kapade gummit till rÀtt lÀngd för spÀnnet, gjorde ny kanal för bandstiften med en tunn borr.
Det gÀller att ha tungan rÀtt i mun sÄ det blir rakt igenom :) Har gjort det pÄ flera straps tidigare med gott resultat men ju dyrare band desto vanskligare kÀnns det :)

Tack för svar :) Är det enkelt att fĂ„ tag pĂ„ endast endlĂ€nkar hos AD?

Det brukar inte vara nÄgra problem men priset kan variera frÄn ca 500 kr styck till 1500kr styck. Vad Àr det till för klocka du söker?

Edit: Jag sÄg att du undrade om 17380 lÀnk passar pÄ 17313, det gör den inte. Det Àr inte samma lÀnk sÄ dÀr kommer du inte att hitta ÀndlÀnkar.

Det brukar inte vara nÄgra problem men priset kan variera frÄn ca 500 kr styck till 1500kr styck. Vad Àr det till för klocka du söker?

Edit: Jag sÄg att du undrade om 17380 lÀnk passar pÄ 17313, det gör den inte. Det Àr inte samma lÀnk sÄ dÀr kommer du inte att hitta ÀndlÀnkar.
Tack Äterigen för svar, det uppskattas enormt. Jag fÄr helt enkelt hÄlla utkik pÄ om det dyker upp ett band som Àr original till A17313 alt. kika pÄ att bestÀlla via AD. otroligt saftiga priser dock 6800kr senast jag kollade.

Tack Äterigen för svar, det uppskattas enormt. Jag fÄr helt enkelt hÄlla utkik pÄ om det dyker upp ett band som Àr original till A17313 alt. kika pÄ att bestÀlla via AD. otroligt saftiga priser dock 6800kr senast jag kollade.

Man Àr vÀl skadad men det lÄter ganska rimligt. En lÀnk till en Chronomat kostar det dubbla.

Man Àr vÀl skadad men det lÄter ganska rimligt. En lÀnk till en Chronomat kostar det dubbla.

Minns inte var, men lÀste nÄgonstans att det var sÄ Steinhart, grundaren till klockmÀrket med samma namn fick affÀrsiden att tillverka klockor.
Han ville köpa lÀnk till sin Breitling, AD ville ha 11000kr. Han köpte aldrig lÀnken och började istÀllet tillverka egna klockor. Vet ej hur sant det Àr dock.

Haha! Ja man blir vĂ€l mer och mer "skadad" med tiden. Är relativt ny i lyxsegmentet pĂ„ klockor och mĂ€rker sjĂ€lv att grĂ€nsen pushas lite mer med tiden. Men just nu vart det lite vĂ€l saftigt med fullpris för en lĂ€nk dĂ„ man kan fĂ„ mycket annat roligt i klockvĂ€g.
Minns inte var, men lÀste nÄgonstans att det var sÄ Steinhart, grundaren till klockmÀrket med samma namn fick affÀrsiden att tillverka klockor.
Han ville köpa lÀnk till sin Breitling, AD ville ha 11000kr. Han köpte aldrig lÀnken och började istÀllet tillverka egna klockor. Vet ej hur sant det Àr dock.
Cool backstory! FörstÄr givetvis att detta Àr lyxprodukter och pris justeras dÀrefter. Handlar ju bara om personlig avvÀgning. Vem vet om ett Är kanske men tycker 6.800kr Àr billigt med tanke pÄ hur perspektivet hela tiden rubbas :hilarious:

Verkar omöjligt att fÄ napp pÄ köpesavdelningen hÀr pÄ KS, sÄ testar hÀr.

NÄgon som har en orange, gul eller annan fÀrgglad Breitling till salu?

Jag gav över 10k för en chronomat-lÀnk för ett par Är sedan :)

Tillbaka
Topp